خانه / جشنواره / در بیستم ماه جمادی الاول چنان بارانی می بارد که در زمین بی سابقه است

در بیستم ماه جمادی الاول چنان بارانی می بارد که در زمین بی سابقه است

تفاقات ماه رجب

در سالی که بناست حضرت ظهور بفرمایند قحطی به طور جدی شیوع یافته و در بیستم ماه جمادی الاول چنان بارانی می بارد که از زمان منزل گرفتن حضرت آدم در زمین بی سابقه است و این باران تا دهم ماه رجب ادامه می یابد.

این طور از حضرت علی(ع) نقل شده است که : العجب کل العجب ما بین جمادی و رجب – شدیدا از آنچه میان ماه جمادی و رجب واقع می شود در عجبم . 

و شیخ مفید در الارشاد چنین می گوید که: سپس به بیست و چهار باران ختم می شود که زمین را پس از مرگش زنده می کند و برکاتش را می نمایاند.

اینکه چرا این باران شگفت انگیز است یا محل شگفتی در کیفیت باران یا در مقدار و کمیت باران و یا در محلی است که باران نازل می شود.

برخی از تفسیر ها بارش باران را از ویژگی های دوره ی بعد از ظهور امام می دانند اما چنین بارانی با اقدامات و فعالیت های امام بعداز ظهور مقایرت داشته و مخل فعالیت های بعد از ظهور است پس می توان مطمئن شد که این اتفاق و پیشآمد قبل از ظهور آقا امام زمان اتفاق می افتد.

شورش سفیانی

مردی از تبار ابو سفیان واز نسل یزید بن معاویه در وادی یابس واقع در محدوده شامات نمایان می گردد.او سمبل حکامی است که با حق ستیز دارند.بر طبق روایات در ماه رجب و احتمالا در دهه آخر و روز جمعه خروج خواهد کرد.میان ظهور حضرت در مکه وشورش سفیانی تنها شش ماه فاصله است.او برمنطقه شامات و دمشق تسلط می یابد زمانی که در دمشق میان گروه هایی تحت فرمان ابقع و اصهب و سفیانی تنازع است.مقر فرماندهی سفیانی شام خواهد بود.او بر مناطق پنجگانه دمشق ، حمص ، فلسطین و قنسرین حکومت می کند و بعد به عراق طمع می ورزد و سپاهی به آنجا گسیل می کند.

(… و منادی که از آسمان ندا می دهد و صدایی از ناحیه دمشق حکایت از پیروزی می کند قریه ای در شام و به نام جابیه محو و ناپدید می شود.بخشی از سمت راست مسجد دمشق فرو می ریزد و شورشیان مرتد از منطقه ترکها هم پیداشده و در جزیره فرود می آیند……)

قال الصادق :(… ما و خاندان ابوسفیان دو خانواده ایم که همواره به خاطر خدا در جنگ بوده ایم. ما می گوییم خدا راست است و راست گفته و آنها می گویند دروغ است و دروغ گفته است ؛ ابوسفیان با رسول الله جنگید.معاویه هم با علی بن ابی طالب . یزید با حسین بن علی جنگید و در نهایت سفیانی با قائم آل محمد پیکار خواهد کرد.

قیام یمانی

خروج یمانی از علائم حتمی ظهور می باشد.همزمان با شورش سفیانی در شام او در یمن قیام خواهد کرد و مردم را به حف و حقیقت دعوت خواهد کرد اجابتش واجب است.پس از حرکت به سمت عراق و شام و ملاقاتش با سید خراسانی در جنگ با سفیانی او را یاری می رساند. یمانی از فرزندان زیدبن علی بن الحسین است.

از امام باقر(ع) نقل شده است :

خروج سفیانی و یمانی و سیدخراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز است که مانند دانه های تسبیح به دنبال هم می آیند و جنگ همه جانبه ای رخ می دهد. وای بر کسی که در مقابل آنها بایستد!در میان این پرچمها هیچ کدام به اندازه پرچم یمانی بر حق نیست ، چرا که شما را به تبعیت از امامتان دعوت می کند.پس از قیام یمانی خزید وفروش اسلحه برای کردم و به خصوص مسلمانان ممنوع می شود و هرگاه یمانی قیام کرد به سوی او حرکت کن و بشتاب که آن پرچم را هدایت خواهی یافت.احدی از مسلمانان اجازه ندارد با او مقابله کند وهر کس چنین کند ، جهنمی است ؛ چرا یمانی به حق و صراط مستقیم دعوت می کند.

قیام سید خراسانی

امام باقر(ع) فرمودند:…سفیانی لشکری را به سوی کوفه می فرستد که هفتاد هزار نفرند آنها در آنجا به قتل و کشتار و اسارت مردم می پردازند.در چنین شرایطی پرچم هایی از سوی خراسان به رهبری سید خراسانی نمایان می شوند که منزلگاه ها را با سرعت چشمگیری طی کرده و پشت سر می گذارند و در میان آنها عده ای از اصحاب حضرت مهدی هستند.

از امیر المومنین نقل است که : فرج را در سه چیز انتظار داشته باشید: اختلاف اهل شام بر سر آن چیزی که در میان آنهاست پرچمهای سیاه از خراسان و هراس و سردرگمی مردم در ماه رمضان.

سید خراسانی رهبر سیاسی ای که در دست راستش خالی دارد قائد اعظم و سید بزرگواری است که پرچم های نهضت به نقش او منقوش گشته اند.شعیب ابن صالح جوان گندمگون و تیز فهمی که از اهالی تهران است و سرپرستی نیروها را بر عهده دارد.

هدف قیام ایرانیان آزادی قدس است که پس از عبور از عراق آن را فتح کنند. احادیث از حرکت دسته جمعی و ملی از منطقه اصطخر خبر می دهند که پس از حوادث حجاز و خروج حضرت مهدی رخ می دهد واهل مشرق برای استقبال از ایشان برای عبور از عراق و رسیدن به مکه راهی می شوند که حضرت در اصطخر با آنها ملاقات کرده آنها در همانجا با حضرت بیعت کرده و به همراهی او با سفیانی می جنگند.

نمایان شدن بدنی کاملا واضح در قرص خورشید

یکی دیگر از علائم ظهور نمایان شدن بدنی کاملا واضح در قرص خورشید ودستی که اشاره به آسمان دارد است.

امام محمد باقر ذیل آیه ۴ سوره شعرا که می فرماید (اگر بخواهیم آیه ای از آسمان بر آنها نازل می کنیم که گردن های خود را خاضعانه در مقابل آن فرود آورند.) فرمودند: خداوند با آنها چنین خواهد کرد؛ راوی می پرسد آنها چه کسانی هستند؟ حضرت می فرمایند:بنی امیه و پیروان آنها منظور سفیانی و یارانش است.راوی می گوید باز پرسیدم آن آیه و نشانه چیست؟حضرت جواب می دهند که ثابت ماندن خورشید از ظهر تا وقت عصر وخارج شدن سینه وصورت مردی در قرص خورشید که با حسب و نصبش شناخته شده است این ها در زمان سفیانی است وپس از آن او و پیروانش هلاک می شوند.

برخی از علما معتقدند که این پیکر همان بدن مطهر امیر المومنین است که مردم ایشان را می شناسند.

نداهای سه گانه

ندای اول: الا لعنه الله علی القوم الظالمین.بدانید خدا شامل حال جمعیت ظالم وستمکار می شود.

ندای دوم:یا معاشر المومنین ازفت الآزفه.ای گروه مومنان قیامت(ظهور) نزدیک است.

ندای سوم بدنی آشکار و نمایان ندا می دهد:الا ان الله بعث مهدی آل محمد للقضا علی الظالمین.بدانید خداوند مهدی آل محمد را برای نابود کردن ستمکاران بر انگیخت و فرستاد.

از امام محمد باقر نقل شده است که که فرموده اند:خداوند تبارک و تعالی با پدید آوردن این آیات انکارکنندگان را مبهوت ومتحیر خواهد کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

صیحه آسمانی

به گزارش سید احمد حسینی ماهینی خبرنگار ماهین نیوز ایا پرواز هزاران پهباد و موشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *