خانه / جشنواره / منزل ها تا شام

منزل ها تا شام

🌹🌹وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّهُ لِلْمُتَّقِینَ غَیْرَ بَعِیدٍ…..

 

(در آنروز) بهشت را به پرهیزگاران نزدیک مى کنند، و فاصله اى از آنان ندارد. این چیزى است که به شما و به توبه کاران و کسانیکه پیمان ها را حفظ مى کنند و آن کسیکه از خداوند رحمان در نهان بترسد و با قلبى پر انابه در محضر او حاضر شود، وعده داده شده. به سلامت وارد بهشت شوید، امروز روز جاودانگى است. هر چه بخواهند در آنجا براى آنها هست، و نزد ما نعمتهاى بیشترى است (نعمتهایی که به فکر هیچکس نمی رسد). ۳۱ تا ۳۵ ق.

 

عاشقان خدا و بهشتی که به آنها وعده داده شده.

 

ادامهء پیغامهای محرم: ( ۱۴ )

 

🕌 ‌بعضی منازلی که کاروان، از کوفه تا شام در آنها فرود آمدند، به اجمال:

 

راجع به موصل بطور خلاصه از روضه الشهدا، نقل میشود: وقتی می خواستند، کاروان را به داخل شهر ببرند، شمر ملعون دستور داد نزد حاکم شهر رفته و گفتند: آذوقه برای ما فراهم کنید و شهر را آذین ببندید. اهالی موصل که اسرا را نمی شناختند و فقط می دانستند که آنها اسرای جنگ هستند، تصمیم گرفتند هر آنچه کاروان نیاز دارد در اختیارش قرار دهند اما کاروان، وارد شهر نشود و از همانجا به سمت شام برود.

آنها در یک فرسخی شهر، منزل کردند و سر شریف را روی تخته سنگی قرار دادند. از سر، قطره خونی بر آن سنگ چکید و مانند چشمه ای از آن، خون می جوشید. مردم، اطراف آن جمع شده و به واقعیت پی بردند و شروع به عزاداری کردند.

این شیوه در این مکان تا دوران عبدالملک مروان، ادامه داشت تا اینکه او دستور داد آن سنگ را از آنجا به جای دیگر بردند و اثر آن محو شد. ولی در آنجا گنبدی ساخته اند که بنام مشهدالنقطه معروف است. البته در بعضی اخبار، این نقطه را در حلب می دانند ولی در کتب موثق شیعه، معتقدند این اتفاق در موصل افتاده.

 

دومین مکانی که به نقل از شیعه، کاروان اسرا در آنجا منزل کرده اند، نصیبین است. در کامل بهائی، چنین آمده: وقتی به نصیبین رسیدند، والی این شهر، منصوربن الیاس، دستور داد شهر را آذین بستند و ملعونی خواست با سر امام حسین وارد شهر شود. اسب او سر باز زد. و آنرا عوض کردند، آنهم سر باز زد، چند بار اسب را عوض کردند ولی هیچیک از آنها به داخل شهر نرفتند. مجبور شدند سر را بیرون شهر گذاشتند. و بر اسرا چه گذشته، فقط خدا میداند.

 

و در حماه هم، مسجدی است بنام مسجدالحسین، در آنجا سنگی است که روی آن به اندازهء گردن، فرو رفته و جای خون خشکیده ای بر آن نمایان است. این سنگی است که سر امام را بر روی آن نهاده اند.

 

دیگر در جایی، مشهد الرأس دیده نمیشود، مگر دو مسجد بنامهای راس الحسین که یکی در کنار درب شمالی صحن اباعبدالله قرار دارد و دیگری، در پشت مسجد کوفه بنام مسجد حنانه میباشد.

امام صادق فرمود، سر جدم را از کربلا به اینجا آورده اند و از اینجا به کوفه نزد عبیدا… بردند.

سپس در آنجا دو رکعت نماز خواند.

 

و اما نزدیک حلب هم زیارتگاهی هست بنام مشهد السقط. که روی کوهی به نام جوشن قرار دارد. که کنار این کوه، گورستان شیعیان است. مقبرهء ابن شهر آشوب یکی از محدثین بزرگ شیعه هم در آن گورستان واقع شده. اما نقل است یکی از زنان حرم، که باردار بوده در آن مکان، به علت سختی اسارت، سقط جنین کرده.

 

بالاخره به هر دشواری که بود، سفر سخت و طاقت فرسای کاروان معظم اسرا به پایان رسید و آنها به شام، مقر حکومت یزید ملعون رسیدند. آن مقدار که شرم اجازه دهد، آنچه بر سر اهل بیت امام حسین، در این شهر آمده، إن شاءالله در پیغامهای بعدی ارسال میشود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *