خانه / جشنواره / در هفته دفاع مقدس برگزاری ۴۶ برنامه را با ۱۴۷ اجرا در دستور کار داریم.

در هفته دفاع مقدس برگزاری ۴۶ برنامه را با ۱۴۷ اجرا در دستور کار داریم.

آئین گرامیداشت روز «جهانی صلح» در موزه انقلاب اسلامی برگزار می شود
آئین گرامیداشت روز «جهانی صلح» در موزه انقلاب اسلامی برگزار می شود

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد؛

اجرای ۴۶ برنامه ویژه در هفته دفاع مقدس/ برپایی نمایشگاه «شکار کرکس‌ها»

علی‌اصغر جعفری گفت: در هفته دفاع مقدس برگزاری ۴۶ برنامه را با ۱۴۷ اجرا در دستور کار داریم. این برنامه‌ها از ۳۰ شهریور آغاز می‌شود و تا ۱۵ مهر ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ماهین نیوز و به نقل از دفاع‌پرس، علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس برگزاری ۴۶ برنامه را با ۱۴۷ اجرا در دستور کار داریم. این برنامه‌ها از ۳۰ شهریور آغاز می‌شود و تا ۱۵ مهر ادامه دارد.

وی ادامه داد: شنبه ۳۰ شهریور نمایشگاه «شکار کرکس‌ها» با همکاری نیروی هوا فضای سپاه برپا خواهد شد. در این نمایشگاه پهپاد‌های دشمن که توسط نیرو‌های کشورمان سالم به زمین نشسته‌اند در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. در بین این پهپادها، پهپاد آمریکایی که مدتی پیش به زمین نشست نیز نمایش داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: «سامانه سوم خرداد» هم به این نمایشگاه منتقل شده است تا در معرض دید عموم قرار گیرد.

جعفری عنوان کرد: همایش تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس نیز دوم مهر برگزار می‌شود که در حاشیه این همایش نمایشگاهی نیز دایر خواهد شد.

وی همچنین از ایجاد یک موزه زیرزمینی خبر داد و گفت: طرح ایجاد یک موزه زیرزمینی بین متروی حقانی تا همت را تقدیم شهرداری کرده‌ایم که مورد موافقت شهردار تهران نیز قرار گرفته و فعلا منتظر جواب شورای شهرسازی هستیم که در صورت موافقت، این موزه زیرزمینی را ایجاد خواهیم کرد که در آن مواردی همچون «شهر موشکی»، «کانال‌های زیرزمینی»، «بیمارستان صحرایی» و… شبیه‌سازی شده‌اند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به برگزاری نمایشگاه «پایان داعش» با همکاری نیروی قدس سپاه گفت: مقدمات این نمایشگاه از یک سال و نیم پیش فراهم شده است. در این نمایشگاه اسناد، مدارک، تجهیزات جنگی، ماشین و کمربند‌های انتحاری، تجهیزات شکنجه و کشتار، کتاب‌های درسی و مبنایی فقهی داعش به نمایش گذاشته خواهد شد.

جعفری در تشریح دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد: برنامه‌هایی از جمله «یادواره شهدای بهداری» با همکاری سپاه حضرت رسول (ص)، «همایش تجلیل از بازنشستگان نیرو‌های مسلح» به عنوان یادگاران دوران حماسه و ایثار با همکاری سازمان بازنشستگان نیرو‌های مسلح، «اجتماع بزرگ علی‌اکبریون» با حضور هزار بسیجی و مشارکت سپاه حضرت رسول (ص) و سیدالشهدا، برگزاری «نمایشگاه آثار نقاشی و سیاه‌قلم» در گالری فکه، «نشست شب خاطره عکاسان دوران دفاع مقدس» در هفته دفاع مقدس نیز برگزار می‌شوند.

وی افزود: «یادواره شهدای دیده‌بان» با مشارکت گردان۲ پادگان ولی عصر (عج)، برپایی دومین «تئاتر خیابانی» در موزه، برپایی «کرسی روایتگری» با محوریت تبیین نقش سربازان در دوران دفاع مقدس، برگزاری «همایش صمت عاشوری» با همکاری سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه «انتهای خیابان سرو»، برگزاری «یادواره شهدای عملیات ثامن‌الائمه (ع)» از جمله دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

جعفری همچنین در این نشست به نمایش دستاورد‌های هوا و فضا به همت نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه اقتدار نیروهای هوا و فضا را به نمایش می‌گذاریم.

وی تصریح کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی همچون «نشست تخصصی صلح از طریق گردشگری»، افتتاح فاز اول «موزه مقاومت»، هوشمندسازی تالارها، رونمایی از سامانه اتوماسیون «فرآیند»، دیتاسنتر، افتتاح ورودی هفت‌پیکر و رونمایی از پرتال جامع برگزار خواهد شد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رونمایی از پنج سناریوی موزه، همچنین رونمایی از طرح انطباق سند راهبردی موزه و برنامه‌های عملیاتی با بیانیه گام دوم، رونمایی از پایان‌نامه‌های حمایتی، رونمایی از مجموعه مقالات گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت خواهد گرفت.

جعفری در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس به نشست تخصصی صلح از طریق گردشگری و افتتاح فاز اول موزه مقاومت، برگزاری از سومین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، برگزاری کارگاه هنری دو روزه شامل نقاشی، خطاطی، کتیبه‌نویسی با نام «از کربلا تا شلمچه»، برگزاری همایش حضور، خبر داد.

وی در پایان به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در بین اقشار مختلف که در جنگ شرکت کردند، روحانیت بیشترین شهید را تقدیم کشور کرده است. از این رو همایش نقش روحانیت در دفاع مقدس با عنوان «از مدرس تا سنگر» با مشارکت حوزه علمیه احمدیه تهران برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در پایان این نشست خبری از پوستر نمایشگاه «پایان داعش» و نمایشگاه «شکار کرکس‌ها» رونمایی شد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *