خانه / جشنواره / طالبان شیعه شد

طالبان شیعه شد

تحولات زیادی در درون طالبان اتفاق افتاده که نشان میدهد از حالت دگماتیک خارج و به شیعه متمایل گردیده است با بررسی این تحولات ایجاد خراسان بزرگ دور از ذهن نیست تا یازده سپتامبر صبر باید کرد و الحاق افغانستان به ایران را شاهد بود

هیچ گونه نگرانی برای استان های مرزی وجود ندارد؛ رضازاده در گفت و گو با شفقنا

شفقنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مردم افغانستان تفکرات سنتی و کهنه طالبان را قبول ندارند، اظهار کرد: طالبان پیشروی هایی در خاک افغانستان داشته است اما این پیشروی ها دلیلی بر این نمی شود که موفق شود ،باید منتظر ماند و دید جامعه جهانی و سازمان های بین المللی چه اقدامی در مقابل تحرکات طالبان خواهند داشت.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار شفقنا، در خصوص پیشروی‌های طالبان در افغانستان، گفت: تمامی ارکان نظام و همچنین مجلس به طور مرتب آخرین وضعیت افغانستان را با حضور کارشناسانی از وزارت امور خارجه ، وزارت اطلاعات و سپاه رصد می کنند؛ بحمدالله امنیت در مرزهای شرقی کشور حاصل است و هیچ گونه نگرانی برای استان های مرزی و امنیت مردم وجود ندارد. همچنین علی رغم اینکه مجلس ۲ هفته تعطیل خواهد بود اما اگر وضعیتی پیش بیاید بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، در صورت تقاضای ۵۰ نفر از نمایندگان، مجلس جلسه اضطراری تشکیل خواهد داد.

هیچ خطری امنیت مرزها را تهدید نمی‌کند

او با تاکید بر اینکه ایران، حکومت مرکزی افغانستان که مردم به آن رأی دادند را به رسمیت می‌شناسد، گفت: کشور افغانستان در طول یکصد سال گذشته نشان داد که مردم این کشور تابع تحولات نوین جهانی هستند و از همه مهمتر به استقلال کشورشان اهمیت قایل می شوند؛ آنها نه تجاوز اتحاد جماهیر شوروی را پذیرفتند و نه آمریکا که در دو دهه گذشته در آنجا حاکم بود را قبول کردند و همانطور که دیدیم آمریکایی ها در حال ترک کردن خاک افغانستان هستند. البته پیشروی طالبان در افغانستان بی ارتباط با خروج نظامیان آمریکا از افغانستان نیست. کشور آمریکا بی میل نیست که نظامی با هرج و مرج در نزدیکی مرزهای ایران حاکم شود لذا این امر می تواند نتیجه توطئه های عربستان، آمریکا و پاکستان باشد ولی به نظر من حفظ و ثبات دولت مرکزی افغانستان قطعا به صلاح مردم افغانستان و کشورهای منطقه خواهد بود.

ثبات دولت مرکزی به صلاح مردم افغانستان و کشورهای منطقه است

نماینده مردم سلماس در مجلس ادامه داد: مردم افغانستان در آینده این کشور نقش مهمی خواهند داشت و ما امیدواریم دولت فعلی که مردم به آن رای دادند، همچنان روی کار بماند. اما هر شرایطی که در این کشور به وجود بیاید، حقوق تمامی اقوام و مخصوصا شیعیان این کشور باید حفظ شود. طالبان پیشروی هایی در خاک افغانستان داشته است اما این پیشروی ها دلیلی بر این نمی شود که بتواند موفق شود ،باید منتظر ماند و دید جامعه جهانی و سازمان های بین المللی چه اقدامی در مقابل تحرکات طالبان خواهند داشت.

رضازاده تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم افغانستان خصوصا جوانان این کشور به دنبال کسب علم و ورود به صحنه های جهانی در حوزه های مختلف اقتصادی، ورزشی و سیاسی هستند، لذا اگر طالبان بتواند در این کشور حاکمیت داشته باشد، باز هم موفق نخواهد بود چراکه نمی تواند با تفکرات گذشته عمل کند؛ تفکرات سنتی و کهنه طالبان مورد قبول مردم نیست زیرا اگر مردم این تفکرات را پذیرفته بودند، شاهد سقوط طالبان در ۲۰ سال پیش نبودیم.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

صیحه آسمانی

به گزارش سید احمد حسینی ماهینی خبرنگار ماهین نیوز ایا پرواز هزاران پهباد و موشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *