خانه / جشنواره / بلاروس هم آماده گذار به جمهوری اسلامی

بلاروس هم آماده گذار به جمهوری اسلامی

واکنش‌ها به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس؛ آلمان از «تردید‌های جدی» سخن گفت

واکنش‌ها به تحولات بلاروس

نحوه برگزاری و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس جدا از براگیختن موجی از اعتراض‌ها و تظاهرات در این کشور واکنش جامعه بین‌المللی و نهاد‌های اروپایی را نیز به همراه داشته است.

بر اساس نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که شامگاه روز یکشنبه ۹ اوت/ ۱۹ مردادماه به صورت رسمی از تلویزیون دولتی این کشور اعلام شد الکساندر لوکاشنکو برای بیست و ششمین سال متوالی قرار است سکان هدایت دستگاه اجرایی کشورش را در دست گیرد.

به موجب نتایج اعلام شده آقای لوکاشنکو حدود هشتاد درصد آرا را به خود اختصاص داده؛ این در حالیست که اسویاتلانا سیخانوسکایا، رقیب اصلی وی بر اساس آنچه رسانه‌های دولتی اعلام کرده‌اند تنها حائز هفت درصد آرا شده است.

اعلام رسمی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس به سرعت خشم مخالفان دولت و هوادارن نامزد رقیب را برانگیخت، به نحوی که معترضان به نتایج انتخابات از همان شامگاه یکشنبه به خیابان‌ها سرازیر و با پلیس و نیروهای امنیتی درگیر شدند.

درگیری‌‌ میان معترضان و نیروهای انتظامی در مینسک، پایتخت و دیگر شهرهای بلاروس تا ساعت تنظیم و تهیه این خبر دست کم یک کشته و ده‌ها مجروح به جای گذاشته است. گفته می‌شود که حدود سیصد نفر از معترضان نیز تاکنون توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *