خانه / جشنواره / سفیر بریتانیا در تجمع اعتراضی تهران بازداشت و آزاد شد

سفیر بریتانیا در تجمع اعتراضی تهران بازداشت و آزاد شد

 سفیر بریتانیا در تجمع اعتراضی تهران بازداشت و آزاد شد

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران اعلام کرد که سفیر بریتانیا در تهران در تجمع اعتراضی‌ امروز مقابل دانشگاه امیرکبیر، برای ساعتی بازداشت و سپس آزاد شد. وزارت خارجه بریتانیا ساعتی پس از انتشار این خبر، این دستگیری را تایید کرد.

وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه خود تاکید کرده است که بازداشت آقای مک‌ایر بدون هیچ دلیل و توضیحی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

در بیانیه وزارت خارجه بریتانیا همچنین آمده است که حکومت ایران در حال عبور از مسیر مهم است. این نهاد دو مسیر جلوی پای ایران را توضیح داده است: «می‌تواند به حرکت خود به شکل طرد شده با همه پیامدهایی که این روش به دنبال دارد ادامه دهد یا گام‌هایی در کاهش تنش و تعامل در مسیر دیپلماتیک بردارد.»

تسنیم در خبر خود، دلیل بازداشت راب مک ایر را «تحریک، ساماندهی و هدایت برخی اقدامات رادیکال و ساختارشکنانه مقابل دانشگاه امیرکبیر» عنوان کرده است.

طبق نوشته این رسانه، سفیر بریتانیا ساعاتی بعد «با وساطت وزارت خارجه آزاد شد.»

خبرگزاری فارس نیز به نقل از یک منبع مطلع نوشت: « برخی از حاضران در صحنه می‌گویند که آقای سفیر در حال تهیه عکس و فیلم از اتفاقات و حوادث تجمع امروز و گفتگو با معترضان بوده است.»SPONSORED CONTENTSee What Happened When This Football Player Pursued a New DreamWatch the stories of daring individuals who put it all on the line and learn how pursuing a dream led these…By Genesis

این رسانه مدعی شد که «مک‌ایر در بدو دستگیری صرفاً به زبان انگلیسی صحبت می‌کرده و از معرفی خود اجتناب کرده است. پس از خروج از محوطه اعتراضات به زبان فارسی خود را معرفی و سمت دیپلماتیک خود را عنوان کرده است.»

فارس می‌گوید که سفیر بریتانیا دلیل حضور خود در میان معترضان را ابراز همدردی با جان‌باختگان حادثه هواپیمایی عنوان کرده است.

هزاران نفر از مردم تهران عصر شنبه ۲۱ دی، با حضور در برخی نقاط پایتخت علاوه بر گرامی‌ داشتن یاد قربانیان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی به «پنهان‌ کاری» مقامات ایران اعتراض کردند. ماموران امنیتی در مقابل دانشگاه امیرکبیر با تاریک شدن هوا، برای متفرق کردن معترضان گاز اشک آور شلیک و از خودروهای آبپاش نیز استفاده کردند.

این تجمع‌های اعتراضی علاوه بر تهران در چند شهر دیگر ایران نیز برگزار شد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *