خانه / دارالقران / امریکا یاد بگیرد قبل از اینکه تنها بماند یا افقی برگردد

امریکا یاد بگیرد قبل از اینکه تنها بماند یا افقی برگردد

نیوزیلند نظامیان خود را از پایگاه التاجی عراق خارج کرد

نیوزیلند نظامیان خود را از پایگاه التاجی عراق خارج کرد

«وینستون پیترز» وزیر خارجه نیوزیلند امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ۴۵ نظامی این کشور پس از پایان ماموریت آموزشی خود در پایگاه «التاجی» در شمال بغداد، مطابق تصمیم (ژوئن سال) ۲۰۱۹ دولت، از این پایگاه خارج و در حال ترک عراق هستند. 

العالم– عراق

خبرگزاری «المعلومه» در این باره به نقل از پیترز نوشت: نیوزیلند بسیار خوشحال است که تعهد خود را به دولت عراق برای آموزش نیروهای امنیتی این کشور در پایگاه التاجی انجام داده است.

به گفته پیترز، پیشرفتهای چشمگیری در زمینه حذف تهدید گروه تروریستی «داعش» در عراق حاصل شده و اطمینان داریم که نیروهای امنیتی عراق به خوبی قادر به مقابله با تهدید این گروه خواهند بود.

وی افزود که از دسامبر گذشته در اردوگاه التاجی ۴۵ نظامی نیوزیلند مستقر شدند، و اکنون و پس از پایان ماموریت از این پایگاه خارج شدند؛ ۲۸ نفر هفته گذشته به کشور رسیدند و بقیه نیز در اواخر این هفته به نیوزیلند باز خواهند گشت.

در همین حال چهارشنبه گذشته وزارت دفاع جمهوری چک اعلام کرد که به دلیل نگرانیهای امنیتی و انتشار «ویروس کرونا»، ۳۰ نیروی نظامی خود را از عراق خارج کرده است.

وزارت دفاع جمهوری چک افزود که این نظامیان با یک فروند هواپیمای نظامی A-۳۱۹ عراق را ترک کردند و در فرودگاه نظامی پراگ فرود آمدند.

همچنین سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اواخر هفته گذشته اعلام کرد که نیروهای فرانسوی در قالب ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از عراق خارج شده‌اند.

سرلشکر «عبدالکریم خلف» گفت که نیروهای فرانسوی خاک عراق را ترک کردند و یک پایگاه هوایی نیز از سوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی تخلیه شد.

وی بدون اشاره به نام این پایگاه اضافه کرد که بازگشت نیروهای فرانسوی طبق توافق با دولت عراق انجام شده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *