خانه / جشنواره / افزایش تولید آلومینیوم کشور

افزایش تولید آلومینیوم کشور

🔸وزیر صمت اعلام کرد :

🔸افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم کشور به ۷۸۵ هزار تن با افتتاح آلومینیوم جنوب/ سرمایه گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری در مجتمع آلومینیوم جنوب/ اجرای ۲ طرح اصلی نفلین سینیت سراب و آلومینای آرال در سال جهش تولید

🔹وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با بهره برداری از طرح آلومینیوم جنوب، ظرفیت تولید آلومینیوم کشور به ۷۸۵ هزار تن می رسد؛ تولید شمش آلومینیوم در سال گذشته ۲۷۶ هزار تن بوده که با رشد تولید در سال جاری و بهره برداری از سالکو به عددی بیش از ۴۵۰ هزار تن خواهیم رسید و شاهد افزایش ۶۳ درصدی در تولید این محصول نسبت به سال ۹۸ خواهیم بود.

🔸 بهره گیری از مدرن ترین و بهینه ترین تکنولوژی تولید در کشور

🔹رحمانی تصریح کرد: فناوری مورد استفاده در سالکو، مدرن ترین و بهینه ترین تکنولوژی تولید در کشور به شمار می آید و این واحد قابلیت تولید شمش آلومینیوم، بیلت و اسلب را دارد که امکان تامین برای واحدهای مصرف کننده داخلی و تنوع صادرات را فراهم آورده است.

🔸 برنامه ریزی برای تامین مواد اولیه تولید شمش آلومینیوم

🔹رحمانی افزود: صنعت آلومینیوم جزو معدود صنایع فلزی است که در تامین مواد اولیه نیازمند برنامه ریزی مناسبی در این خصوص است؛ چند اقدام اساسی در این زمینه در دستور کار می باشد که از جمله آنها می توان به اجرای طرح نفلین سینیت سراب با هدف تولید پودر آلومینا از نفلین سینیت و تعریف طرح توسعه آلومینا در جاجرم اشاره کرد.

🔸امضای تفاهم نامه با وزارت نفت برای تولید کک سوزنی و اسفنجی

🔹رحمانی ادامه داد: با هدف تکمیل زنجیره ارزش آلومینیوم و عدم وابستگی کشور به کک سوزنی و کک اسفنجی، تفاهم نامه ای با وزارت نفت مبادله شده که آن وزارتخانه از طریق سرمایه‏ گذاری در پالایشگاه‏های کشور اقدام به تولید کک سوزنی و کک اسفنجی نماید.

🔸 اجرای دو طرح نفلین سینیت سراب و آلومینای آرال در سال جهش تولید

🔹وزیر صمت در خصوص برنامه های مدنظر برای سال جهش تولید در صنعت آلومینیوم کشور، گفت: ۲ طرح اصلی نفلین سینیت سراب و آلومینای آرال در سال جاری آغاز خواهند شد که مرتبط با تکمیل زنجیره تامین آلومینیوم می باشند و تولید شمش آلومینیوم کشور و آلومینا رشد تولید خواهند داشت.

📷 bit.ly/2zgwu4h

🖥 bit.ly/2Kr772i

➡️ @tolidtejaarat

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ضیافت شاعران

در فرهنگسرای انقلاب؛ ضیافت شاعران به مناسبت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می‌شود گردهم آیی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *