خانه / جشنواره / در خانه بمانیم

در خانه بمانیم

[Forwarded from کانال خبری حکیمیه]
به بهانه اختلافات خانوادگی ناشی از قرنطینه

این روز ها قرنطینه خانگی باعث شده است تا سلامت روانی خانواده کمی تحت تاثیر قرار بگیرد
مردها سر کار نمی روند و بیشتر در خانه هستند .
همین امر باعث میشود اختلاف نظر ها میان اعضای خانواده افزایش پیدا کند .
نتیجه این شد که میزان اختلافات تا ۳ برابر افزایش پیدا کرده است
باید سعی کنیم پس از این مشکلات اشباهات دیگر را مرتکب نشویم 👇👇👇

دلخوری‌هایتان را به هر کسی نگویید

اگر رفتار و کردار همسرتان شما را عصبانی کرده یا دو سه روزی است که با هم قهر کرده‌اید، کمی خوددار باشید و این مساله را فقط برای کسی بگویید که می‌توانید روی کمکش حساب باز کنید.
(اگر به کسی نگویید بهتر است ) در غیر این صورت درددل‌های شما در یاد دوست یا خانواده‌تان می‌ماند، اما وقتی آشتی می‌کنید و زندگی‌تان روال عادی خود را پی می‌گیرد دوستی که شنوای درددل شما بوده حرف‌هایتان را فراموش نمی‌کند، پس مراقب باشید ذهنیت دیگران را نسبت به همسرتان خراب نکنید.
در ضمن مواظب حرفهایتان هنگام دعوا باشید رعایت حضور فرزندان خودرا بکنید
فراموش نکنید دیوار های آپارتمان ها بسیار ضعیف است و صدای شما را همسایه ها خواهند شنید و ممکن است زمینه سواستفاده هایی را در آینده فراهم کند .
(( در ساختمان های تازه احداث شده در حکیمیه دیوار ها انقدر ضعیف است که حتی اگر آهسته صحبت کنید همسایه شما خواهد شنید .چه برسد به آنکه فریاد بزنید .))

سرزنش نکنید

اگر بعد از دعوا یکدیگر را سرزنش کنید این مفهوم را می رساند که همسرتان مقصر تمام اتفاقات است.

تحقیر نکنید

از اشتباهات رفتاری بعد از دعوا تحقیر کردن است که حس حماقت را القا می کند.

قهر نکنید
اگر پس از دعوا، به اندکی زمان برای تنهایی نیاز دارید، هیچ عیبی ندارد، به شرط آن که شریک زندگی تان را نیز در جریان بگذارید. یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که شما پس از دعوا مرتکب می شوید، این است که قهر می کنید.
اگر شما همسرتان را نادیده بگیرید، او این برداشت را خواهد کرد که شما در حال تلافی یا تنبیه او هستید. همین باعث می شود که او گاردش را پایین نگذارد و همچنان فاصله اش را با شما حفظ کند.
در این شرایط، اگر واقعا نمی توانید با او ارتباط برقرار کنید، بهتر است که به او بگویید: «من مثل تو نمی توانم خیلی زود همه چیز را فراموش کنم و به حال قبل باز گردم، بهتر است که ۲۴ ساعت به من زمان دهی. به احتمال زیاد همه چیز حل خواهد شد، در غیر این صورت باز هم با هم صحبت خواهیم کرد.»

حرف های همسرتان را فراموش کنید

کلمات آزار دهنده ای که همسرتان در حین دعوا به شما می گوید را فراموش کنید و در ذهن خود نگه ندارید و بگذارید هر چه همسرتان حین دعوا گفته است، همان جا باقی بماند. اما پس از آرامش خود و همسرتان به او بگویید که کدام یک از کلماتی که او در جر و بحث به زبان می آورد، شما را آزار می دهد.

اگر خطایی کردید معذرت خواهی کنید

زمانی که با همسرتان دچار مشکل شدید و با او به جرو بحث پرداختید پس از دعوا تنها ازاو معذرت خواهی نکنید بلکه بگویید که من به خاطر فلان چیز یا فلان حرف، از تو معذرت می خواهم
همچنین برای کار بد خود و برخورد تندتان بهانه تراشی نکنید و نگویید:«روز کاری بدی داشته ام، سردرد دارم یا شب قبل بد خوابیده ام»؛ چون این جملات، مشکل را حل نمی کنندپس اگر عصبانی یا خسته اید و یا از نظر روحی آسیب دیده اید ویا در محل کار یا هر جای دیگری شرایط بدی را گذرانده اید ، قبل از رسیدن به خانه همسرتان را از این موضوع مطلع کنید تا او بداند شما بیشتر از شرایط عادی حساس و شکننده اید.»
هرگز به خاطر ترس از بررسی مجدد از این مرحله فرار نکنید.
اگر صحبت نکنید، مشکل شما باقی می ماند و ناراحتی از بین نمی رود.
به کلمات همسر خود واکنش نشان دهید به عنوان مثال، به او بگویید پس تو برایم من اهمیت داری درست است؟ و او را تأیید کنید تا مطمئن شود که او را به خوبی می شناسید.

اگر او باز سر صحبت را باز کرد، به او پشت نکنید
امکان دارد که شریک زندگی شما چند روز پس از دعوا دوباره به سمت تان بیاید و بار دیگر موضوع دعوا را پیش بکشد. اگر چه شما حوصله بحث دوباره را ندارید اما بهتر است که در این شرایط به او پشت نکنید.

پیشنهاد ما به شما این است که همیشه پس از هر دعوایی به طرف مقابل تان بگویید که در مورد موضوع بحث شده فکر کند و اگر نیازی به صحبت کردن دوباره بود، شما را نیز در جریان بگذارد. اگر مشکل شریک زندگی تان حل نشود، در دل او مانده و بعدترها به شکل دیگری سر باز می‌کند. بنابراین ناراحتی‌های او را حتی اگر چند روز از دعوا گذشته، نادیده نگیرید.

دعوا بکنید اما در خانه بمانید😄

کانالخبریحکیمیه

@hakimieh_news

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

تشییع پیکر «پرویز داوودی»

پیکر «پرویز داوودی» معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *