خانه / جشنواره / مدافعان عدالت کجایند؟ داعش در امریکاست

مدافعان عدالت کجایند؟ داعش در امریکاست

هشدار عفو بین‌الملل درمورد خشونت پلیس در بحران کرونا

هشدار عفو بین‌الملل درمورد خشونت پلیس در بحران کرونا

تهران – ایرنا – سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که پلیس اجرای تدابیر قرنطینه کرونایی در ۱۲ کشور اروپایی، اقلیت‌های نژادی و گروه‌های حاشیه‌نشین را به‌طور نامتناسبی هدف خشوت و سواستفاده از قدرت قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری عفو بین الملل، این سازمان با استناد به اسناد و مدارکی از اتحادیه اروپا و کشورهای همسایه، تاکید کرد که اعمال پلیس، مناطق فقیرتر و افرادی را که سهم بیشتری از اقلیت های نژادی دارند بیش از سایرین هدف قرار می دهد.

طبق گزارش عفو بین الملل، به عنوان نمونه، در منطقه «سن سن دونی» که فقیرترین منطقه در فرانسه است و اکثریت ساکنان آن را سیاهپوستان یا افرادی با اصالت آفریقای شمالی تشکیل می دهند، تعداد جرایم نقض قرنطینه سه برابر بیش از مناطق دیگر این کشور بوده است، حتی با وجودی که مقام های محلی رعایت تمهیدات قرنطینه ای در این منطقه را مشابه مناطق دیگر اعلام کرده اند.

در این میان، بین ماه های مارس تا آوریل (اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ ) در انگلیس عملیات تجسس پلیس لندن ۲۲ درصد افزایش یافته که سهم سیاهپوستان به میزان یک سوم افزایش داشته است.

عفو بین الملل در گزارش خود عنوان کرد ویدئوهای پخش شده از اسپانیا و فرانسه نیز افسران پلیس را در حال کتک زدن مردمی با نسب آفریقای شمالی نشان می دهد.

دو افسر پلیس در فرانسه پس از آنکه مشخص شد فردی را کتک زده و به وی توهین کرده اند، تعلیق شدند.

«مارکو پرولینی» محقق سازمان عفو بین الملل گفت: خشونت پلیس و نگرانی درمورد نژادپرستی بنیادی، مساله جدیدی نیست، اما کووید – ۱۹ و اجرای تمهیدات قرنطینه ای، متداول بودن آن را به نمایش گذاشته است.

براساس این گزارش، اقدام های اجباری علیه اقلیت روما و گروه های دیگر نیز مشکل ساز شده است. در جریان قرنطینه کرونا در بلغارستان، ارتباط بیش از ۵۰ هزار اقلیت روما از دیگر بخش های این کشور قطع شد و این افراد با کمبود شدید مواد غذایی مواجه شدند.

همچنین در صربستان، قبرس، آلمان، فرانسه و یونان گزارش هایی از رفتار متفاوت و غیرمنصفانه با پناهجویان منتشر شد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا

🔻معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با میراث‌آریا:   ⭕تسهیلات ویژه و برگزاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *