خانه / غزنه تا غزه / شماره‌مهرماه‌مجله‌شفاهی صفیر برگزار شد

شماره‌مهرماه‌مجله‌شفاهی صفیر برگزار شد

عصر روز گذشته، شنبه‌ششم مهرماه‌جلسه‌مجله‌انجمن شفاهی توکا در موزه‌خیمه‌شب‌بازی برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی‌خانه‌تئاتر، عصر روز گذشته‌کانون تئاتر عروسکی خانه‌تئاتر در موزه‌خیمه‌شب‌بازی گرد هم آمدند تا مجله‌صفیر را ضمن بازدید از این موزه‌برگزار کنند.

در این جلسه‌هنرمندان این حوزه‌از جمله‌مرضیه‌محبوب، سهیلا احمدفر، آذر اخوت، مجتبی کاظمی، عادل بزدوده، سیاوش ستاری و شهرزاد مبرهن حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه‌حامد ذبیحی روابط‌عمومی‌انجمن نمایشگران خانه‌تئاتر با یادی از درگذشتگان این انجمن گفت: تصمیم گرفتیم تا این شماره‌از مجله‌صفیر را در موزه‌خیمه‌شب‌بازی برگزار کنیم. تا هم بازدیدی از موزه‌داشته‌باشیم و هم صحبت‌های مدیر موزه‌را در خصوص شرایط این موزه‌بشنویم.

سپس سیاوش ستاری مدیر موزه‌خیمه‌شب بازی، کارگردان تئاتر و سرپرست گروه‌نمایشی عروسکی ساینا با حدود ۲۷ سال سابقه‌پژوهش و فعالیت در زمینه‌خیمه‌شب‌بازی گفت: این موضوع را به‌اتفاق ستاره‌اسکندری و  شهرزاد مبرهن راه‌اندازی کردیم،موضوع این موزه‌روایت زنده‌خیمه‌شب‌بازی است چرا که‌خیمه‌شب‌بازی به‌شکل رسمی‌در ایران وجود ندارد و یا اگر جایی عروسک‌های این رشته‌وجود داشته‌باشد هم در جایی اشتباه‌نگهداری می‌شود که‌سبب از بین رفتن عروسکهایی شود که‌گاه‌تا دویست سال قدمت دارند.

او ادامه‌داد: شرایط کنونی عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی جای بسی تاسف دارد و این موزه‌می‌بایست زودتر از این اتفاق می‌افتاد تا در یک جایی اسناد این هنر محافظت شود. اکنون در این موزه‌آثار زیادی نداریم و تنها چهار مجموعه‌داریم که‌یکی از این مجموعه‌عروسک‌های امانی هنرمند فقیدی از مشهد است که‌حدودا شصت سال قدمت دارد، مجموعه‌دیگر متعلق به‌استاد محمدزاده‌با حدود ۴۵ سال قدمت، چند عروسک از استاد نعمتی شریف است و باقی مجموعه‌عروسکی ماست که‌در طول مدت فعالیت خود در این حوزه‌جمع آوری شده‌است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Milisi global melawan Israel Milisi internasional dan kelompok pendukung Gaza yang sedang dibentuk mengumumkan akan segera berpartisipasi dalam karnaval delapan miliar bersama anggotanya. Mereka telah menyaksikan masa-masa pertempuran untuk menghancurkan Israel dengan tangan kosong

میلیشیای جهانی علیه اسرائیل

میلیشیای جهانی علیه اسرائیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *