خانه / احمد ماهینی / در غزه بیش از ۵۰۰ کیلومتر تونل داریم

در غزه بیش از ۵۰۰ کیلومتر تونل داریم

السنوار: می‌توانیم در عرض یک دقیقه صدها موشک با برد ۲۰۰ کیلومتر شلیک کنیم/ در غزه بیش از ۵۰۰ کیلومتر تونل داریم/ خسارت وارد شده به تونل ها کمتر از ۵ درصد است

السنوار: می‌توانیم در عرض یک دقیقه صدها موشک با برد 200 کیلومتر شلیک کنیم/ در غزه بیش از 500 کیلومتر تونل داریم/ خسارت وارد شده به تونل ها کمتر از 5 درصد است

رئیس جنبش حماس در منطقه غزه در یک کنفرانس به با رسانه‌های خارجی و داخلی، گفت که قدرت مقاومت پس از جنگ هیچ ضربه‌ای ندیده است.

 

العالم – فلسطین اشغالی

«یحیی السنوار» رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز (چهارشنبه) در یک مصاحبه خبری با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی شرکت کرد.

او در ابتدا به ساکنان بیت‌المقدس و مدافعان مسجدالاقصی، ساکنان کرانه باختری و بیش از همه به فلسطینی‌های ساکن در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ که به طور بی سابقه در حمایت از مسجدالاقصی به خیابان‌ها ریختند، سلام و درود فرستاد و گفت که ساکنان ۱۹۴۸ تلاش رژیم صهیونیستی برای ادغام آن‌ها در جامعه صهیونیستی را تا ابد به شکست کشاندند.

یحیی السنوار در ادامه همبستگی کم سابقه فلسطینی‌های آواره در کشورهای دیگر و همچنین همراهی رسانه‌های جهانی با فلسطینی‌های ساکن سرزمین اشغالی را ستود.

او در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ ۱۲ روزه غزه پرداخت و در ابتدا گفت که مقاومت توانایی این را دارد که صدها موشک در هر دقیقه با برد ۱۰۰ الی ۲۰۰ کیلومتر را به سمت دشمن صهیونیستی شلیک کند و در ساعات پایانی جنگ این امکان وجود داشت که ۳۰۰ موشک به سمت تل آویو شلیک شود.

السنوار تأکید کرد که مقاومت زمانی که اشغالگران به مسجدالاقصی بی حرمتی کردند، سخن خود را با آهن و آتش و موشک بیان کرد تا جهان بداند که مسجدالاقصی مردانی دارد که از آن حمایت می‌کنند.

این مقام ارشد حماس سپس خطاب به رژیم صهیونیستی گفت که دشمن باید بداند که آن‌چه در جریان جنگ رخ داد یک مانور کوچک بود و اگر به دبنال نابودی خویش است، طرح‌هایش را در بیت‌المقدس به اجرا در آورد.

السنوار همچنین گفت که مقاومت در مناطق اشغالی بیش از ۱۰ هزار استشهادی دارد که حاضرند در صورت تجاوز دشمن صهیونیستی به مسجدالاقصی وارد عمل شوند.

او سپس به شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه پرداخت و آن را یک «هولناک» توصیف کرد و گفت: بر خلاف ادعای دشمن، ما در منطقه غزه بیش از ۵۰۰ کیلومتر تونل داریم و میزان خسارتی که به آن‌ها وارد آمده بیش از پنج درصد نیست.»

رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه همچنین گفت که ارتش صهیونیستی جز یک شهید بزرگوار، موفق به ترور فرماندهان اصلی مقاومت در غزه نشد و تنها موفقیتی که به دست آورد، ویران کردن خانه غیرنظامیان و کشتار کودکان بود.

یحیی السنوار سپس خطاب به مردم فلسطین گفت که آیا تصاویر مردم عراق را دیدند که با تفنگ‌هایشان بیرون آمده و از آرمان فلسطین دفاع کردند؟ مردم فلسطین باید بدانند که مقاومت حامی آن‌هاست.

به گفته وی در جریان جنگ غزه، هیچ توافقی با رژیم صهیونیستی صورت نگرفته و آتش‌بس بدون قید و شرط و متقابل انجام شده است و از این پس مردم بیت‌المقدس و شیخ جراح باید مقابل «عربده‌کشی‌های شهرک‌نشینان» بایستند و بدانند که اوضاع دیگر تغییر کرده است و مردم فلسطین در داخل و خارج باید خود را بیش از پیش آماده دفاع کنند.

او در ادامه به بحث حامیان خارجی مقاومت و امر بازسازی غزه پرداخت و در ابتدا گفت: «از جمهوری اسلامی ایران بسیار ممنون و متشکریم که در امر حمایت مالی و تسلیحاتی و کارشناسی از هیچ چیز دریغ نکرد.»

السنوار سپس با بیان اینکه اگر مشکلات غزه حل نشود، تر و خشک باهم خواهند سوخت، گفت که حماس و عزالدین قسام هیچ نیازی به پول‌هایی که برای بازسازی به غزه فرستاده می‌شود ندارند.

وی اظهار داشت : نیروهای اطلاعاتی ما از طرح رژیم اشغالگر مطلع بود و ما از مکر ونیرنگ آنان باخبر بودیم و اینکه هیچ یورش زمینی اتفاق نخواهد افتاد.

به گفته وی، آن ها نتوانستند حتی یک نفر از نیروهای قسام یا گروه های دیگر را در طرح فریب خود برای یورش زمینی به دام بیاندازند.

السنوار اظهار داشت : بنیه نظامی ما به قوت خود باقی است و تنها خسارت جزئی دیده است، رژیم اشغالگر در ضربه زدن به شخصیت های درجه دوم و سوم و چهارم حماس هم شکست خورد، تعداد کلی شهدای ما ، ۵۷ نفر ازنیروهای قسام و ۲۲ نفر از گردان های قدس بود، تعداد شهدای نظامی ما هم ۸۰ نیروی قسام و گردان های قدس و تیپ های ناصر صلاح الدین بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه خاطرنشان کرد که حملات موشکی اخیر را برای قدردانی از تلاش های کشور قطر متوقف کردیم؛ آنچه بیشتر از همه موجب خرسندی ملت ما شد، منع آمد و شد در تل آویو بود.

السنوار افزود: واشنگتن و پایتخت های اروپایی به سمت ارائه راه حلی فراگیر برای موضوع فلسطین حرکت کردند، پیام ما به بایدن این است که رژیم اشغالگر اسرائیل را به قوانین و مقررات بین المللی ملزم کند، درصورتیکه رژیم اشغالگر اسرائیل به قوانین بین المللی پایبند باشد، فرصتی برای آتش بس ۵ ساله به وجود خواهد آمد.

وی یادآورد شد: ما خواهان نابودی اسرائیل هستیم و اعتقادمان دراین باره مشخص است ولی راه کارهای دیگر را به منظور وحدت موضع فلسطینی ها پذیرفتیم، تماس هایی را برای اجرای توافق مبادله اسرا برقرار کردیم ، ولی تحولات داخلی اسرائیل مانع از تحقق آن شد، تحولات سیاسی رژیم اشغالگر مانع از اتمام توافق مبادله اسرا با میانجی گری مصر و قطر و کشورهای غربی شد، درصورت گسترده شدن جنگ، از دخالت دیگر گروه های مقاومت در جبهه های مختلف مطمئن بودیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه تاکید کرد که توان موشکی ما همچنان بسیار خوب است، وقت کشی فایده ای ندارد و باید سر میز مذاکره حاضر شیوم تا سازمان آزادیبخش فلسطین را سروسامان دهیم و راهبرد ملی را مشخص کنیم.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوران پسا و عده صادق!

▪️ *از “وعده صادق” تا نسیه‌های نقد نشده!* ✍🏻  محمد بهمن آبادی عملیات موفقیت‌آمیز “وعده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *