خانه / جشنواره / ساختار‌های فسادزا در نظام پولی و بانکی

ساختار‌های فسادزا در نظام پولی و بانکی

اصلاح ساختار‌های فسادزا در نظام پولی و بانکی

رییس قوه قضاییه در دیدار رئیس کل بانک مرکزی: ساختار‌های فسادزا در نظام پولی و بانکی باید اصلاح شود و جهت گیری‌ها افزایش حداکثری شفافیت باشد.

اصلاح ساختار‌های فسادزا در نظام پولی و بانکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی در دیدار با رییس قوه قضاییه، به ارائه گزارشی از سیاست‌های ارزی و ریالی کشور، شیوه اجرا و اقدامات جدید انجام شده درحوزه مبارزه با مفاسد در بانک مرکزی پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی نیز ضمن تقدیر از اقدامات این بانک در دوران تحریم ظالمانه آمریکا و تامین ارز مورد نیاز کشور گفت: بانک مرکزی در دوران تحریم که دولت آمریکا و وزارت خزانه داری به دنبال افزایش فشار برمردم ایران است با اقدامات قابل تقدیر خود برای عبور کشور از این مرحله و تامین ارز مورد نیاز کشور تلاش کرده است که نباید تلاش‎ها در این شرایط خاص نادیده گرفته شود.
رییس قوه قضاییه با تاکید بر این که بانک مرکزی نهاد کارشناسی است که نمی‌شود آن را دستوری اداره کرد، افزود: درباره سیاست‌های ارزی و ریالی پولی بانکی کشور باید با استفاده از ظرفیت کارشناسی بانک مرکزی تصمیم گیری شود و نمی‌توان این سیاست‎ها را دستوری و بدون توجه به نظر کارشناسی تعیین و اجرایی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بر لزوم اصلاح ساختار‌ها فسادزا در حوزه پولی و بانکی کشور نیز تاکید کرد و افزود: در مرحله اجرای سیاست‎های کلان پولی هم لازم است ساختار‌های فسادزا در نظام پولی و بانکی کشور اصلاح شود و با نظارت قوی جلوی سواستفاده عده‌ای فرصت طلب و سوداگر که به بیت‌‎المال و منابع مردم رحم نمی‎کنند گرفته شود. البته در مدیریت جدید شاهد این تغییر رویکرد و تلاش برای اصلاح این ساختار‌ها در بانک مرکزی هستیم که قابل تقدیر است.
رئیس قوه قضاییه به پیچیدگی و دشواری فرآیند تامین ارز مورد نیاز کشور در دوران تحریم ظالمانه آمریکا اشاره کرده و افزود: ارز را نباید دست دلال داد و نباید اجازه داده شود ارزی که با تلاش‎های بانک مرکزی برای عبور از تحریم و به سختی به دست می‌‎آید حیف و میل شود. البته تلاش بانک مرکزی در دوره جدید مدیریتی آن در تقویت نظارت و کارشناسانه بودن سیاست‎های اتخاذی علی رغم تشدید تحریم‌ها در کنترل بازار ارز و با حداقل مداخله ارزی قابل تقدیر است که این نتیجه توجه به نظرات کارشناسی است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر پشتیبانی دستگاه قضایی کشور از جایگاه کارشناسی و نظارتی و نقش تنظیم گری بانک مرکزی در حوزه پولی بانکی کشور افزود: پیشگامی بانک مرکزی در مبارزه با فساد که علاوه بر تلاش برای اصلاح ساختار‌ها و رویه‌های فساد زا در همکاری با مراجع قضایی در حوزه پیشگیری، شناسایی و تکمیل پروند‌ه‌‎های مفاسد اقتصادی شاهد آن بوده‌ایم، قابل تقدیر است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ضیافت شاعران

در فرهنگسرای انقلاب؛ ضیافت شاعران به مناسبت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می‌شود گردهم آیی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *