خانه / دارالقران / ۱۲۵ میلیون دلار از منابع ارزی ایران

۱۲۵ میلیون دلار از منابع ارزی ایران

۱۲۵ میلیون دلار از منابع ارزی ایران در عراق برای خرید واکسن کرونا آزاد می‌شود

Covax   –

ایران قصد دارد از مسیر منابع مالی خود در عراق، برای خرید ۱۶ میلیون دُز واکسن ضدکرونا اقدام کند و در این راستا، مجوزی برای تامین مبلغ ۱۲۵ میلیون دلار از محل منابع ارزی کشور و انتقال آن به یک بانک اروپایی صادر شده است.

این خبر روز شنبه ۸ خرداد از سوی پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو به نقل از رضا اردکانیان، وزیر نیرو اعلام شد.

رضا اردکانیان اعلام کرد: «با پیگیری‌های مستمر، خوشبختانه مجوزهای لازم برای حواله ۱۲۵ میلیون دلار از منابع پولی ایران از بانک تجارت عراق به بانک سوئیسی، برای تامین ۱۶ میلیون دُز واکسن کوواکس (سبد واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی) اخذ شد.»

او افزود: «انتظار می‌رود تا پایان هفته، ترتیبات اداری این کار انجام گرفته و به‌زودی این واکسن‌ها در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران قرار بگیرد.»

آقای اردکانیان پیش از این در ۱۲ اردیبهشت نیز اعلام کرده بود که «ارز مورد نیاز برای خرید واکسن کرونا از روسیه» از محل مطالبات‌ ایران از عراق تامین شده است.

تلاش برای تامین نیاز واکسن‌های ضد کرونا در حالی انجام می‌شود که ایران در حال حاضر و مطابق با آمارهای رسمی، با بیش از ۲ میلیون و ۸۸۶ هزار مبتلا و بیش از ۷۹ هزار و ۵۰۰ قربانی، سیزدهمین کشور جهان با بیشترین آمار ابتلا به کووید۱۹ است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت ایران، تا پایان روز جمعه ۷ خرداد بیش از ۳ میلیون و ۱۳۸ هزار نفر ، معادل ۲.۹ درصد جمعیت کشور در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند.

هم اکنون عموما برای واکسیناسیون مردم ایران، از واکسن اسپوتنیک روسیه، سینوفارم چین و آسترازنکا استفاده می‌شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *