خانه / جشنواره / اسلام هراسی آلترناتیو حکومت جهانی اسلام است

اسلام هراسی آلترناتیو حکومت جهانی اسلام است

طی نشستی در محل خبرگزاری ایکنا؛ کتاب «اسلام‌هراسی سیاسی در اندیشکده‌های آمریکایی» رونمایی شدمراسم رونمایی از کتاب «اسلام‌هراسی سیاسی در اندیشکده‌های آمریکایی: مقابله با قدرت مقاومت اسلامی» در محل خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور؛ نشست رونمایی از کتاب «اسلام‌هراسی سیاسی در اندیشکده‌های آمریکایی» (Political Islamophobia at American Institutes: Battling the Power of Islamic Resistance)  اثر «حکیمه سقای بی‌ریا»، مدرس گروه تاریخ، تمدن و انقلاب اسلامی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران امروز دوشنبه، ۱۶ تیر در خبرگزاری ایکنا برگزار شد.
 
این کتاب که به تازگی  در ۲۱۰ صفحه از سوی انتشارات کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن به چاپ رسیده به تحلیل نقش اندیشکده‌های آمریکایی در نهادینه ساختن و گسترش اسلام‌هراسی در سیاست‌های داخلی و خارجی دولت آمریکا می‌پردازد.
 
سعید خان، استاد مطالعات جهان در دانشگاه وین استیت(Wayne State University) در دیترویت میشیگان در ایالات متحده در پیامی ویدئویی به این مراسم، این کتاب را تحلیلی عالی از نقش اندیشکده‌ها در سیاستگذاری‌های آمریکا دانست که شناخت مورد نیاز زیادی را در این مورد ارائه می‌کند.
همچنین مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن نیز با ارسال پیامی ویدئویی، بر اهمیت این کتاب در شناخت ریشه‌های اسلام‌هراسی در سیاست‌گذاری‌های آمریکا و طرح‌های مقابله با مقاومت اسلامی تأکید کرد.
در ادامه حکیمه سقای بی‌ریا، نویسنده این اثر طی سخنانی گفت: اسلام‌هراسی شاخه‌ای از نژادپرستی در غرب است. ۲۳ تا ۳۵ درصد از مسلمانان سیاه‌پوست در غرب، اسلام‌هراسی و نژادپرستی را همزمان تجربه می‌کنند. در این برهه از زمان که شاهد خروش جهانی علیه نژادپرستی هستیم، فرصت خوبی است که پلی را بین مقاومت اسلامی و حرکت‌های ضدنژادپرستی جهان برقرار کنیم. وی افزود: نقطه تعامل بین جریان مقاومت اسلامی با جنبش‌های نژادپرستی می‌تواند در اینجا اتفاق بیافتد و اینجا است که نیاز به اتحاد و تعامل به شدت احساس می‌شود.این استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که آیا مسلمانان، فعالیت شاخصی در مقابله با اسلام‌هراسی داشته‌اند، گفت: حرکت‌هایی از سوی برخی سازمان‌های اسلامی در آمریکا از جمله شورای روابط اسلامی آمریکایی(CAIR) انجام شده و این سازمان‌ها تأسیس شده‌اند تا موارد تبعیض علیه مسلمانان را پیگیری کنند. یا مثلاً حضور خانم ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره آمریکا نشان می‌دهد مسلمانان مقابل این جریان‌ها می‌ایستند.
به گفته این پژوهشگر، نقطه قوت ما در مقابله فرهنگی است نه مقابله فیزیکی؛ در برابر خشونت فیزیکی باید دفاع کرد و اجازه نداد این خشونت صورت بگیرد. اما دومین مقابله، مقابله فرهنگی است؛ ما دیپلماسی عمومی را باید جدی بگیریم و افکار عمومی کشورها را تحریک کنیم و این لزوماً به معنای مقابله به مثل نیست.
وی تأکید کرد: رهبری فکری جهان اسلام در حال حاضر در دست جمهوری اسلامی ایران است و از ابتدای انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و اکنون با هدایت مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) شاهد اثرگذاری جریان مقاومت اسلامی در جهان هستیم. نقطه قوت ما هم دقیقاً اینجا است که در افکار عمومی تأثیرگذار باشیم و به این سمت برویم که مقاومت اسلامی را به دیگر جریان‌های مقاومتی در جهان پیوند بزنیم.
بی‌ریا همچنین از قصد خود برای تألیف جلد دوم این کتاب با محوریت راهکارهای برون‌رفت از معضل اسلام‌هراسی در غرب خبر داد. مشروح گزارش نشست رونمایی از کتاب «اسلام‌هراسی سیاسی در اندیشکده‌های آمریکایی» به زودی منتشر می‌شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *