خانه / اسلم قزوینی / هفت واحد صنعتی و اشتغال‌زایی ۲هزار نفر در زنجان

هفت واحد صنعتی و اشتغال‌زایی ۲هزار نفر در زنجان

بهره‌برداری از هفت واحد صنعتی و اشتغال‌زایی ۲هزار نفر در زنجان/تفاهم با وزارت نیرو برای تخصیص حق‌آبه خدابنده از سد تالوار/مذاکره با وزارت نفت برای گازرسانی به ۱۰ روستای ابهر
اعضای مجمع نمایندگان استان زنجان در سرکشی به حوزه های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند.
نمایندگان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین اخبار حوزه انتخابیه خود به خبرنگار خانه ملت می‌گوید: ۹۱ درصد پروژه‌ها مربوط به دهه فجر سال گذشته بود که افتتاح شدند و ۹ درصد آن کلنگ‌زنی شد که تمام کارهای مربوط به آنها انجام شده است. در مجموع دهه فجر ۷۹۱ پروژه با ۹ هزار و ۹۵۱ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری افتتاح و پنج هزار و ۳۶۱ فرصت شغلی در استان زنجان ایجاد شد.

مصطفی طاهری

طاهری با اشاره به افتتاح هفت واحد تولیدی تاکید می‌کند: حدود هفت واحد تولیدی در مجموع به میزان هفت هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در این ایام افتتاح شدند( با راه‌اندازی این واحدها در استان، زمینه اشتغال یک هزار و ۷۶۸ نفر فراهم می‌گردد. واحدهای البرز ناب آرش، نورد فولادکاران افق، سپهر پلاستیک، اطلس جین و جهان نمو از جمله این واحدها در شهرستان‌های زنجان، ابهر، صایین قلعه و سلطانیه مستقر می‌باشند. زمینه فعالیت این واحدها در زمینه شمش فولادی، انواع میلگرد، انواع ظروف پت و پلاستیکی، پارچه جین و کنسانتره آهن می‌باشد.)

افزایش پهنای اینترنت در روستاهای زنجان

نماینده زنجان با اشاره به افزایش پهنای اینترنت تصریح می‌کند: با پیگیری‌های انجام شده، شاهد افزایش ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در روستاهای از ۶۴ درصد به ۸۶ درصد بودیم.

کلنگ زنی دو واحد مسکونی برای محرومان

طاهری در ادامه از کلنگ زنی ۲ هزار واحد مسکونی در زنجان خبر داد و گفت: حدود ۲ هزار واحد مسکونی نیز پنج ماه پیش برای محرومان روستایی با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کلنگ زنی شده بود که ۵۶۰ واحد آن دهه فجر امسال افتتاح شد.

نماینده مردم زنجان و طارم از تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری زنجان در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و می‌گوید: توسعه اقتصادی استان زنجان در گرو انجام دو اقدام مهم است؛ نخست توجه به توسعه شهرک‌های صنعتی و از آنجا که با وجود ظرفیت‌های بالقوه در استان زنجان تاکنون این ظرفیت بالفعل نشده، اقدامات لازم برای محقق شدن این مهم در حال پیگیری است.

تفاهم با وزارت نیرو برای تخصیص حق‌آبه خدابنده از سد تالوار

در ادامه سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین اخبار حوزه انتخابیه خود به خانه ملت می‌گوید: خدابنده دومین شهرستان پرجمعیت زنجان است؛ بیشتر مردم این شهرستان به کشاورزی مشغول هستند و از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند بر همین اساس آب موضوع و مسئله اصلی مردم خدابنده است که با پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص آب کشاورزی به ویژه آب شرب امیدواریم هرچه سریع تر این مشکل حل شود.

سید البرز حسینی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در ادامه می‌افزود: شهرستان زنجان تقریبا حلقه اتصال بین مرکز کشور و شمال غرب است، محور سلطانیه، قیدار و کبودرآهنگ به عنوان یکی از راه‌های در دست احداث استان زنجان است که احداث آن می‌تواند در رفع ترافیک و کاهش تصادفات بسیار موثر باشد.این محور دارای اهمیت بالایی در زمینه گردشگری حلقه ارتباطى زنجان به استان‌های شمالی کشور است علاوه بر مسیر ارتباطى ترانزیت بودن این محور می‌تواند اهمیت این راه را دو چندان آشکار کند. پروژه احداث محور سطانیه – قیدار – کبودر آهنگ به طول ١٠٩ کیلومتر در حال اجرا است ولی هنوز اعتبار کافى به این پروژه اختصاص نیافته است و نزدیک به ۱۲ مورد نقطه حادثه خیز در مسیر جاده های روستایی و شهر خدابنده با مرکز راهداری کشور هماهنگ شده ظرف دو سال اقدامات آن انجام شود.

سد تالوار  آب مورد نیاز سه استان همدان، زنجان و کردستان تامین می‌کند

وی تصریح می کند: تالوار یک سد منطقه‌ای برای تامین آب مورد نیاز سه استان همدان، زنجان و کردستان در نظر گرفته شده که هدف آن تامین آب کشاورزی، شرب و صنعت است، بیش از ۱۲ سال از عمر تاسیس آن می‌گذرد در زمینه تخصیص آب اعتباری میزان آب مورد نیاز به آن اختصاص داده نشده است، با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت وزارت نیرو توانستیم تا حدودی حق آبه این سد را أخذ مجوز کنیم امیداورم مشکل آب این شهر تا حدود بسیاری رفع شود . ناگفته نماند حدود ۱۲۰ روستا در استان زنجان با تنش بی آبی مواجه هستند امیدوارم با پیگیری‌های صورت گرفته شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان زنجان این مشکل حل شود.

 غار کتله خور در زنجان به بخش خصوصی واگذار می شود

 نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان می‌کند: حوزه گردشگری شهر خدابنده ظرفیت پنهان وآشکاری دارد به طور مثال مسیرهای ورودی شهر سهرود به عنوان زادگاه شیخ اشراق در دستور بازسازی قرار گرفت و توسعه این شهر در برنامه های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفته است، از دیگر ظرفیت‌های شهر خدابنده می‌توان به غار کتله خور اشاره کرد غاری باشکوه و زیبا در دل کوه‌های منطقه خدابنده است ، غاری زیبا، با قندیل‌های بی نظیر و رویایی که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند حتی به مرحله ثبت جهانی شدن هم رسیده است، قرار شد برای توسعه و مقابله از تخریب آن و همچنین استفاده بهینه به بخش خصوصی واگذار شود اقدامات این مهم در دستور کار قرار دارد.

سجاس چهار بانده می‌شود

نماینده خدابنده یادآوری می‌کند: سجاس شهری در دل خدابنده از ظرفیت بی نظیر گردشگری خفته برخوردار است ولی با مشکلات کمبود آب دست به گریبان است پیگیر حل مشکل تاریخی این شهر زیبا هستیم و همچنین چهار بانده کردن شهر سجاس در دستور کار قرار دارد مطالعات ابتدایی در خصوص این پروژه عمرانی صورت گرفته شده است.

وی ادامه می‌دهد: شهرستان خدابنده اولین تولید کننده گندم دیمی است که  بالغ بر ۲۰۰ هزار تن تولید از این محصول در کشور از آن خود کرده است و نیاز به همکاری لازم بین وزارت صمت و کشاورزی است در همین راستا تفاهمنامه بین مسئولان استانی امضا شد. پیگیری توسعه صنایع پایین دستی  مبنی بر  ورود یک سرمایه گذار که شروع کننده این پروژه‌ها باشد، صورت گرفت.

رودخانه قزل اوزن فرصتی طلایی برای احداث کارخانه تولیدات بتنی 

حسینی ادامه می‌دهد: رودخانه قزل اوزن در خدابنده فرصت خوبی برای راه اندازی کارخانه تولیدات بتنی است که مقدمات این مهم در دستور کار قرار گرفته است و همچنین طی جلساتی که با مسئولان مربوطه داشتیم قرار شد سرمایه گذاری در شهرک‌های خدابنده از طریق ورود دادستانی استان پیگیری شود، حتی در این جلسات مقرر شد سرمایه گذارانی که سال‌هاست این زمین‌ها تحویل گرفته و اقدام موثری در جهت پیشرفت و آبادانی آن انجام نداده پس گرفته و به سرمایه گذاران دیگر که در نوبت هستند واگذار شود.

مشکلات بیمارستان امیرالمومنین حل شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا در کل استان‌ها، شهرستان خدابنده هم از بیماری در امان نبود، بیمارستان امیرالمومنین خدابنده با مشکلات نظیر کمبود دستگاه اکسیژن و حتی نیروی انسانی مواجه بود که با همکاری و پیگیری  صورت گرفته از طرف وزارت بهداشت این مشکل هم مرتفع گردید در خصوص بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی هم با پیشرفت ۳۵ درصد با پیگیری صورت گرفته امسال حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد اگر این مبلغ پرداخت شود تا حدود بسیاری مشکلات حوزه درمان خدابنده حل خواهد شد.

 اختصاص بودجه ۵ میلیارد تومانی برای مرکز جراحی محدود شهرستان خرمدره

در ادامه حسن شجاعی علی‌آبادی نماینده مردم ابهر،خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای با مروری بر اقدامات خود در سطح ملی و حوزه انتخابیه به بخشی از فعالیت خود اشاره کرده و می‌گوید: آیین واگذاری زمین بیمارستان ۲۲۶ تختخوابی نور ولایت شهرستان خرمدره به دانشگاه علوم پزشکی زنجان با حضور استاندار زنجان، رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان و مسئولان شهرستان خرمدره، مصادف با مراسم دهه فجر برگزار شد.

حسن شجاعی علی آبادی

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی افزود با پیگیری‌های به عمل آمده، بودجه ۵ میلیارد تومانی برای مرکز جراحی اختصاص و مجوز گازرسانی۱۰ روستای ابهر اخذ شده است. و همچنین رفع مشکل مجوز دامشهر شهرستان سلطانیه و مرتفع نمودن مشکلات طرح تفصیلی شهرستان‌های ابهر و خرمدره از اقدامات پیگیری شده حوزه انتخاباتی اینجانب بوده است.

رفع مشکل ارزی شرکت بزرگ جی‌تی‌آی پارسیان

وی در ادامه تاکید کرد: رفع مشکل ارزی شرکت بزرگ جی‌تی‌آی پارسیان شهرستان سلطانیه و رفع مشکل آنتن دهی روستاهای شمالی شهرستان خرمدره و روستاهای جنوبی شهرستان ابهر از دیگر اقداماتی بود که از آغاز به کار مجلس یازدهم عملیاتی شده است.

شجاعی علی آبادی در ادامه اظهار کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده گام مهمی در تخصیص تسهیلات شرکت‌های صنعتی منطقه از جمله ماکیان دشت خرم، آریا آرکا تک خرم، مادبافت، دانچه و غیره برداشته شد. همچنین نسبت به رفع مشکل دبی چاه‌های آب کشاورزی منطقه اقدامات لازم صورت پذیرفته شده است.

اجرایی نمودن طرح‌های رباتیک شرکت دانش بنیان اینتلیکو

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات لازم جهت اجرایی نمودن طرح های رباتیک شرکت دانش بنیان اینتلیکو در طول مدت اخیر در حوزه انتخابیه اینجانب انجام گرفته است، گفت: با توجه به درخواست‌های بسیار مردم و پیگیری های به عمل آمده نسبت به رفع مشکل آب شرب روستاهای شهرستان ابهر، آسفالت ۵ شرکت بزرگ شهر صنعتی ابهر و تخصیص بودجه ۵ میلیارد تومانی جهت تکمیل سد کینه ورس شهرستان ابهر نیز گام‌هایی بلندی برداشته شد.

تخصیص بودجه ۵ میلیارد تومانی جهت تکمیل سد کینه ورس 
نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان می‌کند: تامین نیازهای اولیه و ضروری بیمارستان بوعلی سینای شهرستان خرمدره، پیگیری و تخصیص تسهیلات شرکت‌های صنعتی و …، رفع مشکل دبی چاه های آب کشاورزی منطقه، رفع مشکل آب شرب روستاهای شهرستان ابهر، رفع مشکل آسفالت ۵ شرکت بزرگ شهر صنعتی ابه و  تخصیص بودجه ۵ میلیارد تومانی جهت تکمیل سد کینه ورس شهرستان ابهر از دیگر اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه انتخاباتی اینجانب بوده است.

شجاعی در پایان تاکید کرد: جلسات متعددی با مدیران کل استان زنجان نسبت به طراحی و برنامه‌ریزی اجرای طرح ویژه گنبد سلطانیه برگزار شده است و مشکل کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرمدره (تعزیرات حکومتی) از پیگیری‌های اخیر اینجانب در حوزه انتخابیه بوده است./

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سعيد نريمان

سعید نریمان

اندیشه ورزی باید مبتنی بر تئوریهای بومی باشد و الا مثل این است که با کلید همسایه می خواهیم درب خود را بگشائیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *