خانه / جشنواره / روسیه حاجت خود را از کرونا گرفت!/کرونا از مسابقات روسیه شروع شد

روسیه حاجت خود را از کرونا گرفت!/کرونا از مسابقات روسیه شروع شد

کارشناس اسپانیایی در گفتگو با مهر:

توافق ترکیه و روسیه در ادلب پیروزی برای دمشق و همپیمانانش بود

توافق ترکیه و روسیه در ادلب پیروزی برای دمشق و همپیمانانش بود

کارشناس اسپانیایی توافق اخیر میان روسیه و ترکیه در پی ماجراجویی های جدید و تحرکات ترکیه در ادلب را یک موفقیت برای مسکو، دمشق و همپیمانانش می داند.

«خوسه آنتونیو اخیدو» کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این نکته که تلاش دارد با نگاهی متفاوت به تحولات ادلب و سوریه بنگرد، اظهار کرد: شرایط در استان ادلب منجر به درگیری‌های مسلحانه شده است و این درگیری‌ها تعدادی کشته برجای نهاده و باعث درگیری‌های نظامی دو کشور همسایه یعنی ترکیه و سوریه شده است، تا جایی که حتی ممکن است آتش جنگ میان دو کشور برافروخته شود.

«آنتونیو آخیدو» کارشناس رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی افزود: ارتش سوریه از سوی تروریست‌های گروه «هیئت تحریر شام» (موسوم به جبهه النصره) مورد حمله سختی قرار گرفت و بی درنگ اقدام به انجام حملات تلافی جویانه علیه این گروه تروریستی کرد. در طی این حملات ۳۳ نظامی ترک نیز کشته شدند. این مسئله منجر به حمله نظامی ترکیه به اهدافی نظامی در خاک سوریه شد. از سوی دیگر روسیه با ارائه شواهدی به مقامات ترک ثابت کرد نیروهای ارتش سوریه در محلی که نیروهای تروریستی حضور گسترده ای داشته اند، مستقر بوده اند و ترکیه قبلاً اعلام کرده بود هیچ نیرویی نظامی در این مکان ندارد.

این کارشناس اسپانیایی در خصوص اتهام همکاری و همدستی ترکیه با آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریست‌های ساکن در شمال سوریه تاکید کرد: این یک جنگ تمام عیار است. شواهد بسیاری در مورد حمایت‌های گسترده ترکیه از گروه‌های تروریستی مستقر در استان ادلب واقع در شمال سوریه وجود دارد. ارتش ترکیه از تروریست‌های ادلب حمایت می‌کند و در حقیقت با این کار پیمان «سوچی» را نقض کرده است. پیمانی که امضا کنندگان را به عدم همکاری با گروه‌های تروریستی ملزم می‌کند. این در حالی است که ارتش سوریه برای برچیدن این گروه‌های تروریستی با حمایت و کمک‌های روسیه و دیگر هم پیمانانش تلاش‌ها و جانفشانی‌های بسیاری انجام داده است تا جایی که حتی موفق شده نیمی از استان ادلب را آزاد سازد.

«آنتونیو آخیدو» با اشاره به موفقیت آمیز بودن توافقات مسکو گفت: این در واقع پیروزی مهمی برای سوریه روسیه و هم پیمانانش به شمار می‌آید. گرچه سوریه در این توافقات حضور نداشت، اما ولادیمیر پوتین موفق شد در منطقه آتش بس ایجاد کرده و کنترل دو شاهراه بزرگ و حیاتی را در دست گیرد. تثبیت آزادی نیمی از استان ادلب از چنگال تروریست‌ها و دور کردن خطر و تهدید جدی تروریست‌ها از غرب شهر حلب به راستی این پیروزی بزرگی برای سوریه و هم پیمانانش به شمار می‌رود.

وی با اشاره با نقض پیمان سوچی و امضای توافق جدید میان مسکو و آنکارا، تلاش‌های توسعه طلبانه اردوغان در منطقه برای ایجاد امپراطوری عثمانی را تهدیدی علیه توافق جدید و امنیت تمام خاور میانه دانسته و در ادامه افزود: از دیرباز حکومت ترکیه همواره سعی داشته منطقه‌ای را تحت نفوذ امپراطوری جدید عثمانی ایجاد کند و بر روی سرزمین‌هایی که امپراطوری قدیمی عثمانی بر آنها حکومت می کرده، حکمرانی کند. حکمرانی که شامل سرزمین‌های بسیار وسیع، مختلف و متنوع بوده و البته حاکم بر مردمی که هرگز به امپراطوری عثمانی تعلق نداشته اند. این رویایی است که آفتی برای بالکان، لیبی و شمال سوریه به شمار می‌آید. از ابتدای جنگ سوریه اردوغان همواره سعی داشته است با حمایت غربی‌ها به این رؤیای دیرینه خود جامه عمل بپوشاند و این یک طرح شیطانی است.

آنتونیو آخیدو افزود: امپراطوری عثمانی مرده است، نابود شده است و دولت ترکیه باید دست از جنگ طلبی بردارد تا کشوری دوست برای همسایگان خود باقی بماند و حامل صلح و آرامش برای جهان چند قطبی باشد. این رؤیای شیطانی ترکیه در ادلب ایجاد بحران کرده است. هنوز مناطقی در دست ارتش ترکیه است و روشن است که اردوغان با همراهی تروریست‌های داعش، القاعده و جبهه النصره چاره استراتژیکی جز نقش بر آب دیدن رویاهایشان ندارند. آنها باید استقلال و حاکمیت سوریه را به رسمیت شناخته و مشروعیت سیستم سیاسی این کشور را بپذیرند.

این کارشناس مسائل سیاسی رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صداوسیما در پایان به موضع اتحادیه اروپا در قبال سرازیر شدن سیل مهاجران سوریه به اروپا اشاره کرد: اتحادیه اروپا همواره سعی داشته به شکلی بی طرف عمل کند. هرگاه اردوغان کاری انجام می‌دهد که به مذاق اروپا خوش نمی‌آید از او انتقاد می‌کند ولی در حقیقت اروپا و ترکیه همدست هم هستند. در حملات جنایتکارانه و خونباری که ازسال ۲۰۱۱ برعلیه دولت سوریه انجام شده است هم اروپاییان و هم ترکیه دست داشته اند. اروپا با وضع تحریم‌های اقتصادی سخت و نامشروع خود علیه سوریه از یک طرف و ترکیه با اجازه دادن به هزاران تروریست جهت استفاده از خاک ترکیه برای انجام عملیات نظامی علیه سوریه،درحقیقت سوریه را به خاک و خون کشانده اند. اردوغان سعی دارد در این شرایط از اوضاع نابسامان مهاجران سو استفاده کند تا بتواند از اروپایی‌ها پول طلب کند، مهاجرانی که تنها اهل سوریه نیستند بلکه متعلق به بسیاری دیگر از کشورهای جهان هستند. موضوع سرازیر شدن مهاجران به سوی مرزهای اروپا یک طعمه از سوی ترکیه است تا جیب‌هایش را از پول اروپایی‌ها پر کند. در واقع اروپا به خاطر این همه خصومت و دشمنی ترکیه علیه سوریه به این کشور پاداش می‌پردازد.کد خبر 4879821

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *