خانه / جشنواره / آغاز ساخت فاز اول نخستین موزه « واقعه عاشورا» در کربلا

آغاز ساخت فاز اول نخستین موزه « واقعه عاشورا» در کربلا

ایرانیان_سیدعلاء ضیاء‌الدین در بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از آغاز ساخت فاز اول نخستین موزه « واقعه عاشورا» در کربلا خبرداد.

 آغاز ساخت فاز اول نخستین موزه « واقعه عاشورا» در کربلا

به گزارش شبکه خبری ایرانیان ،سید علاء ضیاء‌الدین مسئول موزه امام حسین (ع) در شهر کربلا در بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، به خبرنگار روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: امروز ۱۱ آذرماه سال ۱۳۹۸ فاز اول ساخت نخستین موزه « واقعه عاشورا» در کربلا آغاز شد. طرح ساخت موزه واقعه عاشورا در کربلا طی ۶ سال کار مطالعاتی در دستور کار قرار گرفت  و به دلیل استقبال زائران از راهپیمایی اربعین و زیارت در طول سال از حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) پیش بینی می شود این موزه سالانه بیش از ۵۰ میلیون بازدید کننده داشته باشد.
وی افزود: تاکنون از موزه های بسیار زیادی در کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا، آلمان، انگلیس، ترکیه، سوریه، روسیه و سایر کشورهای دیگر بازدید کرده ام و امروز هم به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که به عنوان مدرن ترین موزه غرب آسیا نام گرفته است آمدم تا در بازدید از این موزه، برای موزه عاشورا به سبک پانوراما که قراراست در شهر کربلا ساخته شود الهام بگیرم.
وی در بازدید از پانورامای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیان کرد: در بازدید از این بخش باید بگویم به حق نام این موزه مدرن ترین موزه غرب آسیا است. در واقع موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز مانند موزه های مدرن اروپا و آمریکا دارای تکنولوژی های به روز و خوبی است اما آنچه که موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در مقایسه با موزه های برتر دنیا علاوه بر تکنولوژی به کار رفته در آن متمایز می کند این است که این موزه روح دارد و برای مخاطبان و بازدید کنندگان داستان واقعی از یک اتفاق تاریخی که مدت ها پیش اتفاق افتاده است را روایت می کند.
سید علاء ضیاء‌الدین اظهارداشت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سناریوی پشت پرده آمریکا که در جنگ هشت ساله دو کشور دوست و همسایه در حق مردم شیعه عراق و ایران روا داشت را بازگو می کند.همان سناریوی معروف آمریکایی که شیعه باید به دست شیعه کشته شود.بنابراین موزه ها می توانند نقش سریع و مهمی در بیداری ملت ها ایفا کنند، به طور دقیق تر موزه ها نقش نوش دارو برای مردم کشورها ایفا می کنند که اگر مردم دچار بیماری وسردرگمی در درک و فهم تاریخ شدند با مراجعه و بازدید از موزه ها درمان شوند.
مسئول موزه امام حسین (ع) یادآورشد: وجود حرم امام حسین (ع) که به نام موزه کبیر در عراق معروف است بزرگترین اثر تاریخی جهان اسلام در کربلا به شمار می رود. در واقع موزه ها به یکسان سازی و یکپارچگی تاریخ ملت ها کمک می کنند به خصوص تاریخ ملت ایران و عراق که به هم گره خورده است و مردم ایران و عراق مانند دو کشور دوست و همسایه در کنار یکدیگر با صلح و دوستی زندگی خواهند کرد.
ساخت پانورامای واقعه عاشورا مختص به روز عاشورا و اتفاقاتی است که در ظهر عاشورا در دهه ۶۱ هجری قمری رخ داده است. امروز ۱۱ آذرماه ۱۳۹۸، فاز اول ساخت موزه واقعه عاشورا به عنوان مدرنترین موزه عراق در شهر کربلا و نزدیک به حرم امام حسین (ع) کلید خورد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا کشور عراق موزه جنگ دارد، افزود: شهرهای مختلف عراق دارای موزه های تاریخی هستند اما کشورعراق بعد از سقوط صدام دارای یک موزه جنگ به نام قادسیه دربغداد است که درباره واقعه جنگ هشت سال ایران وعراق و انقلاب هایی که در گذشته در کشور عراق اتفاق افتاده است اطلاعاتی را به مخاطب می دهد.یک موزه در شهر کربلا به نام موزه «امام حسین» (علیه السلام) داریم که در طبقه دوم بارگاه مطهر سید الشهداء (ع) واقع شده و حاوی آثار تاریخی و اسلامی بسیار ارزشمندی است که عاشقان آن حضرت، امرا، پادشاهان و شخصیت های مختلف در طول تاریخ به آستان مقدس حسینی (علیه السلام) اهدا کرده اند در این موزه اشیا قدیمی مانند قرآن، کتب و فرش های بافته شده ای به نام ثارلله در سال های اخیر به موزه امام حسین (ع) اهدا شده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *