خانه / احمد ماهینی / پیش بسوی امپراطوری جهانی ایران

پیش بسوی امپراطوری جهانی ایران

مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا

ورود چهارمین نفتکش ایرانی به آب‌های ونزوئلا

چهارمین نفتکش ایرانی با نام (فاکسون) به آب‌های ونزوئلا وارد شد. 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از المیادین، چهارمین نفتکش ایرانی با نام (فاکسون) به آب‌های ونزوئلا وارد شد. نیرو‌های ونزوئلا مسیر نفتکش های ایرانی را زیر نظر دارند. 
شبکه ونزوئلایی تله سور در گزارشی به روند حرکت نفتکش های ایرانی به سمت ونزوئلا و همراهی نیرو‌های مسلح این کشور آمریکای لاتین با نفتکش‌ها پرداخت.
Play Videoکد ویدیودانلودفیلم اصلی
۳ نفتکش از ۵ نفتکش ایرانی بدون هیچ مشکلی به ونزوئلا رسیدند و با ورود آنها، روابط بین دو کشور تقویت شد. نیرو‌های مسلح ونزوئلا، رسیدن نفتکش‌های باقیمانده را تحت نظر دارند. 
شنبه ۲۳ مه، نفتکش “فورچون” به آب‌های ونزوئلا رسید. این نفتکش اولین نفتکش از میان ۵ نفتکشی است که بنزین و مواد لازم را برای پالایشگاه‌ها به ونزوئلا می‌آورند.
فورچون روز یکشنبه ۲۴ مه در پالایشگاه “اِل پالیتو” لنگر انداخت و تخلیه آن به منظور کمک به تامین بنزین مورد نیاز این کشور شروع شد.
نیرو‌های مسلح ملی بولیواری ونزوئلا، رسیدن نفتکش‌ها را از نزدیک دنبال کردند تا به این شکل، ورود بدون حادثه آن‌ها را به بنادر ونزوئلا تضمین کنند.
ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا در این باره گفت: ما همه مسیر و حرکت آن‌ها در آب را به صورت میلیمتری و به نحوی عالی دنبال می‌کنیم. ما برنامه‌ای داریم برای استقبال از آن‌ها از زمانی که وارد منطقه اقتصادی اختصاصی ما بشوند و آن‌ها را همراهی می‌کنیم. علاوه بر این همراهی، سلام نیکلاس مادورو، رئیس جمهور و سلام ملت ونزوئلا را به ایشان و همه ملت ایران و مقامات ایرانی می‌رسانیم؛ ایشان باعث شده اند که این همکاری امکان پذیر شود.
سه شنبه “فورست” دومین نفتکش ایرانی، در مجموعه پالایشگاهی “پاراگوئانا” در ایالت “فالکُن” لنگر انداخت و در آنجا توسط کارکنان و مقامات ونزوئلایی مورد استقبال قرار گرفت.
ویکتور کلارک، فرماندار ایالت “فالکن” در این باره گفت: به کار گیری اتحاد استراتژیک که سال‌ها قبل فرمانده ما، رئیس جمهور هوگو چاوز تعریف کرد، در بستری که تحریم و محدودیت اعمال شده بود، نشان داد که ونزوئلا و صنعت نفت در آن زمان، در سال ۲۰۰۸، چگونه همین نماد را به بار نشاند؛ نمادی از برادری و همبستگی و همکاری، که امروز پاسخ و تایید آن را شاهد هستیم. از سمت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور، به نام جمهوری بولیواری ونزوئلا، به شما خوش آمد می‌گوییم.
کشتی “پتونیا” چهارشنبه این هفته، ۲۷ مه با اسکورت نیرو‌های مسلح بولیواری به آب‌های ونزوئلا رسید. رسیدن این سه نفتکش به عنوان نشانه‌ای از تعمیق روابط سیاسی و تجاری میان ایران و ونزوئلا به حساب می‌آید. آمریکا هر دو کشور را به صورت غیر قانونی  تحریم کرده است. 
نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا نیز در این باره گفته است: مردم ما باید بدانند که دولت آمریکا با همکاری مخالفان تروریست، خودباخته و گوایدو محور ونزوئلا، بیش از یک سال است که کلیه کشتی‌ها و کلیه واردات مواد شیمیایی لازم برای تولید بنزین در ونزوئلا و همه کشتی‌های حامل بنزین را تحت نظر و پیگرد قرار داده است؛ و این موضوع حالا در ماه‌های فوریه و مارس به نقطه اوج خود رسید.
انتظار می‌رود “فاکسون” و “کلاول” دو نفتکش باقیمانده، در آخر ماه (میلادی) برسند و حرکت آن‌ها نیز رصد می‌شود. قرار است آن‌ها ارسال سوخت و سایر مواد لازم را برای به راه انداختن تولیدات این صنعت ملی تکمیل کنند. ورود نفتکش ایرانی و استقبال از این اقدام با وجود تهدیدات آمریکا
اسکله یکی از پالایشگاه‌های اصلی ونزوئلا محل یک رویداد خاص بود: ورود بنزین از ایران به ونزوئلا، که شامل بیش از یک میلیون و نیم بشکه بنزین برای مقابله با کمبود سوخت ناشی از توقف تقریبا کامل پالایش نفت خام در اثر تحریم‌های آمریکا است.Play Videoکد ویدیودانلودفیلم اصلیطارق العیسمی- وزیر نفت ونزوئلا و معاون رئیس جمهور در امور اقتصادی گفت: این فرمانده محبوب ما هوگو چاوز بود که به ما آموخت که به فراتر از شمال (ایالات متحده) و به سایر ملت‌های برادر، مانند ایران، چین و روسی، نگاه کنیم. اما من درباره ایران صحبت می‌کنم، زیرا این یک رابطه برادرانه است که طی سال‌های زیادی شکل گرفته است.
در کنار نفتکش و در جریان عملیات تخلیه بار، خدمه کشتی ایرانی و کارگران حوزه نفت ونزوئلا یکدیگر را در آغوش گرفتند.
حجت الله سلطانی، سفیر ایران در ونزوئلا گفت: امروز روزی ویژه برای تمام دنیاست. زیرا امروز به جهانیان احترام به قرارداد‌های بین المللی، بویژه حق تجارت آزاد و عبور و مرور آزاد و کشتیرانی آزاد در دریا‌ها برای تمامی کشور‌های دنیا نشان داده شد. امروز روز پیروزی بود.
سفیر ایران در ونزوئلا، جا به جایی امن نفتکش ایرانی را علیرغم تهدیدات آمریکا برجسته خواند.
سفیر ایران در ونزوئلا افزود: این احترام به قرار داد‌های بین المللی، حقوق بین الملل و حق انتخاب آزاد ملت‌ها جهان را برای همگان امن‌تر کرد. اینگونه روابط بین کشور‌ها خیلی بیش از پیش می‌تواند تقویت شود.
بنزین اولین کشتی مستقیما از طریق خطوط لوله به شهر‌های مهم کشور ارسال می‌شود و انتظار می‌رود نفتکش‌های دیگر نیز در این هفته به مقصد خود برسند.
وزیر نفت ونزوئلا در این باره گفت: از اینجا، از دریای کارائیب، از طرف همه ما به ایران می‌گوییم، برادران عزیز، از همبستگی شما، شجاعت شما و دلاوری شما متشکر هستیم. 
این کشتی “فورچون” است، اولین از ۵ نفتکش ایرانی حامل بنزین که برای رفع بحران انرژی ایجاد شده در ونزوئلا در اثر محاصره اقتصادی آمریکا از جمهوری اسلامی ایران به ونزوئلا می‌آیند. این نفتکش که در اینجا پهلو گرفته نماد همبستگی بین دو ملت است. 

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ضیافت شاعران

در فرهنگسرای انقلاب؛ ضیافت شاعران به مناسبت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می‌شود گردهم آیی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *