خانه / جشنواره / برکناری بیش از ۱۰۰۰ خطیب به پیشنهاد الکاظمی

برکناری بیش از ۱۰۰۰ خطیب به پیشنهاد الکاظمی

برکناری بیش از ۱۰۰۰ خطیب و امام جماعت در عربستان سعودی

شفقنا- مخالفان و فعالان عربستان سعودی می گویند که مقامات این کشور در مدت اخیر بیش از هزار نفر از خطبای جمعه و ائمه مساجد را به دلایل مختلف کنار گذاشته اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از عربی ۲۱، «یحیی عسیری» دبیرکل حزب حزب تجمع ملی و از مخالفان دولت عربستان سعودی در این باره گفت: موج برکناری ها و بازداشت خطبای مساجد ادامه دارد و بیش از هزار نفر در همین راستا را شامل شده است.

وی افزود: دلایل این امر بیشتر به دلیل توییت های آنها، مخالفت با افراط گرایی مکتب سعودی و یا مخالفت با خطبه خوانی علیه اخوان المسلمین و جاسوسی از آنها در واتساپ و مجالسی است که در آنها شرکت می کنند.

در همین راستا حساب های توییتری فعالان عربستانی، فهرست اسامی دهها تن از خطبای برکنار شده در این کشور را منتشر و به برخی از دلایل برکناری آنها در این زمینه اشاره کردند.

براساس این گزارش، از جمله دلایلی که فعالان سعودی در این خصوص منتشر کرده اند، دعوت به تحریم محصولات و کالاهای فرانسوی از سوی برخی از این خطبا در پاسخ به اهانت اخیر این کشور به دین اسلام بوده است.

«سعید بن ناصرالغامدی» استاد دانشگاه عربستانی و از مخالفان دولت این کشور نیز فهرست بیش از پنجاه خطیب برکنار شده در منطقه مکه مکرمه و جده را منتشر کرده است.

غامدی تشریح کرده که برکناری این خطبا در پاسخ به دستورات خالدالفیصل امیر منطقه مکه صورت گرفته است.

اواخر سال گذشته «عبداللطیف آل الشیخ» وزیر امور اسلامی عربستان گفت: این وزارتخانه تصمیم به برکناری بیش از یکصد امام و خطیب در مکه و القصیم را گرفته است. وی دلیل این برکناری ها را نادیده گرفتن بیانیه هشدار نسبت به خطر اخوان المسلین توسط این افراد عنوان کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *