خانه / جشنواره / تظاهرات در دیرالزور علیه حضور اشغالگران آمریکایی

تظاهرات در دیرالزور علیه حضور اشغالگران آمریکایی

تظاهرات در دیرالزور علیه حضور اشغالگران آمریکایی

مردم یک شهرک در استان دیرالزور در شرق سوریه علیه حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی و گروه شبه نظامی همپیمان آن موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه تظاهرات کردند.

العالم – سوریه

مردم شهرک «السفیره» در استان دیر الزور سوریه روز یکشنبه با برپایی تظاهرات خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از خاک سوریه را خواستار شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد: « اهالی این شهرک تظاهراتی اعتراضی علیه رفتارهای گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه برپا کردند و خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی را خواستار شدند».

بر اساس این گزارش معترضان جاده اصلی دیر الزور الرقه را از سمت الجزیره با آتش زدن لاستیک ‌های خودرو مسدود کرده بودند.

در هشتم فوریه نزدیک به ۱۴۰ تریلی حامل تجهیزات نظامی و تدارکات از گذرگاه مرزی سیملکا در شمال عراق وارد سوریه شد و بار خود را در دیرالزور تسلیم نیروهای آمریکایی کرد.

خبرگزاری آناتولی هم گزارش داده است که با تقویت حضور ارتش سوریه در دیرالزور عرب‌های محلی از این استان اخیرا به صفوف نیروهای ارتش سوریه برای مبارزه با تروریسم ملحق شده‌اند.

آمریکا به تازگی هم کاروانی از خودروهای زرهی خود را از عراق به استان نفت خیز «الحسکه» در شمال شرقی سوریه اعزام کرده است. دستکم ۵۵ خودروی زرهی، تانک و تجهیزات مهندسی از عراق به استان الحسکه رسیده است.

نیروهای آمریکا اوائل ماه جاری میلادی نیز ساخت یک پایگاه نظامی جدید را در استان الحسکه آغاز کردند تا از دسترسی نیروهای روسیه به میدان نفتی «رمیلان» ممانعت کنند.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز چندی قبل گفت که نیروهای آمریکایی، مسئولیت «حمایت» از میادین نفتی شرق سوریه را برعهده خواهند داشت. وی نیروهای سوریه و روسیه را تهدید کرد که در صورت نزدیک شدن به میادین نفتی، با «پاسخ قاطع» آمریکا روبرو می‌شوند.

نماینده سوریه در سازمان ملل چندی قبل گفت که آمریکا چاه‌های نفت این کشور را اشغال کرده و درآمدهای ملت سوریه را در سایه سکوت شورای امنیت به یغما می‌برد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا

🔻معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با میراث‌آریا:   ⭕تسهیلات ویژه و برگزاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *