خانه / جشنواره / حماس:تعویق انتخابات کودتاست

حماس:تعویق انتخابات کودتاست

شفقنا- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که تصمیم گرفته است انتخابات سراسری فلسطین را تا زمان تضمین برگزاری آن در قدس اشغالی به تعویق بیندازد این در حالی است که حماس چنین تصمیمی را از سوی تشکیلات خودگردان کودتا دانسته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسپوتنیک، محمود عباس شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: از قدس و حق مردم آن برای اعمال حق دموکراتیک خود دست کشیده نخواهد شد.

وی افزود: اسرائیل تصمیم به کشتن عرب در قدس کرده است اما ما اجازه آن را نمی دهیم.

حماس: تعویق انتخابات کودتاست

از سوی دیگر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)به تعویق انتخابات توسط محمود عباس واکنش نشان داد.

به نقل از اسپوتنیک، این جنبش شب گذشته در بیانیه ای مخالفت کامل خود را با تعویق انتخابات سراسری فلسطین اعلام و تشیکلات خودگردان را به تعویق انتخابات بنا به دلایل شخصی و درونی متهم کرد.

این جنبش در بیانیه ای، جنبش فتح  و ریاست تشکیل خودگردان را مسئول کامل تصمیم تعویق انتخابات و تبعات آن دانست و یادآور شد که این موضوع کودتا علیه مسیر شراکت و توافقات ملی است و جایز نیست که اوضاع ملی و اجماع مردمی و ملی در گرو دستور کار یک گروه خاص باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مردم ما در قدس قدرت خود را در خصوص تحمیل اراده خود بر اشغالگران ثابت کرده اند و قادرند اجرای انتخابات را نیز تحمیل کنند.

خبر را در اسپوتنیک ببینید

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *