خانه / جشنواره / حقوق بشری که اسرائیل و امریکا اجرا می کنند

حقوق بشری که اسرائیل و امریکا اجرا می کنند

اسرای فلسطین؛ مرگ تدریجی میان میله‌های زندان و کرونا

اسرای فلسطین؛ مرگ تدریجی میان میله‌های زندان و کرونا

ویروس کرونا، بدون مجوز و بدون هشدار قبلی، وارد بیشتر کشورهای جهان شده است تا قصه‌ای را برای آنها ثبت کند ولی تلخ‌ترین قصه‌اش برای فلسطینی‌هایی است که دهه‌هاست با مرض اسرائیل اشغالگر مواجه هستند؛ که جنایاتش علیه بشریت و انسانیت کمتر از جنایات کرونا نیست.

العالم– فلسطین اشغالی

از زندان‌های اسرائیل آغاز می‌کنیم. تصور کنید که پنج هزار زندانی، از جمله ۱۸۰ کودک و ۴۳ زن، در ۲۶ بازداشتگاه تحت شرایط سخت به‌سر می‌برند. داستان دردناک از جایی آغاز می‌شود که سهل‌انگاری و اهمال پزشکی عامدانه علیه این اسیرانی اعمال می‌شود که از بیماری‌های خطرناک رنج می‌برند و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. از سوی دیگر، در حالی‌که تمامی کشورهای جهان خیابان‌های‌شان را ضدعفونی می‌کنند ولی اداره زندان‌های اسرائیل اقدام به ضدعفونی کردن زندان‌های که فلسطینی‌ها در آنجا محبوسند، نکرده است ولی ما می‌بینیم که زندان‌هایی، که شهروندان این رژیم در آنجا بازداشت شده‌اند، کاملا ضدعفونی شده‌اند.

پیشتر نیز مسئولان اسرائیلی از وارد کردن ابزارهای نظافت و تمیزکاری به زندان‌ها ممانعت به عمل می‌آوردند و زندانیان را از بسیاری از مواد غذایی محروم می‌کردند. به همین دلیل ما با خطر بزرگی روبه‌رو هستیم که فرا روی اسرای فلسطینی قرار دارد و اگر بگوییم این یک خطر عمدی است که می‌تواند جان آنها را به خطر بیندازد، اغراق نکرده‌ایم.

حدود یک هفته پیش، اداره زندان‌های اسرائیل اعلام کرد که ۴ اسیر فلسطینی در زندان “مجدو” به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؛ خبری که دو روز بعد تکذیب شد. این اظهارات ضد و نقیض اسرائیلی‌ها، خانواده‌های اسرای فلسطینی را مضطرب کرده است که هیچ راهی برای اطمینان یافتن از سلامت جانی فرزندان‌شان ندارند. رژیم اسرائیل هیچ‌گونه تدابیری برای حفظ جان اسرا، چه با آزاد کردن آنها و چه برخوردار کردن آنها از تجهیزات پیشگیرانه، اتخاذ نمی‌کند بلکه محدودیت‌ها علیه آنها را افزایش داده است. بنابراین، این رژیم با چنین رفتارهایی قوانین بین‌المللی حقوق بشر را نقض می‌کند. این رژیم تنها اقدام پیشگیرانه‌ای که انجام داده، ممانعت از ملاقات خانواده‌ها با فرزندان اسیرشان است!!

این خطر روز به روز در حال افزایش است. میانگین موارد ابتلا به کرونا ویروس در فلسطین اشغالی به سرعت بالا می‌رود و این رژیم دیگر قادر به مهار آن نیست تا کنون ۱۹۳۰ نفر از اسیرائیلی‌ها به این ویروس آلوده شده‌اند و ۳ نفرشان نیز بر اثر آن کشته شدند. در سایه عدم توانایی این رژیم در مهار کرونا و عدم شفافیت نهاد نظامی آن درباره آمار واقعی شمار فوتی‌ها و مبتلایان، اوضاع بدتر نیز خواهد شد. گزارش‌های درز یافته به بیرون حاکی‌ست که اسرا به سه دلیل مهم در معرض خطر حتمی قرار دارند: ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن‌شان در نتیجه اهمال‌کاری مسئولان زندان‌ها درخصوص وضعیت سلامتی زندانیان، دوم تماس مستقیم زندانیان با نظامیانی که با مبتلایان به کرونا سر و کار دارند و مستعد انتقال این ویروس هستند. دلیل سوم نیز شرایط سخت زندان‌ها است که بدون نظافت و سم‌پاشی رها شده‌اند.

بنابراین، ما با بیماری همه‌گیری روبه‌رو هستیم که بر جهانیان لازم می‌داند که مسئولیت‌ اخلاقی و تاریخی‌شان را در مقابل ۵ هزار زندانی فلسطینی در پشت میله‌های زندان‌های اسرائیل، بر عهده بگیرند. ما در این برهه حساس نیاز داریم که افکار عمومی جهان درباره پرونده‌های انسانی و از سوی دیگر پرونده‌های تروریستی رژیم اشغالگر، آگاه شود. اقدامات این رژیم در تناقض با استانداردهای بین‌المللی است. جهان “پسا کرونا” باید با جهان قبل از کرونا متفاوت باشد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

صیحه آسمانی

به گزارش سید احمد حسینی ماهینی خبرنگار ماهین نیوز ایا پرواز هزاران پهباد و موشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *