خانه / احمد ماهینی / ذخایر ارزی سعودی‌ها تمام شده است

ذخایر ارزی سعودی‌ها تمام شده است

رئیس سابق سیا: ذخایر ارزی سعودی‌ها در حال تمام شدن است

دیوید پترائوس

رئیس سابق سیا هشدار داد که کسری بودجه و درگیری در جنگ‌های منطقه‌ای سبب شده تا ذخایر ارزی سعودی‌ها رو به اتمام بگذارد.

به گزارش مشرق، «دیوید پترائوس» رئیس سابق سازمان سیا روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی درباره اتمام منابع مالی عربستان سعودی هشدار داد.

وی در این مصاحبه و درباره چشم‌انداز ۲۰۳۰ «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی درباره آینده عربستان گفت: «اگر سعودی‌ها خواستار موفقیت چشم‌انداز ۲۰۳۰ که زاییده افکار ولیعهد سعودی است، هستند پارامترهای متعددی تعیین کننده است و این بن سلمان می‌باشد که نیروی محرکه این چشم انداز است.»

بیشتر بخوانید:

افزایش ۱۲۸ درصدی قیمت سوخت در عربستان

پترائوس در ادامه گفت: «واقعیت این است که ثروت عربستان سعودی به تدریج در حال از بین رفتن است. آنها اولین کسی هستند که می‌دانند ثروت حاکمیتی آنها کاهش یافته است. ذخیره ارزی سعودی‌ها کمتر از ۵۰۰ میلیارد دلار است و در حال حاضر کسری بودجه این کشور با توجه به قیمت نفت هر سال از ۴۰ تا ۶۰ میلیارد دلار است و همچنین فعالیت‌های این کشور در کشورهای منطقه باعث کاهش آن می‌شود.»

وی اضافه کرد: «در نهایت آنها نیازمند پول هستند. آنها برای پیشبرد چشم‌انداز ۲۰۳۰ نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی هستند که این چشم انداز بدون سرمایه گذاری خارجی قابل درک نیست.»

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ایجاد اشتغال با اقامه نماز

در جلسه شورای‌عالی مسکن؛ رئیس‌جمهور: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند  رئیس‌جمهور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *