خانه / اسلم قزوینی / حروف‌نگاری «علی ولی‌الله»

حروف‌نگاری «علی ولی‌الله»

در گالری عالی و خانه عکاسان حوزه هنری؛

نمایشگاه نخستین سالانه رقابتی حروف‌نگاری «علی ولی‌الله» گشایش یافت

نمایشگاه نخستین سالانه رقابتی حروف‌نگاری «علی ولی‌الله»

    –     کد خبر: 11667    –     تاریخ انتشار : 1399/5/21|13:46سرویس : هنر های تجسمیآثار نخستین سالانه رقابتی حروف‌نگاری «علی ولی‌الله» با همکاری حوزه هنری و کانون هنر شیعی در دو گالری ابولفضل عالی و خانه عکاسان حوزه هنری گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، سید مسعود شجاعی‌طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در مورد چگونگی برپایی این نمایشگاه گفت: نمایشگاه پیشِ رو، حاصل هم‌افزایی کانون هنر شیعی که در حوزه حروف‌‌نگاری و تایپوگرافی کشور سرآمد هستند برپا شده است. این هم‌افزایی زمینه ارائه فراخوان این رویداد از سوی ما بود که از حدود ۲۰ روز پیش، هنرمندان سراسر کشور بر اساس آن آثار خود را برای ما با موضوع و مضمون امام اول و با عنوان علی ولی‌الله ارسال کردند.

شجاعی‌طباطبایی افزود: ارزیابی و انتخاب آثار این نمایشگاه چهارشنبه هفته گذشته با داوری مسعود نجابتی، سید مهدی حسینی و سید حسن موسی‌زاده انجام شد و طی آن ۱۱۰ اثر انتخاب شد. انتخاب اتفاقی ۱۱۰ اثر که عدد ابجد نام علی است برای ما جالب توجه بود که نشان از توجه ویژه امیرالمؤمنین به این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: آثار نمایشگاه نخستین سالانه رقابتی حروف‌نگاری «علی ولی‌الله» کیفیت بسیار بالایی دارد و بیشتر از سوی هنرمندان جوان و شهرستانی برای ما ارسال شده است که به لحاظ کیفی و تکنیکی شانه به شانه آثار هنرمندان برجسته و پیشکسوت ما به حساب می‌آید.

شجاعی‌طباطبایی در پایان گفت: موجب خرسندی است که با افزایش ارتباطات مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با کانون هنر شیعی زمینه برپایی نمایشگاه نخستین سالانه رقابتی حروف‌نگاری «علی ولی‌الله» مهیا شد. این نمایشگاه در دو گالری ابولفضل عالی و خانه عکاسان در حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان است. البته با توجه به شرایط خطرات بیماری کرونا انتظار نمی‌رود که استقبال گسترده‌ای از نمایشگاه شود، به همین دلیل علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و شیعه‌آرت یا هنر شیعی آثار را با کیفیت بسیار بالا ببینند.

لازم به ذکر است که ما به برپایی این نمایشگاه و ارائه این آثار در سایت‌های گفته شده بسنده نمی‌کنیم و سعی داریم تا در قالب‌های گوناگون از این آثار استفاده کنیم و در معرض دید عموم و علاقه‌مندان قرار دهیم.

انتهای پیام/

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روز دیپلمات

روز دیپلمات

روز شهادت ۷تن در سفارت ایران در سوریه باید روز دیپلمات  نامگذاری شود. تا پاسداشتی هر چند کوچک از همه دیپلمات های شجاع و خطر پذیر و شهادت طلب باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *