خانه / جشنواره / هفته دفاع مقدس در قاب تلویزیون

هفته دفاع مقدس در قاب تلویزیون

هفته دفاع مقدس در قاب تلویزیون
هفته دفاع مقدس در قاب تلویزیون

هفته دفاع مقدس در قاب تلویزیون / اعلام ویژه برنامه های سیما در آغاز مهر

به منظور گرامی داشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و قدردانی از جانفشانی ها و رشادت های یادگاران هشت سال دفاع مقدس و همچنین بازگشایی مدارس تمامی شبکه های سیما ویژه برنامه هایی متناسب با این ایام پخش می کنند.

فیلم های سینمایی دفاع مقدسی، مستند، وله‌، نماهنگ‌های دفاع مقدس، برنامه‌های گفتگو محور، ارتباط زنده با مدارس و … از جمله ویژه برنامه‌های شبکه‌ها است که روی آنتن می‌رود.
شبکه یک سیما
*** برنامه گفت و گو محور «خاک پاک» درباره رشادت های رزمندگان در جبهه های دفاع مقدس که در ۶۰ دقیقه در مرکز بسیج تولید شده است.
*** مستند «متخصصان» که در ۶ قسمت ۱۵ دقیقه ای با موضوع خاطرات تکنسین های ایرانی است که قبل از انقلاب در کنار مستشاران خارجی کار می کردند و بعد از انقلاب و در دروان جنگ توانستند به تخصص و توانایی انجام کارهای مهم نظامی، مخابراتی و نفتی دست پیدا کنند.
*** برنامه های «فرمول یک»، «آفتاب شرقی» و «سیمای خانواده» و .. هم محتوای برنامه شان را متناسب با این ایام انتخاب می کنند.
شبکه دو سیما
*** برنامه «با ما بیا» به صورت زنده مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸را پوشش می‌دهد. در این برنامه که به تهیه‌کنندگی مجتبی ظریفیان و کارگردانی آزیتا رضایی یکشنبه ۳۱ شهریور و دوشنبه اول مهرماه ساعت ۱۵ روانه آنتن می‌شود طی دو ویژه‌برنامه به جشن شکوفه‌ها و جشن آغاز سال تحصیلی پرداخته می‌شود.
*** گروه کودک و نوجوان همچنین پنجشنبه و جمعه (۲۹ و ۳۰ شهریور) ساعت ۱۵:۳۰ برنامه «مسابقه محله» به تهیه‌کنندگی مسعود روشن‌پژوه را تدارک دیده که با حضور در مدارس مختلف به برگزاری مسابقه و ایجاد فضای شور و نشاط میان کودکان و نوجوانان می‌پردازد.
*** «زنده‌باد زندگی» کاری از گروه دانش و اقتصاد به تهیه‌کنندگی محمد جعفر خسروی دوشنبه اول مهرماه از ساعت ۷ تا ۹:۳۰ با دعوت از مهمانان مختلف و ارتباط با مدارس کشور به صورت زنده آغاز سال تحصیلی را پوشش خواهد داد.
*** همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه‌برنامه «پلاک» که یک برنامه گفتگو‌محور است به نمایش همدلی، برادری و همراهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ارتش و سپاه پیرامون مهم‌ترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد. این برنامه کاری است از گروه سیاسی شبکه دو که از شنبه ۳۰ شهریور ساعت ۱۹:۴۰ روانه آنتن می‌شود.
*** «مدافعان شهر» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا راوش و علی فاتحی و کارگردانی محمدحسن عموری روایتگر مقاومت مردم گیلان غرب در جریان تجاوز ارتش رژیم بعث عراق در غرب کشور و رشادت‌های رزمندگان جان برکف است. این برنامه از یکشنبه ۷ مهرماه ساعت ۱۹:۴۰ روانه آنتن می‌شود.
*** «قهرمانان وطن» به تهیه‌کنندگی محمد فرمانی کاری است از گروه خانواده که با تهیه پویانمایی‌هایی در سبک استاپ‌موشن به موضوع معرفی شهدای مرزبانی در ایام دفاع مقدس می‌پردازد.
*** «از آسمان» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی و به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر خورشیدی‌فرد تنها برنامه مستمر سیما در حوزه حماسه و جهاد است که طی ۱۹ سال بیش از ۱۳۰۰ برنامه با این موضوع را تولید و پخش کرده است. این برنامه در هفته دفاع مقدس در گفتگو با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم به صورت ویژه‌ای روانه آنتن می‌شود. این برنامه جمعه‌ها ساعت ۱۶ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
*** مستند «آمریکا بدون رتوش» یکی دیگر از تدارکات شبکه دو سیماست که در ۱۲ قسمت تهیه شده و به مساله افول و فروپاشی آمریکا و دلایل آن می‌پردازد. این مستند با استفاده از تصاویر آرشیوی در هر قسمت به یک موضوع اختصاص دارد؛ محورهایی همچون مباحث اجتماعی، خانوادگی، حوزه اقتصاد آمریکا، مساله تبعیض نژادی در آمریکا، تروریسم و … در این برنامه مورد بررسی قرار می‌گیرند. «آمریکا بدون رتوش» به سفارش گروه سیاسی شبکه دو با همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، به تهیه‌کنندگی محمدرضا صباحی و کارگردانی امیرحسین دربهانی تهیه شده و از شنبه تا سه‌شنبه حوالی ساعت ۱۹:۲۵ روانه آنتن خواهد شد.
*** «نغمه‌های ماندنی» عنوان یکی از برنامه‌های گروه کودک و نوجوان شبکه دوسیماست که با پخش کلیپ‌های زیبا با حضور کودکان و نوجوانان و با بهره‌مندی از بازتولید سرودها و نغمه‌های ماندگارِ سال‌های پر افتخار دفاع مقدس حوالی ساعت ۱۵:۴۰ روانه آنتن می‌شود.
*** یکی از مستندهای در نظر گرفته شده به مناسبت هفته دفاع مقدس «ارتش فدای ملت» است که به گفتگو با فرماندهان و امرای ارتش در خصوص دفاع مقدس می پردازد. این مستند یکشنبه ۳۱ شهریور ساعت ۱۴ روانه آنتن می‌شود.
*** همچنین مستند «روایت سال‌های خاطره‌انگیز» دوشنبه اول مهر ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این مستند به گفتگو با چهره‌های شاخص ورزشی و هنری با فرمانده محترم ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص خاطرات شیرین سال‌های انجام خدمت مقدس سربازی در ارتش اختصاص دارد.
*** برنامه گزارش‌محور «نمادو» با پخش گزارش‌های مردمی از رویدادهای مختلف در هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس در فواصل برنامه‌‌ها تقدیم مخاطبان خواهد شد. همچنین پخش مستندهای کوتاه و بلند در حوزه دفاع مقدس از دیگر تدارکات این شبکه برای این ایام است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *