خانه / احمد ماهینی / حتی اس ۴۰۰ هم نتوانست کاری کند

حتی اس ۴۰۰ هم نتوانست کاری کند

ورود ارتش سوریه به شهر سراقب

پس از درگیری شدید با گروه‌های مسلح، نیرو‌های نظام موفق شدند وارد شهر سراقب در استان ادلب شوند.   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، پس از درگیری شدید با گروه‌های مسلح، نیرو‌های نظام موفق شدند وارد شهر سراقب در استان ادلب شوند.گزارش اختصاصی خبرنگار اعزامی صداوسیما به حلبPlay Videoکد ویدیودانلودفیلم اصلینیرو‌های ترکیه دو موشک به منطقه جمعیه الزهراء شلیک کردندشبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه به نقل از خبرنگار این شبکه در حلب گزارش داد دو موشک به منطقه جمعیه الزهراء اصابت کرد. این موشک‌ها را نیرو‌های نظام ترکیه شلیک کردند. ارتش سوریه کنترل سراقب را در دست گرفتبه گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ارتش سوریه کنترل شهر راهبردی سراقب در استان ادلب را بار دیگر در دست گرفت و در حال پاکسازی بقایای گروه‌های مسلح در اطراف این شهر است.ارتش سوریه، یگان‌های توپخانه‌ای ارتش ترکیه را در نزدیکی شهرک قمیناس در ادلب هدف قرار داد. توپخانه‌های ارتش ترکیه در این منطقه، در زمان نبرد‌ها در سراقب، مواضع ارتش سوریه را گلوله باران می‌کردند. پاکسازی سراقب پس از طرد تروریست‌هاشبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه تصاویری زنده از تدابیر ارتش سوریه برای پاکسازی سراقب در حومه ادلب پس از طرد تروریست‌ها از آنجا پخش کرد. 
خبرنگار الاخباریه که همزمان با پخش این تصاویر گزارش می‌داد با اشاره به این که گروه‌های تروریستی تصور می‌کردند می‌توانند دوباره به اینجا نفوذ کنند در نتیجه حملاتی را آغاز کردند و کوشیدند با استفاده از ابزار‌های رسانه‌ای بخصوص رسانه‌های وابسته به ترکیه این حملات را بزرگنمایی کنند و بگویند داخل سراقب هستند حال آن که ارتش سوریه در سراقب حضور دارد و مواضع خود را در اینجا تثبیت کرده است و منتظر دستور بود و پس از آغاز حمله تروریست ها، به آن‌ها واکنش نشان داد و اکنون کار پاکسازی سراقب از مواد منفجره به جای مانده از تروریست‌ها را آغاز کرده است و همزمان با این پاکسازی به تعقیب تروریست‌ها در مناطق اطراف سراقب نیز ادامه می‌دهد تا تروریست‌های باقی مانده در گوشه و کنار را نیز نابود کند. 
در ادامه گزارش آمده است: سراقب که نظام رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه رؤیای آن را در سر می‌پروراند اکنون تحت سیطره ارتش سوریه است و ارتش با اجرای عملیاتی، مواضع و تجهیزات تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهد و می‌کوشد همه کانون‌های حضور آن‌ها را نابود کند. ارتش دستاورد‌های زیادی کسب کرده و خسارات زیادی به آن‌ها وارد کرده است. این مناطق به قتلگاه تروریست‌ها و ارتش ترکیه تبدیل شده است. دومین ارتش بزرگ ناتو اکنون در برابر ارتش سوریه در سراقب شکست خورده است. 
وی ادامه داد: تروریست‌ها دیروز تلاش کردند به منطقه جبل زاویه حمله کنند، اما ارتش در مقابله آن‌ها ایستاد. یگان‌های مهندسی ارتش سوریه هم اکنون مشغول پاکسازی شهر هستند و ارتش نیز مواضع خود را در سراقب تثبیت می‌کند. ابراز امیدواری اردوغان به برقراری آتش بس در ادلبرئیس جمهور ترکیه در آستانه سفرش به مسکو (۱۵ اسفند) گفت: امیدوارم در دیدار با ولادیمیر پوتین در خصوص آتش بس سریع در ادلب به نتیجه برسیم.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از آنکارا، اردوغان این مطلب را امروز در جلسه مشاوره‌ای حزب عدالت و توسعه عنوان کرد وافزود: بار‌ها گفته ام بازهم می‌گویم که مشکل ما در سوریه نه با روسیه است نه با ایران، ما تنها بدنبال تآمین امنیت مرزهایمان و حل بحران انسانی میلیون‌ها مهاجر سوری هستیم.
رئیس جمهور ترکیه گفت: نیرو‌های ما در سوریه تا حالا نه روسیه و نه ایران را مورد هدف قرار نداده اند، نیرو‌های تحت امر ما در چارچوب سپر بهار فقط عناصری که خون سربازانمان ریخته را مورد هدف قرار می‌دهند.
اردوغان تاکید کرد: چنانچه نیرو‌های سوری که از مرز‌های تعیین شده توسط ترکیه خارج نشوند مورد هدف قرار خواهند گرفت. گزارش اختصاصی خبرنگار صداوسیما از آنکاراPlay Videoکد ویدیودانلودمرکز آشتی روسیه: دیگر نمی‌توانیم امنیت هواپیما‌های ترکیه‌ای را تضمین کنیم
رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه تاکید کرد این کشور دیگر نمی‌تواند امنیت هواپیما‌ها و بالگرد‌های ترکیه‌ای بر فراز استان ادلب سوریه را تضمین کند. 

ورود ارتش سوریه به شهر سراقب


به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، اولیگ ژوراولوف گفت: با توجه به تصمیم دولت سوریه برای بستن حریم هوایی استان ادلب، روسیه دیگر نمی‌تواند امنیت هواپیما‌های ترکیه‌ای را تضمین کند. 
گفتنی است این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ترکیه دو فروند هواپیمای نظامی ارتش سوریه را بر فراز ادلب سرنگون کرد و فرودگاه نظامی النیرب را هدف قرار داد. ارتش سوریه هم از سرنگون کردن سه فروند پهپاد ترکیه‌ای در ادلب خبر داد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ضیافت شاعران

در فرهنگسرای انقلاب؛ ضیافت شاعران به مناسبت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می‌شود گردهم آیی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *