خانه / از خراسان تا فلسطین / انشاءالله فتح مکه و ظهور آقا

انشاءالله فتح مکه و ظهور آقا

دستاوردهای مقاومت یمن علیه متجاوزان طی ۵ سال گذشته/ یحی سریع: انهدام ۸۴۸۷ تجهیزات نظامی و ۱۰ هزار نفر از نظامیان ائتلاف متجاوز سعودی

دستاوردهای مقاومت یمن علیه متجاوزان طی 5 سال گذشته/ یحی سریع:  انهدام 8487 تجهیزات نظامی و 10 هزار نفر از نظامیان ائتلاف متجاوز سعودی

نشست خبری سخنگوی نیروهای مسلح یمن با هدف تشریح پنج سال مقاومت و پایداری مردم یمن در برابر تجاوز ائتلاف سعودی لحظاتی پیش آغاز شد.

العالم – یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این نشست گفت: یمنی که در نظر همه ناتوان بود هم اکنون قدرتمندتر شده است؛ مردم ما خواستار استقلال هستند، نیروهای مسلح ما در معرض توطئه های تخریبگرانه قرار گرفتند اما در مقابله با حملات متجاوزانه ددمنشانه پیروز شدند.

وی بر اتحاد مردمی و نقش مهم قبائل در به ثمر نشستن پیروزی های سالهای جنگ تاکید کرد.

سریع خاطرنشان کرد: نیروهای ما ۴۰ روز به حملات عربستان امریکا پاسخ نداد و عنوان این مرحله صبر استراتژیک بود، علیرغم توقع شکست ما توسط بیشتر کشورهای دنیا ،نه شکست خوردیم و نه تسلیم شدیم، اعتراف متجاوزان به حجم حملات هوایی جاسوسی نیروهای هوایی آنان نشانه ای از ناکامی آنان در تسلیم کردن ماست، یمن مقاوم علیرغم حملات وحشیانه و شمار زیاد حملات تسلیم نشد.

وی تاکید کرد که مراکز تخصصی نیروهای مسلح یمن تعداد ۲۵۷۸۸۲ حمله از سوی ائتلاف متجاوز را ثبت کرده است.

سریع خاطرنشان کرد: یمن در تاریخ جنگ ها، کشوری بوده که بیشتر از همه معرض حملات قرار گرفته است؛ پرونده جنایتکارانه ائتلاف، لکه ننگی بر پیشانی بشریت باقی خواهد ماند و خون یمنی ها دامن رهبران جنایتکار کشورها را خواهد گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که در مقابل نیروهای مسلح ما در انجام عملیات های نظامی گسترده و ویژه موفق عمل کرده و معادلات جدیدی در جنگ ها ایجاد کرده است، بارزترین نتیجه عملیات، آزادسازی مناطق گسترده ای در جبهه های نهم، الجوف، مارب، الضالع و جبهه های مرزی است.

وی تصریح کرد: عملیات بازدارندگی استراتژیک نیروهای موشکی و پهپادی از جمله عملیات ویژه نیروهای ما بود.

یحیی سریع خاطرنشان کرد که سامانه های موشکی دفاعی جدید وارد خط نبرد شدند و توسعه سامانه های دیگر نیز در حال انجام است، نیروهای دریایی و دفاع ساحلی دست به بیش از ۲۹ عملیات ویژه زدند و کشتی ها و ناوها و ناوچه ها و قایق های دشمن را هدف قرار دادند.

سریع خاطرنشان کرد: نیروهای ما موفق شدند شماری از کشتی ها که آبهای منطقه ای یمن را نقض کردند، توقیف کنند. یگان تک تیرانداز هزاران عملیات تک تیراندازی در طول خطوط نبرد با دشمن و مزدورانش انجام دادند.

وی افرود: یگان مهندسی نیز در طول سال جاری موفق شد دست به ۴۵۰ عملیات بزند. تاکنون بیش از ۸۴۸۷ تانک و زره پوش و نفربر و بلدوزر متعلق به ائتلاف متجاوز منهدم شدند. اغلب عملیات یگان های مهندسی مستندسازی شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: رویارویی های نظامی به خسارتهای جانی گسترده در میان عناصر ائتلاف متجاوز و مزدورانشان از ملیتهای مختلف انجامید. ائتلاف متجاوز وادار شد با قراردادهای چند میلیارد دلاری مقادیر ی اسلحه خریداری کند.

یحیی سریع از کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰ هزار نظامی و افسر سعودی خبر داد و گفت: بیش از ۱۲۴۰ نفر در ارتش امارات کشته و یا زخمی شدند.

وی یادآور شد: عملیات بازدارندگی استراتژیک نیروهای موشکی و پهپادی از جمله عملیات ویژه نیروهای ما بود، نیروهای ما عملیات ویژه ای انجام دادند که به دلائلی اعلام نشد و در صورت نیاز شاید اعلام شود؛ نیروهای مسلح ما بیش از ۵۲۷۸ عملیات تهاجمی متنوع انجام دادند که ۱۶۸۶ مورد در سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از خنثی سازی ۵۴۲۶ حمله و نفوذ نیروهای متجاوز و مزدورانش خبر داد و گفت: یگان موشکی ما بیش از ۱۰۶۷ موشک بالستیک به چندین هدف ائتلاف در داخل و خارج یمن شلیک کرد، شلیک بیش از ۴۱۰ موشک بالستیک به اهداف نظامی و حیاتی در دو عمق سعودی و امارات از دیگر دست آورد های مقاومت در یمن بوده است، نیروهای مسلح ما تجارب جدیدی در سامانه های موشکی داشت که به زودی اعلام خواهد شد.

سریع خاطرنشان کرد: از برجسته ترین عملیات پهپادی عملیات سوم و عملیات نهم رمضان و عملیات المخا بوده است، سامانه های قاهر،برکان ، بدر، قدس ۱ ،نکال ،قاصم و ذوالفقار از جمله برجسته ترین سامانه های موشکی ما هستند، تا این لحظه بیش از ۱۶۰ عملیات پهپادی از جمله ۳۷ عملیات اطلاعاتی انجام شده اند همچنین ۶۶ عملیات پهپادی در عمق عربستان و ۹۴ عملیات پهپادی بر ضد اهداف متجاوزان در داخل خاک آنها انجام شده است.

سریع افزود که دفاع هوایی از ابتدای حملات بیش از ۷۲۱ عملیات متنوع از جمله ساقط کردن جنگنده ها و مقابله و اجبار به ترک محل را انجام دادند، ساقط کردن بیش از ۳۷۱ جنگنده متجاوزان از جمله ۵۳ جنگنده های آپاچی و ۳۱۸ هواپیمای جاسوسی از دیگر دست آورد های پدافند هوایی یمن بوده است.

وی افزود: ششمین سال مقاومت از سالهای پیش و برای متجاوزان سخت تر و دردناکتر خواهد بود، نیروهای مسلح بر در اختیار داشتن سلاح های بازدارنده و در راس آن موشک های بالستیک تاکیددارد، دشمنهای متجاوز باید منتظر حملات ویژه باشند که فقط با پایان تجاوز و محاصره به اتمام می رسد.

سریع در پایان خاطرنشان کرد: عملیات نیروهای ما موجب آسیب به مراکز نفتی عربستان و دیگر بخش های حیاتی این کشور شد، سهل انگاری نیروهای متجاوز موجب افزایش زخمی ها در سف مزدوران شد و ما آماده کمک به آنان هستیم؛ متجاوزان در سال گذشته حدود ۲۲ هزار تلفات کشته و زخمی داشتند

۲۶ مارس سال جاری (ششم فروردین ۹۸) پنجمین سال تجاوز سعودی اماراتی به یمن که در سایه سکوت جامعه جهانی نسبت به جنایت‌های جنگی و انسانی ضد ملت یمن دنبال شده، به پایان می‌رسد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اتش بس در غزه

موقع صلح حدیبیه هست باید به زیارت قدس رفت با دست خالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *