خانه / دارالقران / مرگ و میر ایرانی ها ۲.۳برابر متو سط کرونای جهانی

مرگ و میر ایرانی ها ۲.۳برابر متو سط کرونای جهانی

۳۰ اسفند, ۱۳۹۹ ۰۱:۰۱ ب.ظ    کد خبر ۱۵۶۰۹

آخرین آمار جهانی قربانیان کرونا؛ بیش از ۹۸ میلیون نفر از چنگال ویروس مرگبار رهایی یافتند

زندگی از جریان نمی‌ایستد...
زندگی از جریان نمی‌ایستد… 

در آخرین روز سال ۱۳۹۹،در ایران ۶۸ نفر دیگر زندگی خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست دادند. بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ایران در سال جاری شمسی، طی ۲۴ ساعت اخیر بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ نمونه جدید آلودگی به ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده است.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز جمعه ۲۹ اسفند، شمار کسانی را که در ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در گذشته‌اند ۶۱ هزار و ۶۵۹ نفر اعلام کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران تعداد کل افرادی که در کشور به این ویروس آلوده شده‌اند به یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۶۵ رسیده است. خانم لاری همچنین با تاکید بر اینکه ۹ شهرستان در کشور قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی و ۲۹۵ شهرستان در کل کشور زرد هستند از مردم خواست از هرنوع برنامه‌ریزی برای سفر در تعطیلات نوروزی خودداری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اشاره به اینکه قدرت شیوع گونه‌های تازه ویروس کرونا بسیار بالاتر از موارد قبلی است، اظهار داشت که شرایط امسال نسبت به نوروز سال ۹۹ بسیار خطرناک‌تر است.

وضعیت تزریق واکسن در ایران

کیانوش جهانپور، معاون وزارت بهداشت ایران روز جمعه ۲۹ اسفند اعلام کرد تا کنون ۱۲۴ هزار و ۱۹۳ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده که عمده دریافت کنندگان این واکسن کادر درمان بوده‌اند. آقای جهانپور با اشاره به اینکه واکسیناسیون در ایران از روز ۲۱ بهمن آغاز شده و تاکنون ۵۹۵ هزار دوز در در شبکه بهداشتی توزیع شده است.

در همین راستا علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا پیشتر گفته بود تا قبل از عید نوروز بیش از ۱ میلیون نفر در ایران واکسن می‌زنند. به گفته او تاکنون۵۰۰ هزار دوز واکسن کواکسین شرکت بهارات هند، ۴۱۰ هزار دوز واکسن اسپوتینک روسی، ۲۵۰ هزار واکسن سینوفارم چین و همچنین ۱۰۰ هزار دوز واکسن کوبایی وارد کشور شده است و روند توزیع و تزریق آن ادامه می‌یابد.

مقام‌های ایرانی همچنین اعلام کردند قرار است تا پایان هفته اول فروردین، ۳ میلیون دوز واکسن آسترازنکا از سهمیه کوواکس ایران از کره جنوبی وارد کشور شود.

وضعیت کرونا در افغانستان

وزارت صحت عامه افغانستان هم در آخرین به روزرسانی خود در خصوص تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرد که ۲۴ بیمار فرد جدید به ویروس کرونا آلوده شده‌اند تا تعداد کل بیمارانی کوویدی در این کشور به ۵۶ هزار و ۹۳ نفر افزایش یابد. این در حالیست که طبق اعلام مقام‌های افغانستان در ۲۴ ساعت اخیر هیچ‌یک از بیماران در اثر ابتلا به ویروس کرونا، جان خود را از دست نداده‌اند.

واکسیناسیون در افغانستان با واکسن هندی آغاز شده و تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر واکسن بیماری کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند. بنا بر قوانین کشور افغانستان اولویت دریافت واکسن با کادر درمان، کارمندان رسانه‌ها و نیروهای امنیتی است.

تاکنون ۲ هزار و ۴۶۲ نفر در افغانستان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در جهان

بر اساس آمارهای جهانی ایران از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در رده پانزدهم جهان قرار دارد. ایالات متحده آمریکا با بیش از ۳۰ میلیون نفر، برزیل با نزدیک به ۱۲ میلیون و هند با ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار فرد آلوده به بیماری کووید-۱۹ بیشترین افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان را دارند.

بعد از این سه کشور، روسیه، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه و آلمان جزو ۱۰ کشوری هستند که بیشترین میزان کرونای مثبت در آنها به ثبت رسیده است. از نظر تعداد افراد فوت‌ شده، آمریکا، برزیل، مکزیک و هند بیشترین تعداد تلفات جانی را داشته‌اند.

از زمان شیوع ویروس کرونا، بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در چهار گوشه کره زمین بر اثر ابتلا به این ویروس درگذشته‌اند. اما خبر خوش این که شمار بسیار زیادی از مبتلایان در سراسر جهان، بالغ بر ۹۸ میلیون نفر، از چنگال این ویروس مرگبار رهایی و بهبود یافته‌اند.

در حالی‌ که سرعت تولید و تزریق واکسن کرونا در جهان افزایش یافته، همزمان انتشار گونه‌های تازه و جهش‌یافته‌ای از این ویروس مرگبار، به نگرانی‌ها در خصوص شکل‌گیری موج‌های تازه‌تر بیماری کووید-۱۹ دامن زده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *