خانه / جشنواره / آمدم ای شاه پناهم بده

آمدم ای شاه پناهم بده

مدیریت ریسک اجتماعی
مدیریت ریسک اجتماعی

✍ بسم الله الرحمن الرحیم

🌸 مرحوم حبیب‌الله‌ چایچیان(حسان) درباره‌ی ماجرای سرودن شعر «آمدم ای شاه پناهم بده» می‌گوید: مادرم در آخرین لحظاتی که خدمتشان رسیدم، همیشه آن حال و هوای ارادت به چهارده معصوم را داشت و در همان حال که سکته کرده بود، دکتر را خبر کردیم.

🌺 دکتر مشغول گرفتن نوار شد و وقتی خواست برود، متأسفانه مادرم سکته دیگری کرد. من به دکتر آن را اعلام کردم. دکتر خطاب به من گفت: «فردی که این گونه سکته کند، کمتر زنده خواهد ماند!» به هر حال دکتر راهی شد و من خدمت مادر برگشتم و به ایشان عرض کردم، شما آرزویتان چیست؟

🌼 ایشان گفت: آرزوی من این است که یک بار دیگر حضرت رضا(ع) را زیارت کنم (و این نکته را هم بگویم که راه رفتن ایشان خیلی سخت بود و حال خوبی نداشت و من دو بازوی مادر را می‌گرفتم تا بتواند یواش یواش حرکت کند.)

🌷 با هواپیما به سمت مشهد رفتیم. نمی‌دانم در ایام تولد حضرت رضا(ع) بود یا شهادت، حرم خیلی شلوغ بود. وارد شدن به حرم هم یقیناً مشکل و حتی برای مادرم غیرممکن بود،

🌟 گفتم مادرجان! از همین جا سلام بدهی، زیارتت قبول است. گفت: «ما قدیمی‌ها تا ضریح را نبوسیم، به دلمان نمی‌چسبد» گفتم: دل چسبی‌اش به این است که حضرت جواب بدهد.

🌺 هر چه کردم دیدم مادر قبول نمی‌کند. خلاصه بازوی مادر را گرفته بودم و همین طور به سمت ضریح حرکت می‌کردیم؛ در همین حال دیدم که حال شعر برایم فراهم شد، من تمام توجه‌ام را به شعر و الهامی که عنایت شده بود دادم، دیدم زبان حال مادرم است نه زبان حال من! و شعر تا «تخلص» رسید.

🌸 وقتی شعر به «تخلص» رسید دیدم مادرم با آن ازدحام که آدم سالم نمی‌توانست برود، خودش را به ضریح رسانده بود و داشت ضریح را می‌بوسید و من هم ضریح را بوسیدم؛ و این شعر در حقیقت زبان حال مادرم در آخرین لحظات عمرش است…

🌼 شعر کامل به شرح زیر است:

🌷 آمدم ای شاه پناهم بده
🌷 خط امانی ز گناهم بده

🍀 ای حرمت ملجأ درماندگان
🍀 دور مران از در و راهم بده

🌷 ای گل بی‌خار گلستان عشق
🌷 قرب مکانی چو گیاهم بده

🍀 لایق وصل تو که من نیستم
🍀 اذن به یک لحظه نگاهم بده

🌷 ای که حریمت مَثل کهرباست
🌷 شوق و سبک‌خیزی کاهم بده

🍀 تا که ز عشق تو گدازم چو شمع
🍀 گرمی جان‌سوز به آهم بده

🌷 لشکر شیطان به کمین منند
🌷 بی‌کسم ای شاه پناهم بده

🍀 از صف مژگان نگهی کن به من
🍀 با نظری یار و سپاهم بده

🌷 در شب اول که به قبرم نهند
🌷 نور بدان شام سیاهم بده

🍀 ای که عطابخش همه عالمی
🍀 جمله حاجات مرا هم بده

🌷 آن چه صلاح است برای «حسان»
🌷 از تو اگر هم که نخواهم بده

🌹 “السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا”🌹
میلاد عالم آل محمد، آن امام رئوف بر شیعیان و محبانش تهنیت باد*
🌹🌹🌹🌸🌸🌸

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *