خانه / جشنواره / چندین کتاب پیرامون نسل کشی بومیان در کانادا

چندین کتاب پیرامون نسل کشی بومیان در کانادا

معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین خبر داد:

انتشار چندین کتاب پیرامون نسل کشی بومیان در کانادا

به گزارش خبرنگار….. خبرگزاری…..، دکتر محمدعلی مومنی ها معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین در پی انتشار اخبار در رابطه با پیدا شدن گورهای دسته جمعی کودکان و موضوع نسل کشی در کانادا گفت:  به زودی ترجمه مجموعه های داستانی از جنایات حقوق بشری در کانادا که در رابطه با بومیان این کشور میباشد، توسط این معاونت رونمایی و منتشر خواهد شد.

 

 

 

دکتر مومنی ها در ادامه افزود: ترجمه این کتابها که در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تحت عناوین: “زمانی که من هشت ساله بودم” به قلم کریستی جوردن فنتون و مارگارت پوکیاک پنتون، “من یک شماره نیستم” به قلم به قلم جنی کی دوپیوس و کیتی کیسر و “این حرفهای من است” به قلم روبی اسلیپرجک میباشد، در مراحل پایانی ویراستاری قرار دارد که نسخه اصلی این کتابها توسط یکی از ایرانیان خارج از کشور در اختیار این معاونت قرار گرفته است. 

معاون بین الملل سازمان بسیج پیرامون نسل کشی در کانادا گفت: بین سالهای ۱۸۰۰ تا نیمه های ۱۹۸۰ میلادی، بسیاری از این کودکان از چهار سالگی از خانواده هایشان جدا و به مدارس شبانه روزی در اطراف کانادا فرستاده میشدند که این مدارس توسط سازمانهای مرتبط با کلیسا و دولت فدرال راه اندازی شده بودند.

 آخرین مدرسه شبانه روزی دولت فدرال در تاریخ ۱۹۸۴میلادی بسته شد. در بسیاری از این مدارس لباسهای کهنه به تن آنان میکردند و غذای ناکافی به آن ها داده میشد، به شکلی که بسیاری از آنان از سوء تغذیه رنج میبردند. تخمین زده شده که در حدود بیش از ۱۵۰۰۰۰ کودک در بیش از ۱۳۹ مدرسه شبانه روزی در سرتاسر این کشور حضور داشتنه اند. چیزی که در داخل این موسسات و مکانها اتفاق افتاده، یک رسوایی و افتضاح در تاریخ  کاناداست.  بچهها از لحاظ روانی، جسمی، احساسی، و حتی جنسی مورد اذیت و آزار  قرار میگرفتند و بسیاری از آنها به دلیل بیماریهای مسری و یا سعی در فرار از این مکانها و بازگشت به خانه، جان خود را از دست دادند. 

دکتر مومنیها در پایان ترجمه و نشر این گونه از آثار را که توسط نویسندگان غربی نگاشته شده، اقدامی مناسب برای معرفی چهره واقعی غرب در مسائل حقوق بشری و آشنایی بیشتر با سابقه تمدن غربی دانستند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *