خانه / جشنواره / امام خمینی ره در قلب لندن با روز قدس

امام خمینی ره در قلب لندن با روز قدس

ندای مرگ بر اسرائیل دوباره در خیابان‌های لندن طنین انداز شد

لندن – ایرنا – اقشار مختلف مسلمانان روزه‌دار، فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ امروز با راه اندازی کاروان خودروهای حامل پرچم فلسطین و گردش در مناطق مختلف پایتخت انگلیس، از روز جهانی قدس تجلیل کرده و ندای مرگ بر اسرائیل سردادند.

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی که با حضور ده‌ها خودروی شخصی، کامیون و اتوبوس‌های مزین به پرچم فلسطین و شعارنوشته‌های عریض و طویل علیه رژیم جنایت‌کار صهیونیستی برگزار شد حمایت خود را از آزادی قدس شریف و آرمان‌های این کشور اعلام کردند.

خودروها پس از تجمع در منطقه برنت کراس واقع در شمال غرب لندن در حالی به سمت پارلمان و دفتر نخست وزیری حرکت کردند که روی کامیون‌ها و اتوبوس‌ها پارچه نوشته‌هایی به طول ۸ متر به زبان‌های انگلیسی و عربی نوشته شده بود «فلسطین را آزاد کنید»، «اسراییل رژیمی تروریست و نژادپرست است»، «محاصره غزه را پایان دهید»، «اسراییل را تحریم کنید» و «ما همه حزب‌الله هستیم.»

همچنین سرنشینان در اتوبوس‌های سر باز در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار «مرگ بر اسرائیل»، «زنده‌باد فلسطین»، «روز قدس روز حمایت از مردم فلسطین است» سرداده و خواستار پایان دادن به اشغال فلسطین شدند.

این در حالیست که بسیاری از شرکت‌کنندگان از شهرهای دور و نزدیک به پایتخت انگلیس سفر کرده تا در این در این حرکت اعتراضی شرکت کنند. همچنین جمع زیادی از فعالان مدنی مسیحی و شخصیت‌های یهودی ضد صهیونیست در اقدامی تحسین برانگیز پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده و انزجار خود را از جنایت‌های رژیم اشغال‌گر قدس به نمایش گذاشتند.

این برای اولین بار طی دو سال گذشته است که مخالفان رژیم صهیونیستی در انگلیس در چارچوب روز جهانی قدس گردهم‌ آمده و با نهضت حضرت امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.

مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس که برگزاری حرکت اعتراضی امروز را برعهده داشت به خبرنگار ایرنا در لندن گفت: سال گذشته برای همه ما سال چالش‌برانگیزی بود. ما می‌خواستیم در روزز جهانی قدس کنار مردم مظلوم فلسطین و سایر مستضعفین جهان شانه به شانه بایستیم و میراث حضرت امام خمینی را تجدید نمائیم.

وی با بیان اینکه پلیس انگلیس امسال با برگزاری راهپیمایی روز قدس در لندن با رعایت محدودیت‌های بهداشتی مخالفت نبود افزود اما خطر انتقال ویروس کرونا بین راهپیمایان به ویژه مسلمانانی که از شهرهای دور برای شرکت در این حرکت اعتراضی سفر می‌کنند آن‌ها را برآن داشت تا به شیوه جدیدی آیین بزرگداشت روز قدس را اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معترضان امروز حدود ۳ ساعت در خیابان‌های لندن تظاهرات کرده و با اهتزاز پرچم فلسطین و سردادن شعار، اعتراض خود را به جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند. آخرین بار در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۸ هزار شرکت کننده در راهپیمایی روز قدس لندن تظاهرات کرده و شعار مرگ بر اسرائیل سردادند.

این در حالیست که دیروز هم اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای به توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی توسط عناصر رژیم اشغال‌گر قدس و تشدید اوضاع آوارگان در این منطقه اعتراض کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *