خانه / جشنواره / رونمایی ازکتاب ارزشمند”مدیریت از دیدگاه مقام معظم رهبری”

رونمایی ازکتاب ارزشمند”مدیریت از دیدگاه مقام معظم رهبری”

رونمایی ازکتاب ارزشمند"مدیریت از دیدگاه مقام معظم رهبری"

کتاب “مدیریت از دیدگاه مقام معظم رهبری” با نگاهی به دیدگاه های معظم له در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و از همه مهمتر علمی و فناوری  و با تاکید بر توسعه دانش بنیان در عرصه های مختلف با حضور دکتر محمدعلی محمدی رئیس انجمن ملی بهره وری ایران، “دکتر مرتضی عسگرانی و مهندس مرتضی حاکی ” مولفان کتاب و دکتر سرور از اساتید مدیریت داتشگاه آزاد اسلامی در حاشیه همایش ملی بهره وری در مدیریت شهری رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع چاپ آراد این کتاب ارزشمند برگرفته از بیانات و دیدگاه های عالمانه مقام معظم رهبری “مدظله‌العالی” و ارائه راهکارهای کارگشا به جامعه مدیریتی کشور به­منظور ترویج، به‌کارگیری و اجرایی کردن رهنمودهای ایشان به منظور عملیاتی کردن الگوی ایرانی -اسلامی پیشرفت است.

دکتر محمدی رئیس انجمن ملی بهره وری ایران در مراسم رونمایی از این کتاب با اشاره به اینکه

بهره وری حلقه گمشده نظام توسعه کشور در عرصه های مختلف است خاطرنشان کرد: ازکتاب ارزشمند“مدیریت از دیدگاه مقام معظم رهبری” می تواند در عرصه مدیریت و بهره وری برای همه کارشناسان و مدیران کشور راهگشا باشد چرا که این کتاب نگاه هماهنگ، منسجم و برنامه ریزی شده رهبر انقلاب را در عرصه ها و بخش های مختلف به تصویر کشیده است.

این کتاب که توسط دو مولف علاقمند به اندیشه ها و دیدگاه های رهبر معظم انقلاب در عرصه مدیرت و نظریه پردازی (مرتضی عسگرانی و مرتضی حاکی) و توسط انتشارات “رصد علم” به زیور طبع آراسته شده و در بخش های ششگانه این اثر ارزشمند به مؤلفه‌های مدیریت جهادی از منظر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) پرداخته است که هر کدام برای خواننده ارزشمند و دارای نکات کلیدی است.

در پیشگفتار این کتاب که توسط مرتصی حاکی مدیر جوان عرصه صنعت چاپ و بسته بندی و مدیر مجتمع چاپ آراد به تحریر در آمده ، خطاب به مخاطبان بویژه نسل جوان و آینده ساز کشور آمده است؛

“برای ایجاد مدیریت کارآمد معیارهایی وجود دارد که باید به آنها توجه شود، برخورداری ازهدفگذاری و برنامه راهبردی از سویی وتوجه به نقش ویژه سرمایه انسانی ازسوی دیگر،ابعادی ازیک مدیریت کارآمدند. درچنین سازمانی هرکدام ازافراد سازمان باید علاوه برانجام وظایف خود با تلاش مجدانه ومخلصانه نقش خویش رابرای تقویت سازمان وتشکیلات به نحواحسن ایفا کنند و دراین میان مدیرمجموعه نقشی منحصربه فرد دارد زیرا علاوه براهتمام به تربیت معنوی و رشد مدیریتی خود، باید توجه ویژه ای به زیرمجموعه داشته باشد تا بتواند پیشرفت تشکیلات را تضمین کند.”

مدیر مجتمع چاپ آراد در ادامه با توجه به سوابق رهبرمعظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی)به عنوان شخصیت فعال درعرصه سازماندهی چه در قبل و چه در بعد از انقلاب آورده است؛ رهبر انقلاب با توجه به قرار گرفتن درمصدر مسئولیت های بزرگی همچون عضویت در شورای انقلاب، سازماندهی نیروهای مردمی درابتدای جنگ تحمیلی ، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست جمهوری و ده ها ماموریتی که لازمه هرکدام سازماندهی تشکیلاتی، مدیریت تشکل های مردمی ودولتی وتعیین وپیگیری تحقق اهداف تشکیلاتی نظام و اسلام درنهادها و ارگانهای انقلابی بوده،اکنون به بزرگترین گنجینه ی تجربیات تشکیلاتی بدل گشته ورجوع به آرائ معظم له دراین عرصه ها و زمینه ها را به یکی از راهبردی ترین ابزارها برای فهم نگاه کارآمد و موثر به مدیریت و کارتشکلی و سازمانی  تبدیل کرده است.

این کتاب که در نظمی منطقی به تببین دوره های مختلف مدیریتی و کار و فعالیت بومی و جهادی رهبر معظم انقلاب پرداخته در شش فصل به جمع آوری، طبقه بندی مناسب توصیه ها وتوصیف های بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)درموضوع مدیریت و برای مدیران نظام پرداخته است.

کتاب “مدیریت از دیدگاه  مقام  معظم رهبری” در تیراژ ده هزار نسخه ای خود در چاپ اول شامل شش فصل است که در فصل اول موضوعاتی همچون مبانی مدیریت،روح مدیریت ،فنون مدیریت،عناصرومولفه های مدیریت وتوسعه وپیشرفت پرداخته شده است. درفصل دوم راجع به مدیریت و فرماندهی، تفاوت مدیریت و فرماندهی والگوی فرماندهی مطلوب پرداخته شده است.

درفصل سوم به موضوعاتی راجع به مدیریت تحول، ضرورت تحول در سازمان،مراحل تحول وراهکارهای مدیریت تحول ازمنظر مقام معظم رهبری توجه و پرداخته شده است. درفصل چهارم موضوعاتی شامل مدیریت جهادی، مولفه ها و ویژگی های مدیریت جهادی، مدیر انقلابی و فقدان مدیریت جهادی وانقلابی پرداخته شده است.درفصل پنجم،موضوعاتی همچون مدیریت راهبردی،اهداف راهبردی جمهوری اسلامی وتفکر راهبردی را شامل شده است ودرفصل آخرراجع به مدیریت و تولید دانش بنیان، آثارونتایج تولید دانش بنیان، تقویت شرکت های دانش بنیان وارتباط صنعت ودانشگاه از دیدگاه مقام معظم رهبری مورد توجه واقع شده است.

مهندس مرتضی حاکی در مراسم رونمایی این کتاب خاطرنشان کرد: امید است با قراردادن کتاب حاضردرسرفصل های دروس دانشگاهی وضمن خدمت مدیران وکارکنان سازمان ها،درارتقای توانمندی و بالندگی مدیران وهمه دست اندرکاران اداره امور،موثر واقع شود ودرتربیت وآماده سازی نیروی انسانی،باسطوح بالاتری از رضایت وکارآمدی بیانجامد.

همچنین دکتر عسگرانی با اشاره به اینکه این کتاب راهگشای همه مدیران و کارشناسان در شرایط سخت کشور است گفت: مطالعه و تامل و تعمق دراین کتاب می تواند مسیر و نقشه راهی پیش روی مدیران، برنامه ریزان و ساستگذاران و نسل و امروز و فدای کشور عزیزمان ایران ترسیم نماید.

علاقمندان به مطالعه این اثر ارزنده که توسط دو مدیر جوان و باانگیزه در عرصه کار و کارآفرنی و تولید به بازار نشر عرضه شده می توانند به خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان وحید نظری، پلاک ۳۶ طبقه اول پلاک مراجعه و یا باشماره های  66974561  و 09128164819  تماس حاصل نمایند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

صیحه آسمانی

به گزارش سید احمد حسینی ماهینی خبرنگار ماهین نیوز ایا پرواز هزاران پهباد و موشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *