خانه / دارالقران / برنامه های هفته دفاع مقدس امسال با چاشنی استان های از دست رفته
برنامه های هفته دفاع مقدس امسال با چاشنی استان های از دست رفته

برنامه های هفته دفاع مقدس امسال با چاشنی استان های از دست رفته

برنامه های هفته دفاع مقدس امسال با چاشنی استان های از دست رفته

سردار بهمن کارگر رئیس ستاد راهیان نور در نشست خبری که امروز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با حضور اسحاق رسانه برگزار شد، گفت: دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است و همه جناح‌ها، ادیان و مذاهب در موضوع دفاع مقدس نقش داشتند و کسی نمی‌تواند این برهه از تاریخ کشورمان را برای خود مصادره کند.

وی افزود: حق دفاع مقدس در حوزه هنر، ادبیات و سینما ادا نشده است و با افتخارترین دوران کشور ما در قرن گذشته، مورد توجه خوبی قرار نگرفته و جا دارد مسئولین به این موضوع عنایت ویژه داشته باشند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: نه شهدا مردم را فراموش کرده‌اند و نه مردم آنها را، و ما می‌بینیم که هر چقدر فضا مهیا باشد، مردم بیشتر به راهیان نور می‌روند و از مناطق جنگی دیدن می‌کنند که اغلب نیز از جوانان هستند و ما می‌توانیم ظرفیت بیشتری آماده کنیم چرا که مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وی افزود: پیشرفت کشور در گرو فرهنگ دفاع مقدس است و شعار امسال ما، ما می‌توانیم؛ با همدلی و همزبانی است که روی آن کار خواهیم کرد و در این هفته سیاست و راهکارهایی داریم مانند تبیین قدرت دفاعی و بسیج مردمی و نیروهای مسلح که در بازدارندگی جواب می‌دهد.

سردار کارگر ادامه داد: همچنین تبیین نقش رهبری و ولی فقیه در دفاع مقدس را خواهیم داشت که متأسفانه نقش امام(ره) به خوبی تبیین نشده و حتی نقش خدا نیز در این زمان به آن پرداخته نشده است.

وی گفت: یکی از کارهای ما در این عرصه، رشد روحیه استکبارستیزی است که واکاوی آن نشان می‌دهد چه کسی و با چه هدفی به کشور ما حمله کرد و نقش آمریکا مشخص می‌شود. مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ذکر واجب ملت ایران است و نباید فراموش شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: از مسئولین مربوطه می‌خواهیم که سیمای شهر ما نیز در هفته دفاع مقدس باید تغییر کند که متأسفانه در دهه فجر گذشته اینگونه نبود. باید اگر یک خارجی در شهر ما تردد کرد، متوجه شود اتفاقی رخ داده، بعضی‌ها خرده می‌گیرند که اینکارها تکراری است، باید به آنها گفت هر کار تکراری بد نیست.

وی بیان داشت: در این هفته توجه به فضای مجازی بیشتر خواهد بود و امیدواریم به عنوان فرصت، از آن استفاده خوبی کنیم و همچنین توجه به مدیریت جهادی خواهیم داشت، چرا که هر وقت به این مدیریت رو آوردیم موفق بودیم.

رئیس ستاد راهیان نور ادامه داد: سعی کردیم امسال به مناسبت هفته دفاع مقدس به اصناف و حضورشان در جنگ توجه بیشتری کنیم و این زمان را متعلق به عموم مردم بدانیم، چرا که همه در دفاع مقدس حضور داشتند.

وی گفت: همچنین توجه به زنان در آن سالها بیشتر مورد توجه بود که فکر می‌کنم ما جنگ را کمی مردانه کرده‌ایم، در حالی که زنها زمینه‌ای را ایجاد کردند تا مردهای خود را به جنگ بفرستند.

سردار کارگر افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه ورزش همگانی را خواهیم داشت که چند سال اجرا می‌شود و تجربه نشان داده که کار خوبی است. همچنین خاطره‌گویی در دستور کار است، با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر روی این موضوع تأکید دارند و در دیدار با یکی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح گفتند برای نیروهای جدید از خاطرات دوران دفاع مقدس بگویید که بسیار مؤثر است. خاطره‌گویی تاریخ شفاهی ما را غنی تر می‌کند.

وی ادامه داد: ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در این هفته برگزار می‌شود که امیدواریم کتابخوانی در این حوزه نیز در بین اقشار مختلف مردم رشد پیدا کند و سعی داریم اگر کسی امکان حضور در این نمایشگاه را نداشت، بتواند به صورت اینترنتی از آن خرید کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود که سپاه پاسداران امسال مسئولیت برگزاری رژه در سراسر کشور را برعهده دارد و روز چهارشنبه اول مهر روز روحانیت، علم، دانش‌پژوهشی و سربازان است که با روز عرفه مقارن است و از سال تحصیلی جدید نیز با زنگ مقاومت در همین روز آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: روز پنج‌شنبه به نام جانبازان، صلابت و فجر آفرینی است که برای غبارروبی مزار شهدا نیز به گلزار شهدا خواهیم رفت. روز جمعه روز معنویت، زنان و خانواده است که خانواده‌ها در نماز جمعه شرکت خواهند کرد و ورزش همگانی نیز در همین روز خواهد بود. سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس است.

سردار کارگر در ادامه اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: روز شنبه به نام دفاع همه‌جانبه و پشتیبانی از اصناف خواهد بود و یکشنبه به نام ولایتمداری، جهادگران و آبادگران است که مصادف با سالروز شکست حصر آبادان است و روز آخر که سه‌شنبه است، در شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز فرماندهان شهید ثبت شد که درا ین روز شهدایی چون فکوری، فلاحی، کلاهدوز و جهان‌آرا به شهادت رسیدند.

وی گفت: امیدواریم امسال در برنامه‌ها به خصوص در صدا و سیما به گونه‌ای به موضوع دفاع مقدس بپردازند که محوریت آن گفتمان انقلاب و امام(ره) باشد و از افراط و تفریط و غلو جلوگیری شود و ما نباید دفاع مقدس را به امورات سیاسی مربوط کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما در این هفته، تبیین فرجام گروهک‌های ضدانقلاب است که با دشمن همکاری کردند.

رئیس ستاد راهیان نور در بخش پایانی صحبت‌هایش به ناگفته‌های جنگ اشاره کرد و افزود: عده ای می‌گویند از ناگفته‌های جنگ بگویید، این به آن معناست که ما تاکنون بخشی از افتخارات خود را نگفته‌ایم که نمی‌تواند درست باشد و یا اسرار جنگ را باید بیان کنیم که آن هم امکان‌پذیر نیست و طبیعتاً هر جنگی اسراری دارد و ما کماکان می‌بینیم هم‌چنان ناگفته‌هایی از جنگ جهانی اول نیز وجود دارد.
 

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اسرائيل ميدان تير و تمرين نظامي!

غزه ای چهره سال

✅ تهران تایمز «غزه‌ای‌ها» را چهره سال ۱۴۰۲ را معرفی کرد 🔸این روزنامه «غزه‌ای‌ها» را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *