خانه / جشنواره / جلوی کشتار غیرنظامیان گرفته شود

جلوی کشتار غیرنظامیان گرفته شود

ساکنان مالستان غزنی: طالبان بیش از ۴۰ نفر را تیرباران کرده‌اند/ جلوی کشتار غیرنظامیان گرفته شود

شفقنا افغانستان _ شماری از خانواده‌های قربانیان جنگ اخیر در ولسوالی مالستان غزنی در یک نشست خبری از هیات معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) خواستار جلوگیری از اقدام طالبان در کشتار غیرنظامیان در این ولسوالی شدند. آن‌ها ادعا می‌کنند که طالبان ۴۰ نفر را در این ولسوالی تیرباران کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، خانواده‌های قربانیان جنگ مالستان، امروز یک‌شنبه، ۳ اسد در یک نشست خبری اعلام کردند که اعضای گروه طالبان پس از تصرف این ولسوالی دست به جنایت جنگی زده و ۴۰ نظامی و غیرنظامی را به شمول کودکان و زنان به رگبار بسته‌اند.

در قطعنامه‌ای که از سوی خانواده‌های قربانیان منتشر شده، آمده‌است که جنگجویان طالبان پس از تسلط بر این ولسوالی بر خانه‌های مردم یورش برده و پس از غارت اموال، منازل و دکان‌ها را به آتش کشیده‌اند.

به گفته آن‌ها، حمله طالبان در مالستان علاوه بر وارد کردن تلفات و خسارات، باعث آوارگی صدها خانواده در این ولسوالی شده‌است. به گفته خانواده‌های قربانیان، بر اثر جنگ اخیر مالستان صدها خانواده به ولسوالی‌های همجوار و همچنین کابل آواره شده‌اند.

آن‌ها همچنین از نهادها و سازمان‌های خیریه خواستار رسیدگی به وضعیت آوارگان و کمک به آن‌ها شده‌اند تا از گسترش فاجعه جلوگیری شود.

به گفته آن‌ها حکومت باید هرچه زودتر برای بهبود وضعیت امنیتی ولسوالی مالستان اقدام فوری کرده و در تشکیلات این ولسوالی تغییرات لازم را به وجود بیاورد.

آن‌ها همچنین از طالبان خواستند که هرچه زودتر زمینه بازگشت آوارگان و برداشت حاصلات زمین آن‌ها در ولسوالی مالستان را فراهم سازند.

خانواده‌های قربانیان تاکید کردند که اعضای گروه طالبان باید از کشتار غیرنظامیان و غارت اموال مردم در مالستان نیز خودداری کرده و رهبران این گروه با عاملان جنایت جنگی در این ولسوالی برخورد جدی کنند.

این در حالی ‌است که چند روز پیش ولسوالی مالستان بار دیگر به دست جنگجویان طالبان افتاد.

پس از سقوط مالستان، نیروهای دولتی توانسته‌بودند کنترل مرکز این ولسوالی را در نتیجه یک عملیات مشترک دوباره به دست بگیرند؛ اما با حملات وسیع طالبان، این ولسوالی بار دیگر به دست طالبان سقوط کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

صیحه آسمانی

به گزارش سید احمد حسینی ماهینی خبرنگار ماهین نیوز ایا پرواز هزاران پهباد و موشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *