خانه / جشنواره / احیای ۱۵۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با اشتغال ۲۷ هزار نفر

احیای ۱۵۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با اشتغال ۲۷ هزار نفر

شاتا گزارش می دهد؛

هدفگذاری برای احیای ۱۵۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با اشتغال ۲۷ هزار نفر/ احیای ۱۴۴۴ واحد صنعتی و تحقق ۱۰۸ درصدی برنامه در سال ۱۳۹۸

هدفگذاری برای احیای 1500 واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با اشتغال 27 هزار نفر/ احیای 1444 واحد صنعتی و تحقق 108 درصدی برنامه در سال 1398

وزارت صنعت، معدن و تجارت برای احیای ۱۵۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال ۱۳۹۹ برنامه ریزی کرده است که میزان اشتغال این واحدها طبق برنامه ۲۷ هزار نفر است.

به گزارش شاتا، ۴۵ هزار و ۶۷۶ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با حدود ۹۲۱ هزار و ۷۴۰ نفر اشتغال مستقر است که از این مجموع ۳۵ هزار و ۸۳۴ واحد فعال و ۹ هزار و ۸۳۲ واحد دیگر با اشتغال ۱۶۸ هزار نفر(معادل ۱۸ درصد) غیر فعال هستند که نسبت واحدهای صنعتی غیر فعال به فعال ۲۱.۵ درصد است.

وضعیت واحدهای فعال به تفکیک بهره وری شامل ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد(۴۰ درصد)، ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی با ظرفیت بین ۵۰ تا ۷۰ درصد(۲۶ درصد) و ۱۲ هزار واحد صنعتی با ظرفیت بالای ۷۰ درصد(۳۴ درصد) می باشد.

کمبود نقدینگی، فقدان بازار، اختلاف شرکاء، تأمین مواد اولیه و نقصان ماشین آلات از جمله مشکلات واحدهای صنعتی غیرفعال می باشد که بر اساس دستور رییس جمهور یکی از برنامه ها و اقدامات مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق جهش تولید در سال ۱۳۹۹، موضوع فعالسازی واحدهای غیرفعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است و این وزارتخانه برای احیای ۱۵۰۰ واحد از این واحدها هدف‌گذاری کرده است که میزان اشتغال مطابق برنامه ۲۷ هزار نفر خواهد بود.

احیای ۱۴۴۴ واحد صنعتی و تحقق ۱۰۸ درصدی برنامه در سال ۱۳۹۸

در این راستا برنامه سال ۱۳۹۸ احیای یک هزار و ۳۳۴ واحد غیرفعال مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی بوده است که با احیای یک هزار و ۴۴۴ واحد از هدفگذاری تعین شده جلوتر رفت و میزان تحقق این برنامه ۱۰۸ درصدی بوده است.

بهترین عملکرد استانی در حوزه احیای واحدها مربوط به استان های تهران، آذربایجان غربی و خوزستان بوده است.

اشتراک گذاری در کلوب

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ضیافت شاعران

در فرهنگسرای انقلاب؛ ضیافت شاعران به مناسبت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می‌شود گردهم آیی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *