خانه / جشنواره / برای جلوگیری از بیکاری حشد الشعبی رزمایش سراسری نظافت عراق را برگزار کنند.

برای جلوگیری از بیکاری حشد الشعبی رزمایش سراسری نظافت عراق را برگزار کنند.

اعلام جدایی ۴ تیپ رزمی از حشد الشعبی یعنی چه؟

اعلام جدایی 4 تیپ رزمی از حشد الشعبی یعنی چه؟

خبر:

عادل عبد المهدی نخست وزیر پیشبرد امور در عراق طی حکمی جدایی ۴ تیپ از حشد الشعبی از این مجموعه و پیوستن اداری-عملیاتی آن به فرماندهی کل نیروهای مسلح را اعلام کرد.

تحلیل:

– اگر چه از ابتدای شکل گیری حشد الشعبی که با فراخوان مرجعیت و با هدف دفاع از عراق صورت پذیرفت تلاش‌های زیادی صورت داده شد تا میان این جماعت فداکار تفرقه ایجاد شود تا مهمه دفاع از وطن درمحاق قرارگیرد و معطل شود اما همچنان این نیروی ۱۳۰ هزار نفری اساسی ترین دل مشغولیش مبارزه با اشغال است. در شرایط کنونی نیز کمتر روزی است که خبری از مبارزات این نیرو درمقابل تهاجمات داعش درعراق رسانه ای نشود. از ابتدای شکل گیری حشد الشعبی القا شبهه دوگانگی در این نیرو ومنتسب کردن بخشی از آن به ایران و بخش دیگر به مرجعیت عراق همواره در دستور کار بوده است و البته ناکام.

– با شهادت ابومهدی مهندس فرصتی تازه برای مخالفان حشد الشعبی حاصل آمد تا با تاکید بربرخی اختلاف نظرها درخصوص تعیین فرماندهی جدید این نیرو ،کارناتمام گذشته به اتمام رسانده شود و پروژه تضعیف و النهایه متلاشی کردن این فرزند مرجعیت ومدافع ملت عراق به سرانجام برسد. البته پیش از این و در ماجرای ناآرامی‌های عراق تلاش فوق العاده اساسی آمریکا در معرفی حشد الشعبی به عنوان کسانی که در مقابل مردم تظاهر کننده می‌ایستند و آنان را بخاک و خون می‌کشند راه بجایی نبرد و بی گمان یکی از گروه‌هایی که در آن ماجرا با سرافرازی به مرجعیت و مردم عراق وفادریش را ثابت کرد حشد الشعبی بود.

– در ماجرای اخیر و پیوستن ۴ تیپ از حشد الشعبی به فرماندهی کل نیروهای عراق نیز تلاش می شود تا این ۴ تیپ منتسبین به مرجعیت و در مقابل سایر نیروهای حشد الشعبی قرار داده شوند این در حالی است که تعلقات ایشان به عتبات عالیات ونه مرجعیت است واین یعنی انکه مرجعیت عراق همچنان پدر معنوی حشد الشعبی محسوب میشود وچنین تلاشهایی محکوم به شکست است.

– در نگاهی کلان‌تر توجه به هجمه های متزاید به حشد الشعبی و شدت گرفتن آن بویژه در ایام اخیر و بعد از شهادت ابومهدی مهندس در کشف اهداف این عملیات روانی پیچیده بسیار راهگشاست.حملات مکرر به کتائب حزب الله هم بلحاظ نظامی وهم درقالب جنگ نرم ومعرفی ایشان به عنوان عامل ناامنی در عراق پروژه ای است که طی ماهها وروزهای اخیر بشدت تعقیب میشود. جالب انکه طی روزهای اخیر این هجوم هدفمند در سایه ترویج وتقویت یک شایعه مشمول اتفاق نظر همه مخالفان ومعاندان عراق واستقلال این کشور قرار گرفته است.این شایعه در تکمیل پروژه “حشد ستیزی”دست گذاشتن کتائب حزب الله بر یک زمین گرانقیمت در مقلبل پارلمان عراق رادستمایه توسعه جنگ روانی غلیه حشد الشعبی قرار داده است. تاملی در این مساله و پیوند آن با سایر هجمات علیه حشد الشعبی کمترین تردید را درخصوص بانیان این هجوم وپیاده نظام ان درستیز با حشد الشعبی باقی نمیگذارد.

– اختلاف نظر در هر مجموعه ای درامور اداری، اجرایی و…کاملا طبیعی است اما آنگاه که به اخرین نقشه راه طراحی شده در”موسسه امریکایی واشنگتن “وطراحی خطرناک ایشان برای اینده حشد الشعبی (که اخیرا رسانه ای شده است )بیندازیم بنظر بایستی بیش ازگذشته برهوشیاری ها افزود. در این طرح بلندمدت توصیه میشود “درعین حالی که باید حشد الشعبی را ارج نهاد حتما بایستی آن را از محتوا خالی کرد. نویسندگان این طرح توصیه می‌کنند در یک فرایند ۵ الی ۱۰ ساله و با ایجاد اختلاف در میان این نیروی مردمی ازیکسو، کاهش بودجه آن از دیگر سو و بالاخره ادغام آن در سایر نهادهای نظامی بایستی کار ویژه اصلی حشد را از آنان گرفت و با آلوده کردنشان به امور دنیوی ایشان را به نیروهایی کاملا بی خاصیت تبدیل کرد. طبیعی است تحقق چنین هدفی به‌معنای صاف کردن جاده برای حضور مستمر اشغالگران در عراق خواهد بود. بی گمان تمرکز بر دشمن شناسی اولویت اساسی مردم و حکمرانان عراقی است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *