خانه / جشنواره / بهار قدس اغاز شده و زمینه رهایی است

بهار قدس اغاز شده و زمینه رهایی است

لحظه به لحظه با قدس | گزارش العالم از درگیری‌های خشونت‌آمیز در داخل مسجدالاقصی/ پرواز بالگردهای صهیونیستی برفراز مسجد الاقصی/ ممانعت اشغالگران از ورود هلال احمر برای کمک به مجروحان/ شمار مجروحان فلسطینی در مسجدالاقصی به ۳۰۵ نفر رسید

یروهای اشغالگر اسرائیلی، صبح امروز با یورش وحشیانه به مسجدالاقصی، به سمت مرابطین و محافظان این مکان مقدس بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

العالمفلسطین اشغالی

صبح امروز میان فلسطینیان و نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در محوطه مسجدالاقصیدرگیری‌های شدید رخ داد، براساس گزارش خبرنگار العالم در فسطین اشغالی نظامیان اشغالگر به حرم مقدس یورش برده با تجمع‌کنندگان فلسطینی درگیر شدند، در پی این درگیری‌ها دهها فلسطینی بر اثر اصابت گلوله‌های پلاستیکی از جانب نظامیان رژیم اشغالگر مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار العالم، منابعی در قدس اشغالی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر گلوله‌های فلزی و صدها بمب صوتی به سمت مرابطین در داخل مسجدالاقصی شلیک کردند.

این منابع با اشاره به زخمی شدن شماری از مرابطین، خاطرنشان کردند آمار دقیقی درباره زخمی‌ها وجود ندارد.

به گفته این منابع، مرابطین نیز با سنگ و باتوم با نیروهای اشغالگر مقابله کردند.

منابع مذکور خاطرنشان کردند، بالگردهای اسرائیلی همزمان با یورش گسترده عوامل امنیتی این رژیم به مسجدالاقصی، در آسمان این مکان مقدس به پرواز درآمده‌اند.


گزارش لحظه به لحظه خبرنگار العالم در فلسطین از تحولات قدس را می توانید در ادامه مشاهده کنید:


۱۷:۱۲ | منابع فلسطینی: بعد از انفجار پهباد بمب گذاری شده در اطراف گذرگاه کرم ابوسالم ، آژیرهای خطر در این منطقه به صدا درآمد.


۱۷:۰۳ | مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل صبح امروز گذرگاه ایریز یا بیت حانون واقع در مرز باریکه غزه را تا اطلاع ثانوی تعطیل کردند.


۱۶:۱۶ | منابع فلسطینی: آغاز تجمع شهرک نشینان صهیونیست مقابل باب العامود با هدف آماده شدن برای یورش به مسجدالاقصی


۱۶:۱۳ | منابع فلسطینی از درگیری میان شهرک نشینان و اهالی قدس در منطقه القرمی در بخش قدیمی قدس اشغالی خبر دادند.


۱۶:۱۲ | اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس:

– مقاومت اماده است و در برابر این تحولات سکوت نخواهد کرد
– درصورتیکه رژیم اشغالگر اسرائیل عقب نشینی نکند، حرف اول را مقاومت خواهد زد و به طرح های شیطانی این رژیم در قدس اشغالی و مسحدالاقصی را نقش بر آب خواهد کرد.
– ملت ما اجازه اجرای طرح های رژیم اشغالگر را در قدس نخواهد داد و به مقاومت ادامه خواهد داد و اجازه نخواهد داد که رژیم اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان به اهداف خود برسند.
– رژیم اشغالگر قدس مسئول تبعات و پیامدهای ناشی از یورش به مسجدالاقصی و تعرض به فلسطینیان است.


۱۶:۰۹ | سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین:

– رهبران و ملت فلسطین هرگز اجازه اجرای طرح‌های اسرائیلی را نخواهند داد

– اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی و یورش وحشیانه آن‌ها به مسجدالأقصی، چالشی جدید برای جامعه جهانی و دولت آمریکاست


۱۶:۰۱ | پخش فریادهای استغاثه از بلندگوهای مسجدالاقصی

بلندگوهای مسجدالاقصی ندای استغاثه‌ این مسجد را پخش کرد و در آن از همه مردم فلسطین از کرانه باختری تا نوار غزه و سراسر این کشور خواست تا به حالت آماده‌باش درآیند و برای دفاع از مسجدالاقصی وارد عمل شوند و به یاری قدس بشتابند.


۱۶:۰۰ | خطیب مسجدالاقصی: اشغالگران با انواع سلاح‌ها «جنگ واقعی» را در مسجدالاقصی رقم زده‌اند

خطیب مسجدالاقصی گفت اتفاقاتی که در این مکان مقدس در حال وجود است، یک جنگ واقعی است که از سال ۱۹۶۷ به این سو سابقه ندارد(بیشتر بخوانید).


۱۵:۱۶ | خبرنگار العالم در فلسطین اشغالی گزارش داد:

– اکثر مسئولان امنیتی رژیم اشغالگر صهیونیستی از نتانیاهو خواسته اند که به تنش های موجود در قدس پایان دهد زیرا در این جنگ پیروز نخواهد شد.

– مردم فلسطین می گویند که تشکیلات خودگردان اقدام مناسبی برای حفظ مسجد الاقصی انجام نداده است.


۱۴:۴۹ | خبرنگار العالم از افزایش شمار مجروحان به ۳۰۵ نفر خبر داد.


۱۴:۴۰ | هلال احمر فلسطین اعلام کرد در یورش نیروهای اشغالگر اسرائیلی به داخل مسجدالاقصی ، حدود ۳۰۰ نفر زخمی شدند.


افزایش شمار مجروحان فلسطینی در مسجدالاقصی به ۲۱۵ نفر

نظامیان صهیونیست از صبح امروز با محاصره مسجدالاقصی و حمله به فلسطینی‌ها، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کرده‌اند و تاکنون ۲۱۵ فلسطینی در جریان این حملات مجروح شده‌اند.


ممانعت اشغالگران از ورود هلال احمر برای کمک به مجروحان

از سوی دیگر، جمعیت هلال احمر اعلام کرد، نیروهای اشغالگر مانع از ورود کادر این سازمان در قدس به مسجدالاقصی برای تهیه گزارش و ارائه کمک‌های اولیه به مجروحان شده‌اند.

از ساعات اولیه صبح امروز و همزمان با یورش شهرک‌نشینان و نیروهای امنیتی صهیونیستی به مسجدالاقصی، تنش‌ در این منطقه تشدید شده است.
هزاران نفر از نمازگزاران از بامداد امروز در مسجدالاقصی حضور پیدا کرده‌ و در محوطه‌های آنها شعارهایی در حمایت از مسجدالاقصی سر می‌دهند.


آتش سوزی در ورودی “باب الجنائز” مسجدالاقصی

برخی منابع در قدس اشغالی از وقوع آتش‌سوزی در ورودی “باب الجنائز” واقع در نزدیکی “مصلی القبلی” در مسجدالاقصی خبر دادند.


استقرار نظامیان صهیونیست برای ممانعت از ورود نمازگزاران

نیروهای اشغالگر صدها نیروی پلیس و نیروی اطلاعاتی را برای محاصره البلده القدیمه مستقر کرده اند تا مانع ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی شوند.


ساعت صفر در مسجد الاقصی؛ آغاز انتفاضه بزرگ فلسطینیان

با نزدیکی ساعت صفر طی امروز (دوشنبه)، فلسطینی ها در حالی خود را برای مقابله با بزرگترین اقدام تحریک آمیز در شهر مقدس قدس آماده کردند که مقامات رژیم اشغالگر تلاش می کنند سطح تنش ها را از طریق تعویق زمان اجرای حکم دادگاه عالی درباره خانه های فلسطینی های ساکن منطقه شیخ جراح و بررسی احتمال لغو یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی کاهش دهند.


تجمع اعتراضی اردنی‌ها در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در «امان» در حمایت از ساکنان «شیخ جراح»

صدها اردنی در محکومیت اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان «شیخ جراح» در قدس اشغالی، در برابر سفارت تل آویو در شهر امان تجمع کردند.


حماس: آتش تجاوز به قدس، دامن صهیونیست‌ها را می‌گیرد

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از رهگذر تجاوز به بیت‌المقدس و مسجدالاقصی، با آتش بازی می‌کند.


ادامه خیزش فلسطینی‌ها با وجود سرکوب شدید صهیونیست‌ها

سرکوب شدید ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در ایام ماه مبارک رمضان نه تنها باعث توقف خیزش آنها نشده، بلکه به شکل فزآینده‌ای در مناطق مختلف به خصوص قدس اشغالی ادامه دارد.


مقامات ارشد پاکستان حمله به مسلمانان در قدس را محکوم کردند

رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پاکستان در پیام‌های جداگانه حمله به مسلمانان در قدس شریف را محکوم کردند.


مصر سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

وزارت خارجه مصر در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی و مسجدالأقصی، سفیر این رژیم را احضار کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

تشییع پیکر «پرویز داوودی»

پیکر «پرویز داوودی» معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *