خانه / جشنواره / رژیم صهیونیستی و کرونا دو روی یک قاتل هستند

رژیم صهیونیستی و کرونا دو روی یک قاتل هستند

محاصره رژیم صهیونیستی و کرونا دو روی یک قاتل هستند

محاصره رژیم صهیونیستی و کرونا دو روی یک قاتل هستند

نوار غزه حدود بیست سال است که با دستگاه تنفس زندگی می‌کند؛ چرا که این باریکه پس از انتفاضه الاقصی در سال ۲۰۰۰، توسط رژیم اشغالگر اسرائیل محاصره شده و این محاصره پس از پیروزی جنبش “حماس” در انتخابات تشدید شده است.

العالم– فلسطین اشغالی

رژیم اشغالگر فقط به محاصره نوار غزه بسنده نکرده است بلکه سه جنگ ویرانگر علیه این باریکه محاصره‌شده آغاز کرد که در جریان آنها هزاران فلسطینی کشته و خانه‌های‌شان ویران شدند و این محاصره همچنان ادامه دارد. این وضعیت باعث وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی در نوار غزه شد و این باریکه را به مکانی غیرقابل سکونت تبدیل کرده است.

در بحبوحه این شرایط تاریک و غمناک، ویروس کرونا همچون مهمانی ناخوانده وارد غزه شد؛ واقعیت این است که این ویروس هراس‌افکن تا این لحظه ۱۲ شهروند فلسطینی را آلوده کرده است.

در حالی‌‌که ۲ میلیون فلسطینی در نوار غزه به دلیل جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا خود را قرنطینه خانگی کرده‌اند و ترس‌شان نه تنها به خاطر کرونا است بلکه آنها از شرایط نامناسب غزه محاصره‌شده که توان مقابله با این ویروس را ندارد، نگرانند. نیمی از جمعیت نوار غزه زیر خط فقر هستند و صدها هزار خانوار نیز با دستمزدهای روزانه گذران عمر می‌کنند که در این شرایط، ماندن در خانه از ترس مبتلا شدن به کرونا به معنای فقدان درآمد و رویارویی با گرسنگی خواهد بود.

اگر از زاویه‌ای دیگر به این وضعیت نگاه کنیم باید گفت که غزه با فاجعه انسانی دست و پنجه نرم می‌کند از این جهت که از ۱۳ سال پیش، تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته پزشکی وارد این باریکه نشده است. در حالی‌که کشورهای جهان برای مقابله با ویروس تلاش می‌کنند ولی رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان محاصره غزه را ادامه می‌دهد و از مسئولیت‌های قانونی خود، به عنوان یک قدرت اشغالگر، جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در نوار غزه و تجهیز بیمارستان‌های آن به دستگاه‌هایی مجهز جهت تعامل با کرونا، شانه خالی می‌کند.

یک حقیقت بسیار دردناکی، که بخش درمانی در نوار غزه با آن روبه‌رو است این‌که در حالی‌که کرونا این باریکه را نیز درنوردیده است ولی تعداد تخت‌های مراقبت ویژه در کل بیمارستان‎های آن مجموعا ۱۰۰ تخت است که در بیمارستان‌های شهر غزه (۶۱ تخت)، خان یونس (۲۳ تخت)، استان شمال غزه (۱۶ تخت) و استان مرکزی (۱۰ تخت) است. در حالی‌که استان رفح، با جمعیتی بیش از ۲۵۰ هزار نفر، از نبود تخت مراقبت ویژه رنج می‌برد.

موضوع مهم این است که حدود ۷۲ درصد از تخت‌های مراقبت ویژه در بیمارستان‌ها پر هستند و فقط ۲۲ تخت برای مبتلایان به کرونا اختصاص می‌یابد.

در نهایت باید گفت نوار غزه قبل از رسیدن کرونا به آن، در حال احتضار بوده است و شیوع این ویروس در این باریکه به معنای برداشتن دستگاه تنفسی از آن و مرگش است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *