خانه / جشنواره / کشور فاطمیون با حکومت فاطمیون

کشور فاطمیون با حکومت فاطمیون

پاکستان در مرز با افغانستان نیرو جابه‌جا کرد

شفقنا افغانستان- رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که با آغاز تشدید جنگ در مرزهای مشترک افغانستان و پاکستان، اسلام‌آباد در امتداد مرزی با افغانستان نیرو جابه‌جا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، روزنامه «دان» چاپ اسلام آباد، روز شنبه، دوم اسد با نشر گزارشی گفته است که وزیر امور داخله این کشور از جابه‌جای نیروهای منظم ارتش در نوار مرزی با افغانستان خبر داده است.

این روزنامه به نقل از رشید احمد نوشته است که این تصمیم در پی افزایش حملات طالبان بر شماری از گذرگاه‌های تجاری روی دست گرفته شده است.

وزیر امور داخله پاکستان هم‌چنان تصریح کرده است این تصمیمش نه تنها از ورود مهاجران افغان به پاکستان جلوگیری می‌کند، بلکه مانع ورود شبه نظامیان مسلح به خاک این کشور می‌شود.

شیخ رشید احمد گفته است که نیروهای نظامی از جمله نیروهای پاسبانان مرز، «نیروهای لویز و رنجر» در مرزهای مشترک با افغانستان مستقر می‌شوند تا از عبور غیرقانونی و قاچاق جلوگیری کنند.

او افزود که اوضاع نابسامان فعلی افغانستان ایجاب می‌کند که نیروهای منظم نظامی در امتداد مرزی مستقر شوند.

این تصمیم پس از آن گرفته شده است که طالبان برگذرگاه اسپین بولدک حمله کردند و این گذرگاه تجارتی را تصرف کردند.

پیش از پاکستان، تاجیکستان نیز از جابه‌جایی نیروهایش در امتداد مرزش با افغانستان خبر داده بود. این کشور  گفته بود که بیش از ۲۰ هزار نیرو را در مرزهایش با افغانستان مستقر کرده است.

لذا فقط فاظمیون که آموزش دیده و رزمنده هستند میتوانند کشور را نجات دهند

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *