خانه / دارالقران / مصادره پیروزی فلسطینی ها توسط گوتریش

مصادره پیروزی فلسطینی ها توسط گوتریش

شادی ساکنان غزه از برقراری آتش‌بس؛ گوترش از تلاش‌های قطر و مصر قدردانی کرد

شادی ساکنان نوار غزه پس از برقراری آتش‌بس   –  آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن استقبال از برقراری آتش بس بین اسرائیل و شبه نظامیان فلسطینی از مصر و قطر به دلیل تلاش‌ هایشان برای پایان دادن به درگیری ها قدردانی کرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین به خانواده های قربانیان جنگ ۱۱ روزه بین اسرائیل و گروه های فلسطینی تسلیت گفت. وی همچنین از همه طرف ها خواست که به آتش بس پایبند باشند. آنتونیو گوترش در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم از سرگیری مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها در چهارچوب راه حل «دو کشور» تاکید کرد.

کابینه امنیتی اسرائیل روز پنجشنبه با برقراری آتش بس با گروه حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد موافقت کرد. این آتش بس از ساعت دو بامداد جمعه به وقت محلی به اجرا در آمد. گروهی از فلسطینیان ساکن باریکه غزه همزمان با آغاز آتش بس پایان جنگ ۱۱ روزه را در خیابان های شهر غزه جشن گرفتند. در همین راستا دقایقی پس از آغاز آتش بس صدای شلیک تیر هوایی در خیابان های غزه شنیده شد.

بایدن: آتش‌بس فرصتی واقعی برای پیشرفت در مذاکرات صلح است

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به توافق برای خشونت ها بر «حق اسرائیل» در دفاع از خود تاکید کرد. او در عین حال ضمن ابراز همدردی با خانواده غیرنظامیان فلسطینی که طی روزهای گذشته کشته شدند وعده داد که کمک های بشردوستانه برای ساکنان نوار غزه در راه است. جو بایدن برقراری آتش بس را «فرصتی واقعی» برای پیشرفت در مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها دانست.

رئیس جمهوری دموکرات آمریکا طی روزهای گذشته از سوی هم حزبی های خود برای کمک به برقراری آتش بس تحت فشار قرار گرفته بود. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از آغاز آتش بس بین اسرائیل و شبه نظامیان فلسطینی اعلام کرد که «طی روزهای آینده» به خاورمیانه سفر خواهد کرد.

وزیر خارجه ایالات متحده افزود که «بی صبرانه» در انتظار دیدار با همتای اسرائیلی خود، مقامات فلسطینی و دیگر مسئولان در منطقه است.

انتقاد راست‌گرایان افراطی در اسرائیل از نتانیاهو

مقامات اسرائیل تاکید کرده اند که در جریان جنگ ۱۱ روزه «ضربات سنگینی» به گروه حماس وارد کردند. با این حال انتشار خبر موافقت کابینه امنیتی اسرائیل با برقراری آتش بس موجی از انتقادها را علیه بنیامین نتانیاهو، نسخت وزیر این کشور برانگیخت. راستگرایان افراطی در اسرائیل از بنیامین نتانیاهو به دلیل «برقراری زودهنگام آتش بس» انتقاد کرده اند.

گروه های حماس و جهاد اسلامی طی ۱۱ روز درگیری با اسرائیل بیش از چهار هزار راکت به سوی خاک این کشور پرتاب کردند. در مقابل اسرائیل می گوید با صدها حمله هوایی بسیاری از مراکز و تاسیسات مورد استفاده شبه نظامیان ساکن غزه را هدف گرفته است. دستکم ۲۳۰ فلسطینی از جمله ۶۵ کودک و ۳۹ زن در حملات اسرائیل کشته شدند. حملات راکتی و موشکی از نوار غزه نیز جان ۱۲ اسرائیلی از جمله یک کودک پنج ساله و یک نوجوان ۱۶ ساله را گرفت.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *