خانه / جشنواره / ادارات در هفته آینده تعطیل نیست

ادارات در هفته آینده تعطیل نیست

استاندار تهران: برنامه ای برای تعطیلی ادارات در هفته آینده نداریم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه نشست ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای تعطیلی ادارات در هفته آینده تصمیمی گرفته شده است؟ گفت: تا امروز نه و همانطور که دیروز هم رئیس جمهور اشاره کرد بنابر تعطیلی نیست، اما بر اساس بخشنامه‌ها و تاکیدات صورت گرفته افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند مرخصی می‌گیرند و هر کاربری که امکان دورکاری داشته باشد سعی خواهد شد از حضورش در ادارات خودداری شود.Play Videoکد ویدیودانلود  آمادگی ایجاد ۱۰ هزار نفر ظرفیت در مراکز نقاهتگاهی 
انوشیروان محسنی بندپی گفت: در این جلسه آخرین اقدامات انجام شده در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بحث و بررسی شد و با توجه به پیک بیماری در این روز‌ها از مسئولان وزارت بهداشت تقاضا داریم در بحث تامین دارو در استان مساعدت بیشتری کنند. هفت مرکز نقاهتگاهی افراد ترخیص شده از بیمارستان‌ها را تحت کنترل دارند تا بیماری کرونا منتقل نشود و هدفگذاری ما این است که تا ۱۰ هزار نفر ظرفیت در استان ایجاد کنیم.
استاندار تهران گفت: در استان تهران در دو بعد فنی و تکنیکی، اقدامات شاخصی صورت گرفته است که تا امروز مهمترین اقدام که به تایید سازمان بهداشت جهانی هم رسید بحث بیماریابی و اقدام بعدی پیگیری بیماران ترخیص شده است که به حال خود رها نشوند.
وی گفت: بعد دیگری از اقدامات گسترش مراکز جامع خدمات سلامت محور است که حدود ۵۳ مرکز در استان تهران فعالیت می‌کنند و ۱۱ مرکز ۲۴ ساعته و بقیه ۱۶ ساعته مشغول ارائه خدمت هستند.
استاندار تهران افزود: گسترش خدمات جامع محله محور از دیگر اقدامات است که از ظرفیت‌های محلی استفاده می‌شود.
محسنی بندپی با اشاره به این که به لحاظ پشتیبانی و حمایتی هم اقدامات شاخصی در استان صورت گرفته است، گفت: ما برای هزینه کرد برخی منابع مالی در بحث بیماری کرونا مشکلاتی داشتیم که در مذاکره با دیوان محاسبات مقرر شد به لحاظ قانونی اولویت اول، دوم و سوم برای هزینه کرد در اقدامات پیشگیرانه و تهیه لوازم در استان تهران به موضوع کرونا اختصاص یابد.
وی گفت: در همین خصوص با جذب نیرو‌های ۸۹ روزه نیز موافقت شد که با نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی بکارگیری آن‌ها منع قانونی نداشته باشد.
استاندار تهران افزود: در کنار این مسائل مشکلاتی هم با توجه به گستردگی جمعیت تهران و تراکم آن در بحث کمبود دارو داریم که درخواست کردیم برطرف شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا

🔻معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با میراث‌آریا:   ⭕تسهیلات ویژه و برگزاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *