خانه / احمد ماهینی / یک‌میلیون تومان با یارانه اردیبهشت پرداخت می‌شود

یک‌میلیون تومان با یارانه اردیبهشت پرداخت می‌شود

روحانی: یک‌میلیون تومان با یارانه اردیبهشت پرداخت می‌شود/ صندوق‌های بین‌المللی بین ما و دیگر کشورها تبعیض قائل نشوند

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کالاهای اساسی کشور ذخایر خوبی دارند، گفت: مصوب می‌کنیم در زمان پرداخت یارانه اردیبهشت، یک میلیون به تمام خانوارهای یارانه‌بگیر پرداخت شود.

روحانی: یک‌میلیون تومان با یارانه اردیبهشت پرداخت می‌شود/ صندوق‌های بین‌المللی بین ما و دیگر کشورها تبعیض قائل نشوند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه هیات دولت گفت: انتظار ظهور حضرت ولی عصر(عج) به معنای امید به آینده و آمادگی برای صلح در جهان است.

رئیس جمهور بیان داشت: آن کس در زندگی فردی و جمعی به گونه‌ای است که الگویش تلاش برای رسیدن به عدالت است، معلوم است که منتظر است. در روایت هم آمده که شیعیان ما را باید در عمل آنها شناخت. اگر مسیر ائمه (ع) را در عمل هر کس مشاهده کردید، آنها شیعیان واقعی هستند.

*در دین و مکتب ما یاس برای آینده معنا ندارد

وی ادامه داد: در روایات آمده شیعیان ما را از عمل آن ها بشناسید. در دین و مکتب ما یاس برای آینده معنا ندارد و پشت سر هر مشکلاتی فرج هست و همیشه باید منتظر گشایش و فرج باشیم.این اعتقاد باید باشد که پشت هر بن‌بست و پیچیدگی‌ فرج است.در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر محتاج این عقیده هستیم.

وی با تاکید بر اینکه آن ایمان و اعتقاد به زندگی نشاط می‌دهد و ما را از ناامیدی نجات داده و از غم و افسردگی می‌رهاند، خاطرنشان کرد: آینده جهان را با شکوه زیبا و پر از عدل و داد می‌کند. این عدل و داد جزیی نیست بلکه سراسر جهان را فرامی‌گیرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: بنابراین عید مهمی در پیشرو داریم و امیدواریم با عنایت و دعای آن حضرت، دست همه ما را در این ایام سخت بگیرد و سریعتر در شرایط عادی و معمولی مردم با آرامش بیشتر به فعالیت‌های اجتماعی و مسائل شخصی‌شان ادامه دهند.

رییس جمهور با اشاره به این که امروز در روز ۲۰ فروردین روز هسته‌ای هستیم، اظهار داشت: ما همه سال در این روز جشن هسته‌ای می‌گیریم و هر ساله افتتاح‌های فراوانی داریم. امسال هم از سال گذشته برنامه‌ریزی بیشتری شده بود، ما بسیاری از پیشرفت های علمی هسته ای در این مدت پیدا کردیم مخصوصا از اردیبهشت پارسال که محققین ما بدون مانع فعالیت‌های خود را ادامه دادند و به دستاوردهای بزرگی رسیدند.

وی افزود: ما نشان دادن این دستاورد را به روز دیگری موکول می‌کنیم که این دستاوردها در زمینه پزشکی، بهداشت و درمان جایگاه دارد، امروز علم هسته‌ای می تواند به ما کمک کند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دیروز در ویدئو کنفرانس‌هایی که با استان‌های مختلف داشتیم دیدیم یک مرکز پرتودهی گاما، ماسک‌هایی را برای استفاده مناسب می‌کند و در بخش های مختلف کشاورزی و غیر کشاورزی می‌تواند برای ما موثر باشد.

روحانی با اشاره به اینکه در زمان شرایط تحریم و وجود ویروس کرونا کالا به وفور در کشور وجود دارد، گفت: از همه تولیدکنندگان متشکریم؛ شرایط آرامی را برای کشور فراهم کردند.

رئیس جمهور اظهار داشت: وزیر نفت اعلام کرد هیچ مورد ابتلا به کرونا در مراکز تولیدی این وزارت خانه نداشته اند. من دیروز آمار کل کالاهای اساسی کشور را دیدم، همه اینها ذخائر خوبی دارند.

وی تاکید کرد: موضوع کرونا گرچه سختی‌ها و رنج هایی را برای جامعه به ارمغان آورد ولی باعث شد در زمینه علم، دانش و شرکت‌های دانش بنیان، علم سلامت قدم‌های بسیار خوبی برداشته شود که این بسیار ارزشمند است.

*امروز در کیت های آزمایشی کم کم روی پای خود می ایستیم

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز در کیت های آزمایشی کم کم روی پای خود می ایستیم، روز به روز تولیدات ما با شیوه ها و فناوری‌های جدید بیشتر می شود.چند روز پیش ما از نمایشگاهی در زمینه سی‌تی اسکن بازدید کردیم، که دستاورد یک شرکت‌بنیان بود این دستاورد به ما می‌گوید نقص در ریه کجا است این تلاش بزرگی در زمینه علم و دانش است.

وی بیان داشت: در جلسه صبح امروز دولت معاون علمی ما اطلاع داد که کیت‌های جدیدی در اختیار قرار گرفته  این کیت‌ها کار دیگری انجام می‌دهد اما مکمل کارهای گذشته است به ما نشان می‌دهد که آیا فرد در زمان کوتاهی ویروس کرونا را گرفته و پشت سر گذاشته یا نه.این موضوع می تواند بسیار مفید و موثر باشد این کیت می تواند برای بسیاری از افرادی که در جامعه این ویروس را گرفتند و علامتی نبوده اطمینان حاصل کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما هر روز که پیش می‌رویم در علم، دانش و تولید و امیدواریم در زمینه ماسک هم بتوانیم به خودکفایی برسیم؛ امروز هم برای تنفس مصنوعی داخلی در داخل تولید در شرکت‌های دانش بنیان فعال شده است.در روزهای اولیه تعدادی دانشجو در چین داشتیم که به ایران بازگردانده شدند و تلاش کردیم آنها را قرنطینه کنیم، هرجایی را که اعلام می‌کردیم به صورتی شانه خالی می کردند و از ترس بیماری کرونا هیچ بیمارستان و مرکز درمان آماده نبود.

وی ادامه داد: کرونا ترس و وحشتی در کشور ایجاد کرده بود که هیچ مرکزی  این دانشجویان که بعدا مشخص شد که هیچ مشکلی ندارند و به بیماری مبتلا نیستند اما این ترس وجود داشت.

*حالت اضطراب روز اول بیماری کرونا دیگر وجود ندارد

رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی این بیماری در ایران شروع شد در روزهای اولیه ترس و وحشت زیادی میان پزشکان و پرستاران ایجاد و تمام کشور ایجاد کرد، زیرا همه آماده آمادگی لازم و تجهیزات مورد نیاز وجود نداشت، اما امروز یک پرستار از نظر لباس و ماسک و سایر تجهیزات دغدغه ای ندارد با اطمینان خاطر به بیمارستان می‌رود و درمان می کند.حالت اضطراب روز اول بیماری کرونا دیگر وجود ندارد بیمارستان‌های ما فعال هستند و پزشکان و پرستاران کاملا آماده هستند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوران پسا و عده صادق!

▪️ *از “وعده صادق” تا نسیه‌های نقد نشده!* ✍🏻  محمد بهمن آبادی عملیات موفقیت‌آمیز “وعده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *