خانه / جشنواره / فصلی جدید در تولید اطلاعات آغاز شده است

فصلی جدید در تولید اطلاعات آغاز شده است

پیروز حناچی در آیین رونمایی از سامانه‌های هوشمند و جدید شهری

فصلی جدید در تولید اطلاعات آغاز شده است

image

 

پیروز حناچی در آیین رونمایی از سامانه هوشمند محیط زیست و داشبورد هوشمند توسعه پایدار شهر تهران، مقطع فعلی را فصلی جدید در تولید اطلاعات توصیف کرد که منجر به تصمیم‌سازی‌های بهینه می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند محیط زیست و داشبورد هوشمند توسعه پایدار شهر تهران که در رصدخانه شهری و به میزبانی این سازمان برگزار شد، پیروز حناچی، شهردار پایتخت، محمد فرجود، مدیرعامل این سازمان و شینا انصاری، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران حضور داشتند.
حناچی در ابتدا با اشاره به تغییرات مثبتی که در نگاه به داده‌ها و استفاده هوشمندانه از آن‌ها به وجود آمده، گفت: داده‌ها باید به نحوی مدیریت و بهره‌برداری شود که تولید اطلاعات را در پی داشته و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را برای مدیران میسر کند.
او با تاکید بر اهمیت صحت اطلاعات، افزود: این اطلاعات باید بازبینی شود. چرا که به عنوان منشا در اختیار دیگر نهادها و دستگاه ها قرار می‌گیرد. به ویژه اطلاعاتی که از دستگاه‌های دیگر به جز شهرداری اخذ می‌کنیم.
شهردار تهران ادامه داد: در آستانه بازبینی طرح جامع تهران این اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند طرح‌های موضعی و موضوعی تهران را تغییر دهد و از وضعیت کالبدی به کیفی سوق پیدا کند. مثلا میزان آلایندگی‌های آلومینیوم در سطح وسیع نیاز به مطالعات ویژه دارد تا بدانیم منشأ آن کجاست.
فرجود نیز در ادامه، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران را بازوی حوزه فناوری و هوشمندسازی تصیف کرد و افزود: سازمان فاوا ماموریت توسعه شهر هوشمند و تدوین و اجرای آن را بر عهده دارد.
او توجه به محیط زیست را یکی از محورهای اساسی برنامه‌های شهر هوشمند دانست و گفت: از پنج برنامه اصلی تعریف شده برای شهر هوشمند یک مورد را به محیط زیست و انرژی اختصاص داده‌ایم.
فرجود با تاکید بر حرکت به سمت شهر پایدار و سبز و نگاه توسعه‌گرا اضافه کرد: از داده‌های هر سامانه‌ای که راه‌اندازی می‌شود برای توسعه و مدیریت شهر استفاده می‌کنیم. این مرکز نیز در رصد خانه شهری برای اداره بهتر شهر در نظر گرفته شده است و سامانه داده‌باز را هم در این حوزه راه‌اندازی کرده‌ایم.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران یادآور شد: راه‌اندازی این مرکز گامی جدی است برای اینکه شهر تهران، شهری باشد که بر مبنای داده مدیریت شده و توسعه پیدا می‌کند.
شینا انصاری نیز در این رویداد با تاکید براینکه بحث پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مبنای تصمیم‌گیری‌ها در مدیریت شهری است، اظهارکرد: راه‌اندازی سامانه هوشمند محیط زیست شهر تهران به عنوان یکی از ارکان شهر تاب‌آور در کلانشهر تهران مطرح شده است. این سامانه به صورت لحظه‌ای گزارشی از کیفیت هوا، آب، خاک، آلودگی صوت و نور و دیگر پارامترهای مرتبط با پدیده تغییر اقلیم را ارائه می‌دهد. داشبورد هوشمند توسعه پایدار شهر تهران نیز طراحی شده است که در کنار سامانه هوشمند محیط زیست شهر تهران موجب ارتقای زیست‌پذیری و کیفیت محیط زیست شهری شهر تهران شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا

🔻معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با میراث‌آریا:   ⭕تسهیلات ویژه و برگزاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *