خانه / جشنواره / فروپاشی آمریکا از درون

فروپاشی آمریکا از درون

تشدید شورش ها و حضور ارتش در خیابان های آمریکا برای اولین با در ۳۰ سال گذشته/ آیا شورش‌های ۱۹۹۲ لس‌آنجلس بار دیگر آمریکا را درخواهد نوردید؟

تشدید شورش ها و حضور ارتش در خیابان های آمریکا برای اولین با در 30 سال گذشته/ آیا شورش‌های ۱۹۹۲ لس‌آنجلس بار دیگر آمریکا را درخواهد نوردید؟

تداوم اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا و شعله ور شدن آتش خشم سیاه پوستان، ترامپ را بر آن داشته که برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته از ارتش برای حضور در خیابان ها و سرکوب اعتراضات استفاده کند.

العالم ـ آمریکا

دوشنبه گذشته (۵ خرداد ماه ۱۳۹۹) یک افسر پلیس در مینیاپولیس، فلوید ۴۶ ساله جوان سیاه پوستی که غیرمسلح بود، با رفتاری خشن روی زمین خواباند. مطابق فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی این افسر زانویش را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ با ادامه اعتراضات در مینیاپولیس مینه‌سوتا برای چهارمین شب پیاپی و تشدید اعتراضات خشونت‌آمیز به کشته شدن جورج فلوید، (جوان غیر مسلح سیاه پوست) رئیس‌جمهوری آمریکا به ارتش کشورش برای استقرار در خیابان‌های آمریکا آماده‌باش داده است. دستور ترامپ برای استقرار نیرو در خیابان‌ها درحالی انجام شده که این اقدام از زمان شورش‌های ۱۹۹۲ لس‌آنجلس بی‌سابقه بوده است.

ماجرای شورش های ۱۹۹۲ لس‌آنجلس

شورش‌های ۱۹۹۲ لس‌آنجلس مجموعه اعترضات و اغتشاش‌های خیابانی همراه با چپاول و آتش‌زدن در شهر لس‌آنجلس امریکا بود که در سال ۱۹۹۲ میلادی رخ داد. این اعتراضات در پی انتشار یک نوار ویدئویی از وحشیگری پلیس لس‌آنجلس در سال ۱۹۹۱ شروع شد که در آن پلس ها “رادنی کینگ” (جوان سیاه پوست) را می‌زدند و همچنین به قضیه برگزاری دادگاه ماموران پلیس و تبرئهٔ آن‌ها بر می گردد.

رادنی کینگ، جوان سیاه‌پوست آمریکایی بود که خودروی خود را به دستور پلیس متوقف نکرده بود. با وجود آنکه اتفاقی که برای رادنی کینگ افتاد، بی‌سابقه نبود و سیاه‌پوستان بسیاری همواره در طول تاریخ آمریکا مورد خشونت پلیس قرار می‌گرفتند؛ اما فیلم‌برداری از این حادثه توسط یکی از ساکنان آن محل، باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شد و واکنش‌های جهانی را در پی داشت.

پلیس و ارتش برای مقابله و مهار شورش‌ها به خیابان ها آمده و دست به خشونت زدند. در پی این شورش‌ها، ۵۵ نفر کشته و بیش از ۲۵۰۰ نفر زخمی شدند. این شورش خونبارترین شورش پس از شورش سال ۱۸۶۳ نیویورک بوده است.

اگر چه پس از این شورش‌ها، اصلاحات گوناگونی صورت گرفت تا خشونت پلیس به حداقل برسد اما همچنان شاهد رفتار نژادپرستانه و خشونت پلیس علیه سیاه پوستان در آمریکا هستیم.

حال پس از ۳۰ سال همچنان اقدامات نژادپرستانه پلیس علیه سیاه پوستان ادامه دارد که در تازه ترین این موارد، اخیرا بار دیگر پلیس دست به خشونت علیه یک جوان سیاه پوست دیگر (جورج فلوید جوان غیر مسلح) زده و این دفعه نیز با انتشار تصاویر وحشی گری پلیس از سوی مردم در شبکه های اجتماعی، اعتراضات خشونت‌آمیز در واکنش به این جنایت و اقدام نژادپرستانه به گونه ای تشدید شده که رئیس‌جمهوری آمریکا به ارتش برای استقرار در خیابان‌ها آماده‌باش داده است.

در همین حال یک معترض ۱۹ ساله در دیترویت به ضربه گلوله یک فرد ناشناس که گفته می‌شود ارتباطی با نیروهای امنیتی نداشته، کشته شده است. مطابق اعلام رسانه های آمریکایی به سربازان این کشور در کارولینای شمالی و نیویورک دستور داده شده تا برای اعزام ظرف چهار ساعت و همچنین به نیروها در کلورادو و کانزاس ظرف ۲۴ ساعت آماده شوند.

معترضان در مینیاپولیس مقررات منع آمد و شد را نقض کرده، گارد ملی قادر به کنترل معترضان نیست و غارت‌هایی گزارش شده است. دفتر شبکه خبری سی‌ان‌ان در آتلانتا تحت محاصره درآمده است و معترضان به سمت پلیس که از آنجا محافظت می‌کنند، بمب دودزا پرتاب می‌کنند.

به گفته منابع مطلع، دستور آماده‌باش ارتش آمریکا پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ از مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا خواست تا گزینه‌های نظامی برای مقابله با تشدید ناآرامی مدنی در سراسر ایالات متحده را ارائه کند.

ترامپ همچنین در واکنش به توییت دموکرات‌های سابق درباره چگونگی اداره مینیاپولیس به دست دموکرات‌ها نوشت: «زمان تغییر است! #۲۰۲۰» این توییت بیش از ۲۵ هزار مرتبه باز انتشار شد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *