خانه / جشنواره / سونامی خودکشی

سونامی خودکشی

هشدار پنتاگون

سونامی خودکشی؛ بزرگ‌ترین تهدید علیه ارتش آمریکا

به نوشته نیویورک تایمز؛ بیش از ۴۵ هزار کهنه سرباز آمریکایی یا افرادی که در ارتش آمریکا طی شش سال گذشته خدمت می‌کرده‌اند، خودکشی کرده‌اند.

سونامی خودکشی ؛بزرگ ترین تهدید علیه ارتش آمریکابه گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما؛ تازه ترین گزارش وزارت دفاع آمریکا ، پنتاگون نشان از افزایش موارد اقدام به خودکشی درمیان سربازان آمریکایی به ویژه کهنه سربازان دارد . دراین گزارش به پیامدهای گسترده اجتماعی  خودکشی در میان تفنگداران آمریکایی هشدار داده شده است به ویژه که موج بی سابقه خودکشی به خانواده های سربازان آمریکایی نیز سرایت کرده است .
هشدار وزارت دفاع آمریکا؛ سونامی خودکشی بزرگ ترین تهدید ارتش آمریکا
دربخشی ازاین گزارش اعلام شده است که در سال ۲۰۱۲ میلادی مجموعا ۳۴۹ سرباز آمریکایی خودکشی کرده‌اند که این میزان بی‌سابقه بوده است.
پنتاگون با اشاره به اینکه این میزان، از تلفات جنگی نیرو‌های آمریکایی در افغانستان نیز بیشتر بوده، اعلام کرد که بررسی علل و

در سال ۲۰۱۲ میلادی مجموعا ۳۴۹ سرباز آمریکایی خودکشی کرده‌اند که این میزان بی‌سابقه بوده است.

همچنین راه‌های پیشگیری از خودکشی سربازان آمریکایی، در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه است.
جان روکو، سرگرد نیروی دریایی آمریکا که سرپرست برنامه پیشگیری از خودکشی سربازان آمریکایی مستقر در عراق بود، خود نیز در سال ۲۰۰۵ میلادی (هشت سال پیش) دست به خودکشی زد.
تحلیلگران معتقدند که آمار جدید منتشر شده از سوی ارتش آمریکا تنها حکایتگر بخش کوچکی از مشکلات روانشناختی سربازان آمریکایی است که در جریان یک دهه جنگ در کشور‌های عراق و افغانستان از نظر روانی “فرسوده” شده اند.

سونامی خودکشی ؛بزرگ ترین تهدید علیه ارتش آمریکاناکامی دولت آمریکا در مهار پدیده خودکشی در میان سربازان آمریکایی 
انتشار آمار‌های جدید خودکشی در میان نظامیان آمریکایی نشان می‌دهد که با وجود تلاش‌های بسیار برای پیشگیری از خودکشی سربازان، هنوز ارتش آمریکا موفق نشده از این پدیده روانشناختی در میان نیرو‌های فعال و ذخیره خود پیشگیری کند.

تفنگداران دریایی آمریکا با ۲۸ مورد خودکشی  درسال ۲۰۱۲ و ۱۶۳ مورد تلاش برای خودکشی در طول ۱۰ ماه گذشته، در صدر این آمار قرار دارند.
دلایل افزایش مشکلات روانشناختی سربازان آمریکایی 

تفنگداران دریایی آمریکا با ۲۸ مورد خودکشی  درسال ۲۰۱۲ و ۱۶۳ مورد تلاش برای خودکشی در طول ۱۰ ماه گذشته، در صدر این آمار قرار دارند.

تحلیلگران معتقدند که آمار جدید منتشر شده از سوی ارتش آمریکا تنها حکایتگر بخش کوچکی از مشکلات روانشناختی سربازان این کشور است که در جریان یک دهه جنگ در کشور‌های عراق و افغانستان از نظر روانی “فرسوده” شده اند.
ارتش آمریکا با حدود ۳ میلیون نیروی فعال و ذخیره، پر هزینه‌ترین ارتش جهان محسوب می‌شود که نیرو‌های آن در حال حاضر در حدود ۷۰۰ نقطه جهان مستقر شده اند.
برخی از روانشناسان می‌گویند که تقریبا تمامی کسانی که در طول عمر خود بیش از ۴۰ روز در خط مقدم یک جبهه جنگی حضور یافته‌اند، احتمالا تا پایان عمر خود به نوعی با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم خواهند کرد
خودکشی و رواج ناراحتی‌های روانی در میان سربازان آمریکایی موضوع جدیدی نیست و جدی‌ترین اخبار دراین مورد به موج بزرگ خودکشی سربازان آمریکایی بازگشته از جنگ ویتنام در دهه ۷۰ میلادی باز می‌گردد.
در حقیقت، بسیاری از روانپزشکان و روانشناسان آمریکایی معتقدند که تحقیقات در زمینه علل خودکشی سربازان باقی مانده از جنگ ویتنام یکی از عرصه‌هایی بوده که به تغییرات بسیاری در دانش روانپزشکی انجامید.

سونامی خودکشی ؛بزرگ ترین تهدید علیه ارتش آمریکاتداوم بحران خودکشی  
خودکشی در میان سربازان فعال در میادین جنگ و حتی در میان سربازان ذخیره و به دور از جبهه جنگ، از مشکلات اصلی ارتش‌های دنیا محسوب می‌شود که مواجهه با آن توسط نهاد‌های نظامی در طول چند دهه گذشته به شکل گیری شاخه‌ای از روانشناسی تحت عنوان “روانسنجی” انجامیده و بسیاری از تست‌های شخصیت رایج امروزی، نخستین بار برای ارزیابی و اندازه گیری ابعاد شخصیتی و روانی نظامیان طراحی شده اند.
برخی از روانشناسان می‌گویند که تقریبا تمامی کسانی که در طول عمر خود بیش از ۴۰ روز در خط مقدم یک جبهه جنگی حضور یافته‌اند، احتمالا تا پایان عمر خود به نوعی با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم خواهند کرد.
خودکشی ۴۵ هزار کهنه سرباز آمریکایی!

به نوشته نیویورک تایمز؛ بیش از ۴۵ هزار کهنه سرباز آمریکایی یا افرادی که در ارتش آمریکا طی شش سال گذشته خدمت می‌کرده‌اند، خودکشی کرده‌اند.
کارول گیاکومو (Carol Giacomo) در این باره افزود: با احتساب آمار کلی خودکشی‌ها، روزانه، ۲۰ تن از نظامیان آمریکایی خودکشی می‌کنند که این موضوع نشان می‌دهد، شمار افرادی که از این طریق جان می‌بازند بیشتر از تمامی نظامیان کشته شده ایالات متحده در جنگ افغانستان و عراق است.

سونامی خودکشی ؛بزرگ ترین تهدید علیه ارتش آمریکاگسترش خودکشی درمیان سربازان جوان
براساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، میانگین خودکشی در میان نظامیان آمریکایی در پنج ساله گذشته میلادی، بیش از یک‌سوم رشد نشان داشته است، افزون بر این که سربازانی که بیش از همه دست به این اقدام می‌زنند، افراد کمتر از ۳۰ سال هستند.
نیویورک تایمز به نقل از “کمیته شورای کنترل و اصلاح” آمریکا گزارش داد که میزان خودکشی در میان سربازان ۱۸ تا ۳۴ ساله از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ میلادی، حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.
کارشناسان بر این باورند که اقدام به خودکشی یک روند بسیار پیچیده و ناشی از بسیاری از عوامل است، درحالی که مسؤولان وزارت دفاع آمریکا مدعی هستند، بیشتر نظامیانی که خودکشی می‌کنند، مشکلات روحی و روانی ندارند.

به نوشته نیویورک تایمز؛ بیش از ۴۵ هزار کهنه سرباز آمریکایی یا افرادی که در ارتش آمریکا طی شش سال گذشته خدمت می‌کرده‌اند، خودکشی کرده‌اند. کارول گیاکومو (Carol Giacomo) در این باره افزود: با احتساب آمار کلی خودکشی‌ها، روزانه، ۲۰ تن از نظامیان آمریکایی خودکشی می‌کنند که این موضوع نشان می‌دهد، شمار افرادی که از این طریق جان می‌بازند بیشتر از تمامی نظامیان کشته شده ایالات متحده در جنگ افغانستان و عراق است.

بزرگ ترین تهدید ارتش آمریکا؛ بحران خودکشی و مشکلات روانی
نیویورک تایمز در پایان نوشت: مرگ ناشی از خودکشی در ارتش آمریکا، نه‌تن‌ها خانواده‌های این افراد را نابود می‌کند، بلکه روحیه و انسجام داخلی یگان‌هایی را از میان می‌برد که این افراد در آن عضویت داشتند.

آمریکا یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین ارتش‌های جهان را دارد، اما یک بحران بزرگ نیز دارد و آن “خودکشی” میان نظامیان خود است!
انتشار آمار‌های جدید خودکشی میان نظامیان آمریکایی نشان می‌دهد که با وجود تلاش‌های بسیار برای پیشگیری از خودکشی سربازان، هنوز ارتش آمریکا موفق نشده از این پدیده روانشناختی میان نیرو‌های فعال و ذخیره خود پیشگیری کند.
سونامی خودکشی ؛بزرگ ترین تهدید علیه ارتش آمریکا
مرگ روزانه ۲۴ سرباز آمریکایی بر اثر خودکشی 
میزان خودکشی نظامیان آمریکایی حکایت از ناتوانی ارتش آمریکا برای کنترل خودکشی نظامیان این کشور دارد؛ در ۵ سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ بیش از ۴۵هزار نیرو‌ی وظیفه فعال و آسیب‌دیده خود را کشته‌اند که این آمار در سال ۲۰۱۸ به عدد روزانه ۲۴ خودکشی رسیده است!
به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی؛ تعداد نظامیان آمریکایی که در اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند بسیار بیشتر از نظامیانی است که در جنگ برای مقابله با تروریسم کشته می‌شوند.
جنگ‌های بی پایانی که آمریکا بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر به راه انداخت منجر به افزایش خودکشی نیرو‌های نظامی شده است.
براساس مطالعات دانشگاه براون، سربازانی که آسیب دیده اند و بار‌ها به جنگ‌هایی اعزام شده اند که از حمایت مردمی برخوردار نبوده است، دست به خودکشی می‌زنند. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده تعداد سربازان آمریکایی که جان خود را در اثر خودکشی از دست می‌دهند دست کم ۴ برابر بیشتر از سربازانی است که در جنگ‌های بعد از ۱۱ سپتامبر جان باخته اند.
از زمانیکه جورج بوش مبارزات جهانی برای مقابله با تروریسم را در سال ۲۰۰۱ شروع کرد ۷ هزار و ۵۷ تن از نیرو‌های نظامی در عملیات کشته شدند.
در همین بازه زمانی تخمین زده می‌شود که ۵ هزار و ۱۱۶ نظامی در حال خدمت، هزار و ۱۹۳ نفر از اعضای گارد ملی و هزار و ۶۰۷ نفر از نفرات ذخیره خودکشی کرده اند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سميه سادات سلطانيان

تبلیغات کاندیدها

کاندیدها از امروز برای تبللیغات خود اقدام نمایند۰۹۱۲۰۸۳۶۴۹۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *