خانه / جشنواره / نوجوانان خالقان آثار حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

نوجوانان خالقان آثار حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

نوجوانان خالقان آثار حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
نوجوانان خالقان آثار حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

نوجوانان خالقان آثار حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می شوند/ اختتامیه ی مسابقه اسوه حسنه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
اختتامیه ی مسابقات فرهنگی و هنری اسوه حسنه با حضور دانش آموزان، معلمان و داوران مسابقات در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، این موزه در راستای نیل به اهداف خود در زمینه ی “برقراری ارتباط بیشتر نسل جوان و نوجوان با مفاهیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس”، این مسابقه را با همکاری برخی مدارس شهر تهران در حوزه های مختلف از جمله عکاسی، نمایشنامه خوانی، انشاء، تئاتر، احکام و نهج البلاغه برگزار کرده است. منتخبین این مسابقه برای شرکت در مرحله ی نهایی و شرکت در اختتامیه روز سی ام بهمن ماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حاضر خواهند شد.
یکی از بخش های این مسابقات که به شکل ویژه برگزار می شود، مسابقه ی عکاسی با موضوع دفاع مقدس و موزه انقلاب اسلامی است که در آن شرکت کنندگان طی بازه زمانی مشخص از سوژه های موجود در محوطه موزه در محورهای مذکور، عکاسی می کنند و نهایتا آثار شرکت کنندگان در مهلت داده شده، جمع آوری و داوری شده و آثار منتخب در بخش های مختلف در مراسم اختتامیه تقدیر می شوند.
داوری بخش های ویژه ی مراسم اختتامیه به عهده ی آقایان واجدی در بخش عکاسی، سلیمانی و بشارتی در بخش تئاتر می باشد.
مراسم اختتامیه چهارشنبه سی بهمن ماه از ساعت هشت الی هفده در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
پایان مطلب/

برگزاری کارگاه مهارت های زندگی / استرس در زندگی زنان شاغل
ششمین دوره ی کارگاه مهارت های زندگی با موضوع مدیریت استرس جهت بهره مندی بیشتر بانوان شاغل، بیست و نهم بهمن ماه در سالن شهدای دزفول موزه ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، روانشناس و مشاور خانواده، دکتر سودابه عبدی، مدرس این کارگاه با اشاره به اهمیت کنترل استرس در زندگی مردم ساکن در شهرهای صنعتی، خاطرنشان کرد: “استرس عنصری است که زمینه ساز بسیاری از اختلالات روحی و روانی در افراد است و مشکلات زیادی در حوزه هیجانی و حتی پرخاشگری و همینطور مشکلات بین زوجین و مشکلات والدین و فرزندان ایجاد می کند.”
وی در ادامه درباره چگونگی تولید استرس گفت : “عوامل بیرونی و محرک های درونی استرس را تولید می‌کنند، اما سازندگی و یا مخرب بودن استرس منوط به سطح آگاهی ما از آن است. منابع تولید استرس درونی شامل تیپ های شخصیتی، تعارضات، باورها یا افکار ناکارآمد و بایدها و نبایدهایی ست که در راستای تجربه های بد دوران کودکی شکل می گیرد.”
همچنین عبدی درباره ی راه حل های مقابله با استرس اینگونه بیان کرد : “بوسیله ی این قبیل بایدها روان ما سعی می‌کند از خود مراقبت کند. اما این بایدها و نبایدها تآثیرات مخربی هم در پی دارند. راه حل این است که این “باید ها” را تبدیل کنیم به “من حداکثر تلاشم راخواهم کرد” و همین پیش فرض ساده کمک می‌کند بر بسیاری ازاسترس‌هایمان مسلط شویم.”
مدرس کارگاه در ادامه با اشاره به عوامل بیرونی استرس زا افزودند : “توانایی ما و انتخاب‌هایمان باید هم‌خوانی داشته باشند. زیرا اگر انتخاب هایمان با پتانسیل هایمان هماهنگ نباشد سبب استرس می شوند.”
وی اضافه کرد ارتباطات فردیِ استرس زا باعث تخریب بسیار زیادی می شوند. اما اگر روابطمان را بر مبنای رفتار جرات ورزانه به جای منفعل یا خشن تنظیم کنیم که بتوانیم ضمن آن خواسته ها، نیاز ها و احساسات خود را به راحتی با طرف مقابل در میان بگذاریم و به یک توافق برسیم باعث کاهش چشمگیر استرس هایمان خواهیم شد.
ایشان نداشتن برنامه ریزی صحیح و زمان بندی مشخص را از دیگر علل زایش استرس های آسیب زننده برشمردند.
در انتهای این کارگاه که با حضور بانوان شاغل در سالن شهدای دزفول موزه ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، حاضرین به پرسش و پاسخ با کارشناس جلسه درباره ی موضوع کارگاه پرداختند.
پایان مطلب/

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سميه سادات سلطانيان

تبلیغات کاندیدها

کاندیدها از امروز برای تبللیغات خود اقدام نمایند۰۹۱۲۰۸۳۶۴۹۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *