خانه / جشنواره / از غزه تا باب العامود

از غزه تا باب العامود

غزه تا باب العامود داستان مبارزه ای است که پیکر فلسطین را یکپارچه در بر گرفت تا قلب تپنده فلسطین باشد و حس غرور و عزت نفس را از قدس به همه رگ های فلسطین تزریق کند و همه فلسطینی ها را یکپارچه برای دفاع از مبدأ لیله الاسرای پیامیر و دفاع از هویت اسلامی فلسطین در کوچه به کوچه و خیابان به خیابان بیت المقدس برانگیزاند.

العالم – تحلیل روز

 

همین که رژیم اشغالگر باتوم خود را به روی مردم قدس بلند کرد، سیل موشک بر سرش سرازیر شد و غزه بیدرنگ و بدون ترس از اینکه قربانی این نبرد شود، ندای آنها را لبیک گفت. رژیم صهیونیستی معمولا برای سرپوش گذاشتن بر شکست های داخلی خود، غزه را دریای خون می کند. زمانی اهالی قدس سرگرم برچیدن موانع آهنی بودند و رژیم اشغالگر را مجبور به پذیرش خواسته هایشان می کردند، این رژیم برای جبران شکست در قدس، محدوده صید را به روی ماهیگیران غزه – که دنبال لقمه نانی به دریا می روند – محدودتر کرد. با این حال نه غزه تسلیم نشد و نه کرانه باختری آرام گرفت و داغ پرچم سفید تسلیم جز در کاخ برخی سردمداران عرب به دل نتانیاهو ماند؛ سردمدارانی که ذلت سازش را پذیرفتند و تصور کردند که می توانند قدس را به اشغالگران بفروشند؛ درست مثل بالفور که چیزی را که مال خودش نبود به کسانی که لیاقتش را نداشتند، بخشید. غافل از اینکه دیگر زمان بالفور نیست بلکه زمانه ای است که فلسطینی ها خودشان موشک می سازند و منتظر سلاح تاریخ مصرف گذشته دیگران نمی مانند. زمانه، زمانه است که شهروند خود، گوشت و خونش را سپر بلای دروازه های مسجد الاقصی می کند بدون اینکه فریب وعده های دیگران را بخورد.

 

سازشکاران عرب بیش از دیگران نگران حوادث قدس هستند و از خود می پرسند چطور می توان غرور این فلسطینی های سرسخت را شکست؛ فلسطینی هایی که کمترین بهایی به خیانت و سازش آنها ندادند.

 

همانطور که تفنگ های آماده شلیک نظامیان اشغالگر خللی در اراده آنها ایجاد نکرد. حوادث قدس از یک سو درس عبرت فراموش نشدنی بود برای اشغالگران و شهرک نشینان و از سوی دیگر پیامی بود برای سازشکارانی که فکر می کردند می توانند با سازش، خون انقلاب را در رگ فلسطین بخشکانند. آنها فکر می کردند که امروز فلسطین تنهاست در حالی که در بهترین وضعیت به سر می برد زیرا حداقل نقاب از چهره سازشکاران افتاده است و دیگر کسی فریب توهمات آنها را که با یک دست به خیال خودشان از قدس حمایت مالی می کردند و با دست دیگر آن را به فروش گذاشته بودند، نمی خورد.

 

دیگر توهم فروشی و وعده، نمی تواند فلسطینی ها را بفریبد؛ زیرا آنها خود حامی و مدافع سرزمینشان هستند و هر کس می خواهد افتخار دفاع از قدس را به دست آورد می تواند با پول یا سلاح یا گفتن سخن حق در هر گوشه از جهان این افتخار را به دست آورد..

 

اسراء البحیصی

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

صیحه آسمانی

به گزارش سید احمد حسینی ماهینی خبرنگار ماهین نیوز ایا پرواز هزاران پهباد و موشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *