خانه / غزنه تا غزه / حالا دیگر هیچ برگی از درخت نمی‌افتد

حالا دیگر هیچ برگی از درخت نمی‌افتد

دست ایران در کار است!:

در نشست خبری مطرح شد؛ سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، ادعای مطرح شده مبنی بر اینکه سلاح‌های ایرانی دست انصارالله یمن است را رد کرد

تنها راه حل، خروج بیگانگان از منطقه است

سخنگوی وزارت خارجه تنها راه حل خروج منطقه از بحران و تنش را خروج بیگانگان از منطقه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، سخنگوی وزارت امور خارجه تنها راه حل خروج منطقه از بحران و تنش را خروج بیگانگان از این منطقه دانست و تاکید کرد: موضوع قدس و فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است و کشور‌های اسلامی و منطقه باید اختلافات و سوء تفاهمات را کنار بگذارند.آقای موسوی در نشست خبری هفتگی خود درباره وضعیت ابتکار ایرانی “صلح هرمز” گفت: اکثریت کشور‌هایی که موضوع این طرح بودند، چارچوب‌های طرح ایران را مکتوب و شفاهی پذیرفتند، اگر آن‌ها واکنش و پیشنهاد دیگری دارند آماده دریافت و شنیدن آن هستیم. 
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره چشم انداز حل اختلاف با عربستان و اظهارات مقامات سعودی گفت: ما خارج از کم خردی و گا‌ها نفهمی برخی مقاماتی که نام بردید، کماکان بر موضعی که گرفتیم، پافشاری می‌کنیم که تنها راه حل خروج منطقه از بحران و تنش، همکاری کشور‌های منطقه است و تنها عامل مخل در این زمینه را دخالت‌های بیگانگان می‌دانیم، اصرار داریم، قدس و فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و باید کشور‌های اسلامی و منطقه اگر اختلافات و سوء تفاهماتی دارند، موقتا و دائمی کنار بگذارند و به مسئله اول که الان دنیای اسلام با آن مواجه است، بپردازند و امیدواریم سعودی‌ها اقدامات وحدت شکن از جمله صادر نکردن روادید برای هیأت ایرانی را تکرار نکنند.
وی در ادامه درباره خروج ایران از معاهده “ان پی تی” اظهار داشت: تصمیمی است که در نهایت نظام باید بگیرد و اگر به این جمع بندی برسند قطعا اعلام خواهند کرد. 
آقای موسوی افزود: ما به کشور‌های باقیمانده در برجام اعلام کردیم در صورتی که اروپایی‌ها به ناحق و غیرقانونی بحث بردن پرونده را به شورای امنیت صورت دهند اقدامات دیگری را در دستور کار داریم که از آن جمله می‌تواند خروج از “ان پی تی” باشد، هنوز کسی در نظام به این جمع بندی نرسیده، ولی به عنوان گزینه مطرح است.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین با بیان اینکه ما از هر حرکتی در جهت خروج نظامیان آمریکایی از منطقه حمایت می‌کنیم، گفت: اظهارات برایان هوک و سایر مقامات آمریکایی را در جایگاه نمی‌بینم که راجع به برجام حرفی بزنند، اگر برای آن‌ها مهم نیست چرا حرف می‌زنند و نگران هستند، این موضوع به کشور‌های باقیمانده در برجام مربوط است که مرتب درباره آن در حال رایزنی هستند.
آقای موسوی درباره اقدامات صورت گرفته ایران در پی ترور شهید سلیمانی، گفت: اقداماتی در سطح سازمان ملل و شورای امنیت و سند‌ها و شکایت‌هایی را ثبت کردیم و واکنش‌هایی که به این موضوع داشتیم اطلاع دادیم و با همکاری قوه قضاییه در داخل کشور پیگیر ابعاد دیگر این موضوع هستیم، خون شهید سلیمانی آن‌ها را رها نخواهد کرد.

ورود مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران

آقای سید عباس موسوی گفت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز (دوشنبه) وارد تهران شد تا با مقامات کشورمان دیدار و گفتگو کند.

محور گفتگو‌های آقای جوسب بورل و آقای محمد جواد ظریف را بررسی تحولات برجامی، روابط ایران و اروپا و مسایل منطقه‌ای دانست و افزود: آقای جوسب بورل همچنین قراراست با رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کند.Play Videoکد ویدیودانلودفیلم اصلیسردار سلیمانی خیرخواه کشور‌های منطقه و اسلامی بود
سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر اینکه خلأ وجود شهید سپهبد سلیمانی در منطقه پرشدنی نیست، گفت: گرچه سردار شهید سلیمانی فرمانده نظامی بود، ولی وی خیرخواه منطقه و کشور‌های اسلامی و نگران گسترش تروریسم و افراطی گری در منطقه بود و همکاری‌های نزدیکی بین وزارت خارجه و سردار سلیمانی وجود داشت. آقای موسوی در ادامه نشست خبری درباره دستورکار ایران درباره روند صلح افغانستان پس از ترور شهید سپهبد سلیمانی اظهار داشت: بعد از شهادت سردار سلیمانی همان سیاست‌ها در افغانستان و سایر کشور‌های همسایه دنبال خواهد شد و سیاست خارجی ایران در قبال همسایگان مبتنی بر منطق و واقعیت‌های موجود و مصالح ملت‌ها و کشور‌های منطقه بوده، دچار تغییر نخواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه با اشاره به سفر آقای طاهریان نماینده ویژه ایران در امور افغانستان به کابل، گفت: این سفر تازه‌ای نیست و آقای طاهریان معمولا به افغانستان رفت و آمد دارد و دیدار‌هایی را با مقامات افغان انجام می‌دهد، لازم بود در شرایط جدید منطقه ای، سفری به افغانستان داشته باشد و آخرین مواضع درباره روند صلح را بشنوند.
آقای موسوی درباره حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق، گفت: اقدام ما با اطلاع دولت عراق بوده است، ایران اگر اقدامی صورت دهد با شجاعت اعلام می‌کند، اگر قرار باشد اقدامی به عنوان جمهوری اسلامی انجام دهیم علنی و رسمی خواهد بود و به صراحت مسئولیت آن را می‌پذیریم، این گمانه زنی‌ها که در نقاط مختلف به ایران نسبت می‌دهند را رد می‌کنم.
وی در ادامه درباره اظهارات وزیر خارجه فرانسه درباره دو شهروند فرانسوی گفت: نهاد‌های قضایی بیشتر می‌توانند توضیح دهند یک شهروند ایرانی است و یک شهروند نیز فرانسوی و جرم آن‌ها امنیتی است و برخلاف برخی اظهارنظر‌هایی که چندی پیش شنیدم مبنی بر تبرئه آن‌ها صحت ندارد و آن‌ها هنوز متهم و مجرم هستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: برخی نگرانی دوستان فرانسوی را درک می‌دانیم و خودشان می‌داننند این‌ها از کلیه حقوق قانونی برخوردارند، شهروند فرانسوی دسترسی کنسولی داده شده است و شهروندی که ایرانی است، چون تابعیت دوگانه را قبول نداریم به عنوان شهروند ایرانی محسوب می‌کنیم و خانواده و دوستانش او را ملاقات کرده اند و همه امکانات در این زمینه فراهم است باید اجازه دهند روند قضایی و حقوقی طی شود و با این اظهارنظر‌ها و فشار‌ها و کشاندن موضوعات امنیتی به سطح جامعه به نتیجه دلخواه نمی‌رسند.
وی درباره اقدامات صورت گرفته برای دانشجویان ایرانی در چین اظهار داشت: عملکرد مسئولانه دولت چین در قبال این بیماری خطرناک را تحسین و مجددا اعلام می‌کنم، مطمئن هستیم دولت و ملت چین از این بحران هم عبور خواهند کرد و با پشتکاری که در آن‌ها سراغ داریم، امیدواریم این کار انجام شود.
آقای موسوی افزود: برخورد غیر اخلاقی مقامات آمریکایی نسبت به این بحران که سازمان بهداشت جهانی وضعیت بحرانی جهانی اعلام کرده، یک فرصت طلبی سخیف و زشتی بود که آن را تقبیح می‌کنیم که دنبال سود اقتصادی از این وضعیت هستند. 
وی بیان کرد: از حدود ۲۰ روز پیش که اخبار ویروس منتشر شد، سفارت ایران در پکن و سرکنسولگری‌های ما در نقاط مختلف چین از جمله گوانگجو، شانگ‌های و هنگ کنگ به حالت آماده باش در آمدند ارتباط اولیه با ایرانیان مقیم ووهان ایجاد و درخواست‌های آن‌ها اجابت و اقلام موردنیازشان به آن‌ها رسانده شد.
سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: شهر “ووهان” تحت شدیدترین قرنطینه است و همه اقدامات باید با همکاری و اطلاع دولت چین باشد، یکسری محدودیت‌های آن‌ها را درک و البته نگرانی‌های اتباع خود را درک می‌کنیم، الحمدالله تا الان کسی مبتلا نشده و لازم است هر چه سریعتر این پیگیری‌ها انجام شود و تمهیدات لازم صورت گرفته و کمیته ویژه‌ای در دولت تشکیل شده است.
آقای موسوی افزود: وزارت راه متولی شده با همکاری وزارت بهداشت تمهیدات لازم را برای اعزام هواپیما به ووهان انجام دهد. 
سخنگوی وزارت خارجه درباره اعزام ناو جنگی ژاپن به منطقه هم گفت: به ژاپنی‌ها گفته ایم این اقدام سازنده‌ای نیست، امنیت منطقه را کشور‌های منطقه به ویژه ایران می‌توانند تامین کنند و هر گونه حضور نظامی خارجی به پیچیدگی‌های منطقه می‌افزاید و ناامنی را دامن می‌زند، امیدواریم ژاپنی‌ها در این اقدام تجدیدنظر کنند.
وی درباره اظهارات مقامات اوکراینی درباره دریافت غرامت بابت هواپیما گفت: در خصوص بحث غرامت کمیته‌ای تشکیل شده و دو طرف مذاکرات خیلی خوبی با هم داشتند چه به صورت حضوری و چه غیرحضوری و وزارت خارجه عضو فعال این کمیته است. الان زود است راجع به این موضوع اظهارنظر شود. برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام، در آینده‌ای نزدیک
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره نشست کمیسیون مشترک برجام در خصوص بررسی مکانیسم حل و فصل اختلاف، گفت: چندی پیش کارشناسان دو طرف صحبت‌هایی داشتند و امروز هم یکی از محور‌های عمده گفتگو‌ها با آقای جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران در خصوص همین موضوع است. 
آقای سید عباس موسوی در ادامه نشست خبری تصریح کرد: توافق شد در آینده نزدیک کمیسیون مشترک برگزار شود، ولی تاریخ و مکانش هنوز قطعی نشده که به محض قطعی شدن اطلاع رسانی می‌شود.
آقای موسوی همچنین در ادامه با بیان اینکه “سنتکام” عنوان کرده تهدیدات ایران علیه آمریکا برقرار است، گفت: اینجا منطقه ماست و طبیعی است هر بیگانه‌ای در منطقه غیر خودش باشد احساس نگرانی و ناامنی و ترس کند. ما ملت و کشوری هستیم که به ویژه در حمله موشکی که به پایگاه عین الاسد نشان دادیم نه اهل تعارف هستیم نه مماشات و نه بلوف.
وی تاکید کرد: ایران هر زمان احساس کند منافعش به خطر افتاده و دشمنان اقدام شنیعی همچون ترور سردار انجام دهند، در پاسخ به این اقدامات رذیلانه درنگ نخواهیم کرد. اگر کاری بکنیم و کردیم این شجاعت و شهامت را داریم که اعلام کنیم این کار را ما صورت دادیم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، ادعای مطرح شده مبنی بر اینکه سلاح‌های ایرانی دست انصارالله یمن است را رد کرد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سیاست منطقه‌ای ایران عنوان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه با ثبات و سازنده است. هر جا احساس کردیم حرفمان شنونده و نفوذ دارد از آن برای ثبات و امنیت در منطقه استفاده کنیم. اگر قدرتی ایران دارد در راستای ثبات و امنیت در منطقه به کار گرفته و خواهد گرفت. 
آقای موسوی افزود: اگر ایران جایی حضور مستشاری دارد به دعوت کشور‌های منطقه و قدرت‌های قانونی منطقه و با درخواست رسمی آن‌ها است، فکر نمی‌کنم سیاست منطقه‌ای ایران که سیاست اصولی، سازنده و ثبات ساز است با توجه به فشار‌ها و تحولاتی که رخ داده است، عوض شود. برخی کشور‌ها آبروی جهان اسلام را به بازی گرفته اند
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه برخی کشورها، آبروی اسلام و جهان اسلام را به بازی گرفته اند، تصریح کرد: هفته گذشته یکی از ننگین‌ترین پیشنهادات با نادیده گرفتن حقوق فلسطین ارائه شد که هدف آن فراموشی آرمان جهان اسلام است. 
آقای موسوی در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران، تاکید کرد: ایران تا تحقق آزادسازی قدس شریف در کنار ملت فلسطین خواهد بود، جا دارد از مواضع برخی کشور‌ها در خصوص طرح “معامله قرن” اظهار تأسف کنم که آبروی اسلام و جهان اسلام را به بازی گرفتند و دشمن را جای دوست نشاندند.سخنگوی وزارت خارجه سکوت برخی کشور‌ها درباره معامله قرن گفت: به کشور‌های اسلامی و منطقه و امت اسلامی هشدار می‌دهیم این توطئه عظیمی است که در پسِ معامله قرن شکل می‌گیرد و حیثیت اعراب و مسلمانان را به باد خواهد داد. 
وی افزود: کشور‌های منطقه باید مطلع و آگاه باشند که ایران خیرخواه همه کشور‌های منطقه است و براساس اصول و اهدافی که دارد و تعالیم اسلامی و اخلاق و قانون اساسی خود همواره خواستار اتحاد جهان اسلام و تقویت امت اسلامی است.
آقای موسوی تصریح کرد: تنها موجودیتی که ممکن است در این راه سد ایجاد کند، رژیم صهیونیستی است و امیدواریم کشور‌های منطقه به دام نیفتند البته کشور‌های منطقه بیدار هستند، اما معدود کشور‌هایی که هنوز به این بیداری نرسیدند امیدواریم بیدار شوند.وی در ادامه در خصوص اعلام آمادگی هند برای میانجی گری میان تهران و واشنگتن، گفت: وضعیت ما و ایالات متحده در وضعیت میانجی گری نیست، آمریکا رویکردی خصمانه در قبال ایران دارد و آن را بروز می‌دهد که با موجودیتی به نام ایران مشکل دارند، ما همه کشور‌ها را به مقامات آمریکایی و مواضع آن‌ها ارجاع می‌دهیم، آمریکا باید تغییر رفتاری بنیادین را از خود بروز دهد. Play Videoکد ویدیودانلودفیلم اصلیسخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص مذاکره با آمریکا هم گفت: نداشتن مذاکرات دوجانبه با آمریکا موضعی است که همه مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اند، آن‌هایی هم که میانجیگری مطرح می‌کنند در جریان هستند که ایران هیچگونه مذاکره دوجانبه‌ای با آمریکایی‌ها ندارد و نخواهد داشت.
وی افزود: این سیاست ماست و آنچه نظام بر آن تأکید دارد این است که آمریکایی‌ها باید به شرایط قبل از ۲۰۱۷ برگردند و تحریم‌های یکجانبه‌ای که تحمیل کردند، بردارند و به میز مذاکره در قالب ۱+۵ بازگردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در خصوص مطالبات ایران از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: ما گلایه‌های زیادی از اروپا داریم که با بی عملی خود نشان دادند پس از بدعهدی آمریکا نمی‌توانند کاری را پیش ببرند آقای موسوی تصریح کرد: ایران به علت بی عملی کشور‌های اروپایی عضو برجام، در برابر این توافق بین المللی بعد از خروج آمریکا از برجام، بسیار دلخور است و پیش‌بینی می‌کنیم گفتگو‌های امروز مقامات ایرانی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صریح خواهد بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین گفت: آقای ظریف در اجلاس امنیتی مونیخ شرکت می‌کند، البته اگر مانند اجلاس داووس کارشکنی در این زمینه صورت نگیرد.آقای موسوی در خصوص روابط ایران و انگلیس پس از برگزیت هم گفت: این تصمیم داخلی مردم بریتانیا است که خواستند از اتحادیه اروپا خارج شوند و برای ما رابطه مبتنی بر احترام متقابل مهم است.
وی همچنین درباره اظهار نظر مقامات ترکیه مبنی بر حضور در منطقه ادلب سوریه، تصریح کرد: ارتش سوریه حق دارد در سرزمین خود که اشغال شده و تروریسم لانه دارد، دست به عملیات بزند و کشور‌های دیگر نیز لازم است به خواست سوریه و تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارند، البته برخی کشور‌ها دغدغه‌های دارند که با توجه به روند آستانه باید مورد توجه قرار گیرد. 
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه با توجه به راه‌اندازی کانال مالی سوئیس، شنیده شده اینستکس هم راه اندازی شده و به صورت پایلوت قرار است ۵۰ معامله طی روز‌های آینده در این قالب انجام شود، گفت: ما موظف هستیم به عنوان وزارت خارجه از هر روزنه‌ای که به ملت ما کمک کند حمایت کنیم، اما نکاتی نیز مدنظر ما است که اینستکس مقدمه‌ای بر اجرای تعهدات ۱۱گانه اروپا بود و البته مدت‌ها این روند طول کشید که ناشی از عدم استقلال اروپا است که باعث شده به تعهدات خود پایبند نباشند ما هم در ایران نهاد مرتبط را راه اندازی کرده ایم، اما آن‌ها همچنان به دنبال چراغ سبز کاخ سفید هستند. Play Videoکد ویدیودانلودفیلم اصلی
آقای موسوی خاطر نشان کرد: در خصوص کانال مالی سوئیس، البته باید بگویم ما سازوکاری را به عنوان کانال بشردوستانه به رسمیت نمی‌شناسیم و تاکید داریم که غذا و دارو هیچگاه نباید جزو تحریم‌ها قرار می‌گرفت که حالا کشوری بخواهد با سرو صدا این اقلام را در اختیار ایران قرار دهد که واکنش‌هایی در فضای رسانه‌ای کشور به دنبال داشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این اقدامات نمی‌تواند جنایات جنگی ایالات متحده را بپوشاند، می‌خواهیم بیش از آنچه شایسته این کانال است به آن پرداخته نشود و این اقدام منتی بر سر ایران ندارد. Play Videoکد ویدیودانلودفیلم اصلینامه ۱۴ صفحه‌ای ظریف به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه اتحادیه اروپا تاکنون مکانیسم ماشه در مورد برجام را فعال نکرده است، گفت: ایران در این زمینه استدلال‌های محکم و قوی به آن‌ها ارائه کرده است. Play Videoکد ویدیودانلودفیلم اصلی آقای سید عباس موسوی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و تاکید بر اینکه ما مردمی‌ترین انقلاب تاریخ را داریم که تنها با پشتوانه مردمی اتفاق افتاد، افزود: اخیراً آقای ظریف نامه ۱۴ صفحه‌ای حقوقی و مستدل در مورد تلاش برای اجرایی شدن مکانیسم ماشه به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته و تلاش آن‌ها را برای به جریان انداختن مکانیسم ماشه زیر سوال برده و به چالش کشیده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Milisi global melawan Israel Milisi internasional dan kelompok pendukung Gaza yang sedang dibentuk mengumumkan akan segera berpartisipasi dalam karnaval delapan miliar bersama anggotanya. Mereka telah menyaksikan masa-masa pertempuran untuk menghancurkan Israel dengan tangan kosong

میلیشیای جهانی علیه اسرائیل

میلیشیای جهانی علیه اسرائیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *