خانه / جشنواره / خدمات اعضای انجمن علمی رادیولوژی

خدمات اعضای انجمن علمی رادیولوژی

دکتر زالی از خدمات اعضای انجمن علمی رادیولوژی قدردانی کرد/ رادیولوژیست ها فداکارانه در خط مقدم مبارزه با کرونا

رییس انجمن علمی رادیولوژی ایران گفت: رادیولوژیست های کشور فداکارانه در خط مقدم مبارزه با کرونا خدمات بی نظیری به مردم ارائه می دهند، این زحمات شبانه روزی شایسته قدردانی است.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دکتر مرتضی صانعی طاهری رییس انجمن علمی رادیولوژی ایران با اشاره به نقش کلیدی سی تی اسکن در شناسایی ویروس کووید ۱۹ اظهار کرد: با شروع بحران کرونا در گروههای رادیولوژی تحت نظارت انجمن علمی رادیولوژی ایران، پروتوکل های تعریف شد که مهمترین یافته های این بیماری را در دسترس جهانیان قرار داد.

وی با اشاره به این که دستاوردها و یافته های علمی حوزه رادیولوژی ایران در مقابله با کرونا، جزء اولین ها در دنیا است تاکید کرد: انجمن علمی رادیولوژی ایران با تهیه فیلم های آموزشی و انتشار آن در فضای مجازی کمک شایانی به تشخیص و در ادامه درمان بیماران مبتلا به کرونا کرد.

رییس انجمن علمی رادیولوژی ایران از دراختیار قراردادن فیلم ها و محتواهای آموزشی تشخیص کووید ۱۹ توسط انجمن رادیولوژی به بیش از ۱۰۰ هزار پزشک و متخصص در کشور خبر دادو افزود:شبانه روز کار و فیلم های آموزشی تهیه کردیم تا در اختیار گروه رادیولوژیست ها قرار گیرد، همچنین فیلم هایی هم به زبان اصلی تهیه شد و در اختیار سایر اساتید جهان قرار گرفت.

دکتر صانعی طاهری با بیان این که در اولین روزهای شیوع کرونا، کشور شدیدا با کمبود کیت های آزمایشگاهی مواجه بود یادآور شد: سی تی اسکن با دقت بالا در اولین روزهای شیوع کرونا بعد از علائم بالینی نقش اول تشخیص را بازی کرد.

وی از طراحی سطوح پایین جذب اشعه با هدف حفاظت بیشتر از بیماران خبر داد و توضیح داد: با همکاری انجمن علمی رادیولوژی  سطح جذب اشعه به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

ضدعفونی و ایجاد سازو کارهای لازم با هدف پیشگیری از انتقال کرونا به مراجعان،  یکی دیگر از مواردی بود که عضو هیئت علمی دانشگاه به آن اشاره کرد.

وی در ادامه از ابلاغ پروتوکل هایی مربوط به سلامت مادران باردار به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

دکتر صانعی طاهری در ادامه گفت: در مدت زمان اندکی پس از شیوع کرونا گروههای مشاوره ای توسط انجمن علمی رادیولوژی ایران راه اندازی شد که این گروههای مشاوره ای ۲۴ ساعته نمونه های مبتلایان با درگیری عمده و حاد کرونا  را به آی سی یو ها و بخش های مختلف بیمارستانها اطلاع می دادند.

وی از چاپ مقالات در معتبر ترین سایت و مجلات جهانی توسط انجمن علمی رادیولوژی ایران خبر دادو افزود: استراتژی گروه تصویر برداری کشور ما در زمان بحران شیوع کرونا مثال زدنی است.

ارائه خدمات سریع و به موقع به هموطنان و کمک به تیم درمان یکی دیگر از مواردی بود که دکتر صانعی طاهری به آن اشاره کرد.

وی بابیان نقش موثر  جهانی رادیولوژیست های ایران در بحران کرونا به ارسال نامه قدردانی توسط رییس انجمن رادیولوژی اروپا اشاره کرد و افزود: استفاده از پروتوکل های انجمن رادیولوژی ایران در معتبرترین کشورها و مجامع بین المللی  دستاوری مثال زدنی و نشان از مسیر درست و علمی این انجمن دارد.

رییس انجمن علمی رادیولوژی ایران متصل شدن شبکه های تلگرام و واتساپ سراسری رادیولوژیست را یکی دیگر از اقدامات این انجمن برای تسریع روند تشخیص بیماران دانست.

همکاری با اداره سلامت مادران باردار بیمار، تدوین پروتوکل های برای افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند و آماده باش کشوری رادیولوژست ها  در مراکز دولتی و خصوصی  ازدیگر اقدامات مناسبی بود که دکتر صانعی طاهری به آن اشاره کرد و گفت: در طول ایام تعطیلات نیز خدمات سرپایی رادیولوژی با بالاترین کیفیت به مردم ارائه شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تکنسین های رادیولوژی فداکارانه  در خط اول مبارزه با کرونا در حال خدمت رسانی به مردم هستند، از زحمات شبانه روزی رادیولوژیست های کشور قدردانی کرد.

دکتر صانعی طاهری با اشاره به نامه دلگرم کننده  فرمانده مدیریت بیماری کرونا در کلان شهرتهران خاطرنشان کرد: این اقدامات نشاط بیش از پیش جامعه رادیولوژیست ها را در پی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، فرمانده مدیریت بیماری کرونا در کلان شهرتهران طی نامه ای به دکتر مرتضی صانعی طاهری رییس انجمن علمی رادیولوژی ایران از زحمات ارزشمند رییس و اعضای انجمن علمی رادیولوژی ایران در جهت درمان و کنترل ویروس کووید۱۹ قدردانی کرد.

در متن این نامه آمده است:

رییس محترم انجمن علمی رادیولوژی ایران

باسلام و احترام

با عنایت به اقدامات ارزشمند و شایسته علمی و فنی جنابعالی و اعضای محترم انجمن علمی رادیولوژی ایران در جهت کنترل و درمان بیماری کرونا که ناشی از حس مسئولیت پذیری و تعهد حضرتعالی و همکاران عزیز در شرایط حاص کنونی پیش آمده برای نظام سلامت کشور و بالاخص کلان شهر تهران می باشد، لازم می دانم صمیمانه از همه مساعدت ها و تلاش های صادقانه و مستمر آن انجمن تشکر و قدردانی نمایم.

امیدوارم شاهد تداوم اینگونه همکاری ها در کنار سایر عزیزان پزشک و پرستار و دیگر نیروهای خدمت رسان به عنوان سرباز خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا باشیم.

دکتر علیرضا زالی

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران  

انتهای پیام/

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *